Istoria Ford in segmentul 4x4Asa cum spunea si domnul Zoltan Brassai (Directorului General Ford Romania) compania americana Ford este unul din pionierii industriei auto in constructia de masini cu transmisie integrala.
De fapt cand ne uitam pe gama de modele Ford USA nu putem sa nu observam faptul ca peste jumatate dintre ele sunt echipate cu tractiune integrala, fara sa mai amintim de cel mai vandut model Ford al ultimilor 10 ani, F Series care este de asemenea si cea mai vanduta masina din SUA.Americanii au decis in urma cu cativa ani ca si clientii lor din Europa sa conduca masinile 4×4 Ford, iar principalul model pe care s-au bazat cei de la Ford Europe a fost un nou SUV pe nume Kuga.
Aceasta masina a fost foarte bine primita pe piata din Europa de Vest, insa nu asa de bine si in Romania unde importatorul Romcar a comercializat mai multe modele Ranger decat Kuga.
Chiar si asa, Kuga I a reprezentat un SUV veritabil pentru ca era printre putinii din segment care oferea o caroserie realmente compacta, o gama de motorizari de top precum cel pe benzina de 2.5 litri de origine Volvo si o transmisie integrala permanenta.
KUGA I vs KUGA II-Diferente remarcabile
Cine a condus un model din prima generatie Kuga nu are cum sa nu-si aminteasca faptul ca la interior plansa de bord avea o consola centrala masiva, si ca motorizarea diesel TDCi de baza nu prea reusea sa miste cu succces caroseria destul de grea a masinii.
Aici daca suntem carcotasi putem sa amintim si garda la sol destul de mica a masinii care de multe ori era criticata ca fiind un concurent direct si pentru modelul Ford Fusion bazat pe Fiesta.
Citeste primul test Autolatest cu modelul Ford Kuga 2.0 TDCI 2008 AICI!
In ciuda unor critici normale ale fiecare aparitii in aceasta industrie, Kuga I avea sa demonstreze datorita unei punti spate multi-link o agilitate pe sosea mult superioara modelelor concurente.
DESIGN
Noua generatie de masini Kuga a celor de la Ford vine sa ofere si clientilor din Europa un automobil care are reale sanse de a concura de la egal la egal numele mari ale segmentului precum VW Tiguan sau Hyundai IX35. Daca mai amintim si de noul Opel Mokka care de fapt este un crossover nu putem decat sa spunem ca acest segment are toate ingredientele posibile.
Noi cei de la Autolatest spunem aproape de fiecare data ca succesul unui model nu depinde doar de componenta tehnica ci si de optica masinii, loc unde se pierd sau se castiga automat clientii.
Modelul de fapta care se comercializeza de aproape un an in SUA sub numele de Ford Escape este o masina noua care trebuie sa schmbe complet imaginea lui Ford in acest segment.Daca vechiu Kuga I avea un design cuminte, insa care juca totul pe cartea tehnologiei ( cel mai sportiv SUV compact din segment), noul model vine sa ofere clientilor nu doar o optiune pentru VW Tiguan care de fapt a fost un succes datorita brandului VW nu datorita brandului Tiguan, ci si un concurent de seama pentru noul CR-V al celor de la Honda.
Asadar, Ford Kuga II este un SUV cu o caroserie mare, cu o calitate de fabricatie foarte buna, cu un comportament rutier usor sportiv si cu o gama de motorizari de top. Pe scurt este o masina care arata bine , se conduce bine si care are un pret corect de achizitie.
INTERIOR
La prima vedere noul Ford este de fapt aceelasi Ford pentru ca intreaga plansa de bord este parca imprumutata de a fratiorii mai mici Fiesta si Focus, lucru care nu este neaparat rau insa cu siguranta un lucru care ofera o senzatie de deja vu clasica Ford Europe.
Din punct de vedere al materialelor noul Kuga II nu este cu nimic mai prejos decat un VW sau o Honda, detaliu care face din aceasta masina o optiune clara chiar si pentru care doresc sa-si achizitioneze un BMW X1 sau un Audi Q3.
Pozitia la volan este buna, iar sistemul de incalzire al zonei genunchilor unic la Ford este de ajutor atunci cand mergem la temperaturi scazute. Volumul portbagajului este peste media clasei, modelul din acest test drive fiind echipat si cu un sistem inovativ de a deschide portbagajul cu ajutorul piciorului.
In total masina de fapta primeste din parte Autolatest o nota de 9 pentru calitate de fabricatie si spatiul interior.
MOTORIZARI
Masina din acest test drive configurata de catre dealerul FORD BDT este de fapt un model Kuga Titanium 2.0 TDCI si 163 CP.
Propulsorul de doi litri afiseaza la prima vedere doar o putere maxima de 163 CP, insa momentul motor atins este de 340 Nm incepand cu o turatie de 2.000 rpm.
Acest lucru inseamna ca motorul de fata realizat impreuna cu francezii de la PSA are o resursa de putere mai mare pe o plaja de turatii mai mari, fapt care prmite un condus mai dinamic indiferent de turatia motorului.
Concurenta precum VW Tiguan 2.0 TDI sau BMW X1 ofera un moment motor asemanator insa la o turatie mai mica.Noul Kuga II se comporta admirabil pe sosea cu acest motor sub capota insa de vina pentru aceasta reusita este si noua transmisie manuala cu 6 rapoarte care este perfect sincronizata cu gama de putere a motorului TDCI.
In ultima treapta a transmisiei la o viteza de croaziera de 130 km/h turatia motorului nu depaseste 2.500 rpm.
In oras pentru a avea un comportament rutier normal si pentru un consum mai mic de combustibil trebuie sa schimbati rapoartele transmisiei undeva la 2.400 rpm.
CONSUM DE MOTORINA
Daca ne uitam la computerul de bord al noului Ford nu putem sa nu observam faptul ca masina a consumat in medie in cei peste 800 de km realizati 7.5 litri de motorina, cifra nu foarte mica insa cu siguranta nici cea mai mare din segment. De asemenea nu trebuie uitat faptul ca masina este noua si traseul a inclus cateva sute de km in regim urban in Bucuresti.
Chiar si asa, noul Kuga TDCI nu poate sa castige nici un premiu la capitolul consum real de combustibil, insa cu siguranta putem spune ca este unul dintre cele mai economice masini SUV din Romania.
Pana in prezent nu a reusit nimeni sa detroneze regele Renault Koleos 2.0 dCI cand vine vorba de SUV-uri economice.
CONCURENTA
Ford Romania a declarat cu ocazia lansarii in premiera nationala a noului Kuga II ca principalii concurenti pentru aceasta masina sunt VW Tiguan, Honda CR-V si Hyundai IX35. De fapt aceste trei masini sunt de altfel si cele mai importante in aceasta clasa, loc unde romanii cauta spatiu cat mai mare, motorizari diesel si transmisii integrale intr-o medie de pret care sa nu depaseasca 30.000 euro cu toate taxele.
Noul Kuga este oferit clientilor de la noi in schimbul unui pret de achizitie care porneste de la 21.800 euro TVA inclus, pret care include o masina echipata complet pentru o buna convietuire de zi cu zi, si o motorizare eleganta EcoBoost de 1.6 litri de 156 CP.
De fapt noul motor pe benzina care echipeaza Kuga este este in acest moment cel mai bun motor cu aprindere prin scanteie din segment sub 25.000 euro. Nici Tiguan, nici Hyundai ix35 nu ofera o astfel de motorizare eleganta, puternica si nu in ultimul rand economica asemenea lui Kuga EcoBoost.
CONCLUZIA AUTOLATEST
Inainte de a cumpara un VW sau o Honda treci pe la un showroom Ford pentru a testa si noul Kuga. Masina aceasta vine pe piata intr-un moment propice SUV-urilor, iar pretul de achizitie este realmente mult mai mic in comparatie cu ceea ce ofera Honda si VW.
Singurul care afiseaza un pret mai mic este Hyundai care are inca de suferit ca imagine pe piata din Europa.
Singurul si poate cel mai important elemente unic la Kuga este sistemul de transmisie integral inteligent care transfera in mod constant momentul motor intre roti indiferent daca afara este uscat sau zapada.
Noi am testat sistemul pe zapada si gheata si putem spune ca masina se comporta admirabil in ciuda faptului ca masina era echipata cu anvelope compromis all season.
VEZI CAT COSTA NOUL KUGA II 2013 AICI!
PRO
Imagie de marca 4×4 (Ford Built Tough)
Calitate buna de fabricatie
Cel mai mic pret de achizitie comparat ca nive de echipare
Cea mai spatioasa caroserie din segment
Sisteme multimedia de ultima generatie
Cel mai performant sistem de tractiune integral
Consum mic de combustibil
CONTRA
Imaginea masinii pe piata din Romania
Motorul diesel puternic insa parca merita si un 2.2 TDCI de 200 CP
Garda mica la sol
Valoare mica de revanzare
Lipsa motorului EcoBoost de doi litri si 240 CP