Una dintre cele mai putin promovate masini din Romania, a primit in urma cu cateva luni un minor facelift.
Este vorba, evident, de gama Citroen C3, masina care este prezenta pe piata din Europa incepand cu anul 2016, insa acum, dupa 5 ani, fanii Citroen primesc un C3 modificat.
DESIGN
Asa cum vorbeam intr-un test precendet ( vezi testul cu C3 2017 AICI), masina de clasa mica a francezilor este deosebit de importanta, pentru ca aceasta masina face volume, respectiv aduce un profit mare constructorului.
Adica, orice generatie de Citroen C3 nu trebuie sa fie un “esec comercial”, lucru zis si facut, pentru ca actuala generatie a schimbat usor imaginea segmentului, cel putin pe piata din Franta, unde Clio IV se dovedeste mai mic, iar 208 era destul de vechi in anul 2016.
Acum, aceeasi generatie C3 2016 primeste schimbari minore, pentru ca pur si simplu masina a reusit sa-si pastreze imaginea actuala chiar si acum, dupa 5 ani din momentul lansarii pe piata. Lucru greu de spus despre o Skoda Fabia, Renault Clio sau un VW Polo.
CARE SUNT SCHIMBARILE IN 2021?
La interior, modelul de fata este un CITROEN C3 SHINE care are in plus dotari intresante, precum tapiteria mixta din material textil / TEP Techwood, care vine la pechet cu un decor Techwood pe plansa de bord, insa si pe exterior (colantare montant B si plafon).
Sistemul multimedia, cu un display de 7 inch Mirror Link, poate sa se conecteze simplu prin Bluetooth si USB la Android Auto sau Apple Car Play! Adica masina are standard Google Maps si Waze.
Tot high-tech sunt si farurile cu LED care ofera o vizibilitate foarte buna noaptea, indiferent de conditiile atmosferice, lucru greu de crezut in urma cu 5 ani pe un Citroen de clasa mica.
Adica, masina primeste la un nivel de echipare Shine mult mai multe echipamente decat in trecut, respectiv are un pret de achizitie total mult mai mic.
TEHNICA OLD-SCHOOL PSA INCA DE ACTUALITATE
Putini stiu ca generatia Citroen C3 SX/SY utilizeza o platforma tehnica PF1, care a aparut pentru prima data in anul 1998 pe gama Peugeot 206, respectiv masina are o caroserie destul de veche, care se prezinta surprinzator de bine si in 2021.
Evident, nu avem un comportament rutier asemanator cu cel al lui Peugeot 208 de generatie noua, insa C3 ramane, fara discutii, o masina dedicata orasului si a drumurilor extraurbane cu denivelari.
Sub capota vedem, in schimb, aceeasi motorizare 1.2 PureTech de 110 CP si 205 Nm, motor care are setari diferite fata de varianta din 2016, care aduce, in realitate, un consum mediu real mult mai mic.
Cireasa de pe tort este transmisia clasica japoneza Aisin cu 6 trepte, cutie care nu este le fel de rafinata precum una AT8 de la Peugeot 208, insa reuseste sa duca pana la 100 de km/h masina, mult mai repede decat fratele de la Peugeot.
Intr-un stil de condus mai dinamic, cutia AT6 reuseste sa afiseze reprize surprinzatoare, pentru ca treptele II si III sunt mult mai lungi, respectiv scot in evidente plaja mare de turatie a lui PureTech.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
In ciuda varstei destul de inaintate, gama Citroen C3 reusete, cu mici modificari, sa ramana una dintre cele mai bune modele de clasa mica din Europa.
Si spunem asta pentru ca avem cel mai mare spatiu interior in fata, un volum al portbagajului peste media segmentului si o tehnica de ultima generatie.
Cutia AT6 cu convertizor de cuplu este eleganta in utilizare si ofera o rata a fiablitatii mult peste ceea ce gasim la Renault ( EDC Getrag), Ford ( Powershift Getrag), sau gama VAG ( DSG secventiale!).
Cand tragem linie vedem cum PSA ofera un C3 extrem de bine echipat, cu un pret mult mai mic decat cel al lui Peugeot 208, iar motorizarea gasita pe Citroen este chiar si cu 10 CP mai puternica decat cea a fratiorului sau.
PRO
Imagine de marca
Caroserie mai mare decat cea a unui Clio, Polo sau 208
Motor PureTech de 110 CP puternic si rafinat
Cutie automata clasica cu convertizor de cuplu
Tren de rulare confortabil
Pret bun de achizitie
Echipament bogat nivel Shine
Faruri cu LED eficiente
CONTRA
Toate dotarile interesante sunt optionale
Tren de rulare zgomotos cand treci peste denivelari
Spatiu mic in spate
Valoare mica de revanzare
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: 3 in linie Turbo
Injectie: Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1199 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 75.0 x 90.5
Putere maxima CP/KW – rot/min: 110 (81) – 5500
Cuplu maxim Nm – rot/min: 205 / 1750
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 45
Transmisie
Punte motoare: Fata
Cutie de viteze / nr. trepte: Automata 6 Aisin
Dimensiuni
Lungime (mm): 3996
Latime (mm): 1749
Inaltime (mm): 1474
Ampatament (mm): 2539
Portbagaj: 300
Greutate la gol kg: 1090
Performante
0 – 100 km/h (s) – 10.0
Viteza maxima (km/h) –191
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 6.0 – 6.1
Pret
Pret lista cu TVA : 17.000.34 €