Masina din acest test drive se numeste BMW X6 xDrive40i si reprezinta, fara doar si poate, cel mai iubit, insa si criticat SUV din lume.
Gama X6 a celor de la BMW a ajuns la a treia generatie si acum are nume de cod G06, respectiv vorbim de cel mai bun X6 din intreaga istorie a modelului.
DESIGN
Noul X6 2021 se prezinta drept in full size SUV, cu linie de coupe care acum nu mai “socheaza” cu o prezenta agresiva cum vedeam la prima generatie.
Linia caroseriei pare acum ceva normal, pentru ca atunci cand punem fata in fata un X6 si un Mercedes GLE Coupe vedem, de fapt, ca design-ul celor de la BMW este mult mai fluid si de ce nu, placut privirii si din spate.
Noile blocuri optice spate care au o latime mare pe hayon, ofera masinii un look care ne aduce aminte de un Seria 8 testat de noi AICI.
INTERIOR CLASIC BMW FARA EXTRAVAGANTE!
La interior, diferentele fata de un X5 dispar cu desavarsire, pentru ca vorbim de aceeasi plansa de bord, una traditionala BMW, cu un display de mari dimensiuni pentru sistemul multimedia, insa si butoanele fizice pentru sistemul de aer condtionat.
In timp ce Audi si Mercedes au acum console centrale tip display touch, cei de la BMW au ramas singurul brand premium care nu renunta la consola centrala traditionala, unde vedem un schimbator de viteze cu cristale si sistemul iDrive de ultima generatie.
Adica, BMW X6 ramane si in acest an cea mai ergonomica masina SUV de imagine de pe piata!
TEHNICA BENZINA EURO6 TEMPD SI MID HYBRID 2021
Vedeta programului BMW X6 este noul motor L6 pe benzina B58B30, care dispune acum si de un sistem mild hybrid de ultima generatie.
Tehnic, este vorba de un nou alternator supradimensionat care ofera extra o putere maxima de 11 CP si 50 Nm fata de ceea ce ofera motorul pe benzina, care are la randul sau o putere maxima de 322 CP si 450 Nm incepand cu o turatie de 1.600 rpm.
In viata reala, motorul ofera in total 333 CP si aproape 500 Nm, cifre suficiente pentru a duce masina la 100 de km/h in doar 5.7 secunde, insa si la 248 de km/h.
Cutia de viteze clasica este ZF8 Plus si ofera o eficienta demna de un hybrid de top, pentru ca in modul EcoPro masina de aproape 2 tone consuma, in medie, WLTP doar 9.5 litri la fiecare 100 de km.
Noi am reusit sa afisam un consum in mediul extraurban de 7 litri, iar intr-un oras extrem de aglomerat cum este Bucurestiul, un consum de 13 litri la 100 de km. Cu aceste cifre, alegerea unei motorizari diesel devine din ce in ce mai chestionabila, mai ales ca peste cativa ani UE urmeaza sa introduca o taxare extra pentru motoarele diesel, chiar si cele Euro 6 TempD.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Orice generatie de modele X6 a starnit admiratie, insa si multe critici, pentru ca designul lor a fost controversat pana acum, despre care putem spune ca arata bine privita chiar si din spate.
Fanii X5 vor critica tot timpul lipsa unui portbagaj mare la un X6, insa cei care vor un SAV premium pot alege fara probleme acest X6.
Si acest X6 este Made in USA, adica are o calitate de fabricatie mult peste oferta celor de la Audi Q8 sau Mercedes GLE Coupe, si acest lucru se observa cel mai bine la capitolul rechemari in service, unde BMW a reusit sa-si imbunatateasca produsele in timp.
Lipsa unei supraalimentari complicate ( turbo plus compresor mecanic) cum vedem la Audi, face din acest BMW o solutie recomandata cand ne gandim la fiabilitarea masinii chiar si peste 10 ani sau 300.000 de km.
Tehnica Mild Hybrid a celor de la BMW a ajuns in oferta relativ tarziu, insa aceasta este cel mai bine gandita si corelata cu motorizarea pe benzina, plus cutia ZF8 Plus modificata de catre BMW.
Si in final, nu trebuie sa uitam ca un 3 litri mild hybrid are un impozit, in Romania, de doar 200 de lei pe an, pentru ca intra in segmentul masinilor hybrid.
PRO
Imagine de marca
Design exterior elaborat
Interior clasic cu o calitate buna de fabricatie
Motor L6 turbo si Mild Hybrid eficient si relativ economic
Reprize fulminante pentru un full size SUV 4WD
Valoare mare de revanzare
Cutie ZF8 Plus best in class si in 2021
Cea mai buna transmisie integrala de sosea, xDrive
CONTRA
Pret mare de achizitie
Dotari de imagine precum Pachet M scump la achizitie
Vizibilitate slaba in spate ( montant C masiv!)
Mai putin practic decat un X5
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: 6 in linie
Injectie: Diesel 1 turbina
Capacitate cilindrica (cm3): 2998 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 82,0 x 94,6 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 333/5500
Cuplu maxim Nm – rot/min: 450/1600
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 83
Transmisie
Punte motoare: 4WD
Cutie de viteze / nr. trepte: Automata 8 trepte convertizor
Dimensiuni
Lungime (mm): 4935
Latime (mm): 2004
Inaltime (mm): 1696
Ampatament (mm): 2975
Portbagaj: 580-1530 l
Greutate la gol kg: 2070
Anvelope: 265/50R19
Performante
0 – 100 km/h (s) – 5.7
Viteza maxima (km/h) –248
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 8.8
Pret
Pret lista cu TVA : 78.421