Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu noul BMW 840d xDrive 2020 ZF8 Sport Pachet M-Motor de trei litri si 320 CP

Aici nu vorbim de gama 8 Gran Coupe ci de un BMW Seria 8 clasic, adica un full size coupe de talie internationala.

Numele de BMW Seria 8 a luat nastere la sfarsitul anilor ’80, cand BMW a construit de la zero un urmas al lui Seria 6 din trecut, un model care avea numele de cod E31 si Seria 8.


De atunci si pana in prezent, BMW a renuntat la productia masinilor Coupe Full Size, pentru ca marca bavareza a ales sa se indrepte spre gama SUV si Crossover, care devin din ce in ce mai importante.

Insa chiar si asa, BMW a ales sa puna in practica un Coupe 2020, pentru ca indiferent de situatie, BMW trebuia sa se intoarca in acest segment condus fara drept de apel, de mai bine de 15 ani, de catre Mercede Benz cu modelele CL si S Class Coupe.

Acum, in 2020, testam una dintre cele mai dorite masini BMW a momentului, pentru ca un Coupe ramane un Coupe chiar si peste doua sau trei decenii!

ISTORIA BMW Seria 8 SAU CEA A MAGNIFICULUI E31

In urma cu mai bine de trei decenii, BMW a dezvoltat in secret o masina care avea sa devina un real concurent pentru gama Mercedes CL, insa si modelele SL.

Si spunem SL pentru ca generatia R129, avea sa fie intalnita pe sosele, nu in forma sa pura de roadster, ci de roadster cu hardtop pentru sezonul rece.

Asadar, BMW trebuia sa concureze din start doua masini, una imensa bazata pe W140 si una mica si extrem de agila, cu motoare foarte puternice.


Raspunsul bavarezilor a fost E31, adica primul BMW Seria 8 care avea sa demonstreze ca un W140 Coupe sau clasa SEC/CL este un coupe prea masiv, iar micutul SL este un roadster mult prea mic pentru cerintele anilor ’90.

Noul, pe atunci Seria 8, avea un interior mai spatios in configuratia 2+2, iar trenul de rulare a demonstrat, fara doar si poate, ca BMW poate sa construiasca un GT cu reale performante rutiere in viata de zi cu zi.

Sub capota trona un V12 ( 850 CSi) de peste 380 de CP, insa vedeta programului a fost versiunea 840CiA, care avea un motor V8 de 4.4 litri si 286 CP cuplat la o extraordinara cutie auomata General Motors cu 5 trepte.

Toate masinile Seria 8 E31 aveau sa devina obiecte de colectie!

POATE NOUL 8 SA TINA PASUL CU GREAUA MOSTENIRE?

Acum, in anul 2020, BMW Seria 8 ramane singura masina capabila a combate gama Mercedes Clasa S Coupe, adica singura masina care are un prestigiu si o componenta tehnica la nivelul celui mai bun Mercedes Benz din gama!

Noi spunem in continuare ca un asmenea model Mercedes are o cu totul alta clientela, iar BMW ramane, de fapt, un succesor de top al lui E31, adica o masina premium cu doua portiere pentru cei care vor sa iasa in evidenta, insa care nu vor sa renunte la tot ceea ce a insemnat BMW in acest segment.

Motorizarea masinii de fata este poate cea mai putin recomandata pentru clientii de vaza din Europa, este vorba de un diesel clasic cu 6 cilindri de trei litri si o supraalimentare dubla.

Acest motor dezvolta o putere maxima de 320 CP si un cuplu de 680 Nm, propulsor legat la o cutie automata clasica Z8 Plus, capabila a face fata unui moment motor de 900 Nm.


Performantele diesel-ului BMW sunt de top, adica cu mult peste ceea ce ofera la aceeasi clasa de putere un Audi sau un Mercedes Benz cu 6 cilindri.

Modelul BMW 840d xDrive este recomandat doar celor care fac zilnic foarte multi km, adica acelor care parcurg lunar distante considerabile, zona unde un diesel ofera, in medie, un consum mult mai bun de combustibil, decat un propulsor pe benzina.

Daca vrei un 8 de imagine, noi recomandam un model 840 xDrive pe benzina care are tot un motor de trei litri, insa care afiseaza o putere maxima de 340 CP si un rafinament mult mai bun decat cel al versiunii din acest test drive diesel.

Cine vrea totul de la noul 8, poate alege din gama de motorizari V8, un 850 xDrive de 530 CP sau magnificul M8 de 600 CP care este capabil sa atinga 100 de km/h in doar 3.3 secunde!

CONCLUZIILE AUTOLATEST

Da, noul 8 nu este cu nimic mai prejos in comparatie cu predecesorul sau E31 din anii ’90, pentru ca ofera in continuare acea aura de suprematie atunci cand iesi cu el in trafic.

De fapt, orice model BMW pus langa acest imens coupe modern, pare unul “de incepatori”, adica este clar faptul ca bavarezii au dorit sa iasa in evidenta cu noul 8 ca fiind regele marcii indiferent cum privim masina.


Comparat cu un S Coupe, vedem ca BMW a reusit sa-si pastreze din dinamism, adica masina asta merge pe sosea si in special pe drumurile virajate de munte, la fel de bine cum o face orice coupe BMW, insa aici nu trebuie uitat faptul ca vorbim totusi de un GT, respectiv o masina destinata parcurgerii distantelor mari intr-un confort deplin.

Adica nu putem compara un 8 cu un M4!

Noua ne-a placut sa conducem nava amiral a celor de la BMW, pentru ca este fara doar si poate, cel mai bun model bavarez, insa diesel-ul de sub capota, consideram ca nu este punctul sau forte! Recomandam motorizarile pe benzina la nivelul de prestigiu al unui BMW 8.

PRO

Imagine de marca

Cel mai bun BMW din gama

Cel mai exclusivist model BMW din gama

Cea mai mare valoare de revanzare

Interior calitativ peste Audi si Mercedes Benz

Cea mai buna gama de motorizari a momentului ( 320-600 CP)

Spatiu interior pentru patru persoane si bagajele aferente

 

CONTRA

Motorul diesel nu are nici o legatura cu istoria brand-ului Seria 8

Pret foarte mare de achizitie

Chiar si la acest pret inca mai are dotari optionale

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente