Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu noul BMW 525 xDrive F10 facelift 2014-O berlina de lux completa

Pentru a intelege mai exact faptul ca BMW nu este doar unul dintre cei trei germani din segmentul de lux, ci chiar cea mai revolutionara marca premium din lume am decis sa testam un model de clasa mare Seria 5.

Aceasta se numeste conform nomenclaturii BMW F10 si reprezinta de fapt raspunsul bavarezilor la modelele sale concurente precum Audi A6, Jaguar XF si Mercedes Benz Clasa E.

Chiar si asa, actuala generatie BMW Seria 5 testat in premiera de Autolatest in urma cu 4 ani ( Citeste testul complet cu 530d F10 AICI), ramane o berlina cu un design clasic pentru marca germana, linie optica care a fost realizata pentru a pastra vechea clientela E60 cat si pentru a castiga noi clienti din partea celor de la Audi si Mercedes.

Acum dupa 4 ani de servicii BMW a decis sa efectueze un amplu facelift masinii cunoscute si de clientii din Romania.

CARE SUNT SCHIMBARILE?


BMW denumeste fiecare modificare a unei masini de aceeasi generatie LCI, insa noi putem sa-i spunem mai simplu drept FACELIFT.

Noul facelift BMW F10 aduce schimbari relativ minore la exterior, unde putem doar sa aratam noul spoiler fata care are acum partea inferioara modificata.


Marile schimbari se regasesc sub capota unde BMW a facut un pas important prin utilizarea pe acest nou 525 d a unu motor de doi litri dublu supraalimentat. De fapt pe langa aceasta noua motorizare care si-a facut aparitia in urma cu cativa ani pe modelul 323d, marile schimbari se regasesc la capitolul tehnologie.

Aici amintim faptul ca noul F10 facelift nu mai are indicatoare la bord clasice, acestea fiind inlocuite de un display LCD imprumutat de la fratiorul BMW Seria 7 F01.

Odata cu aceste schimbari noul Seria 5 are un nou sistem de management al motorizarii si al transmisie ZF8, adica acum exista si modul EcoPRO.

Acesta transforma complet masina cand se doreste realizarea unei economii reale de combustibil prin controlarea de catre un computer a modului in care reactioneaza motorul si bineinteles modul in care functioneza transmisia ZF8.

Masina de fata nu este echipata cu transmisia ZF8 Sport care se monteza pe motorizarile mai puternice optional pentru ca un 525d xDrive nu este o masina sport.

MOTORIZARE “UBER” ECONOMICA


Sub masiva capota a lui BMW Seria 5 se ascunde un motor mic cu doar 4 cilindri in linie care dezvolta o putere maxima de 218 CP la 4.400 rpm si un moment motor de 450 Nm incepand cu o turatie de 1.500 rpm.

La prima vedere acest motor mic doar de doi litri pare subdimensionat pe marele 5, insa dupa ce am parcurs peste 500 de km la bordul sau putem trage concluzia ca BMW a construit o motorizare care are toate sansele sa concureze chiar si mai marele 6 in linie de trei litri al versiunii 535d.

Acest mic 4 in linie datorita dublei supraalimentari are performante de top, adica ajunge la 100 de km/h in doar 7.0 secunde ( vechiul 535d E60 ajungea la aceeasi viteza in 6.9 secunde), are o viteza maxima de 240 km/h si consuma cat o Dacia Logan pe benzina.


In viata reala pe autostrada la o viteza de croaziera de 130 km/h in modul EcoPRO consumul afisat a fost doar de 5.1 litri, iar cand atacam un drum national unde viteza medie este de 90 km/h acesta scade chiar si sub granita a 5 litri pentru fiecare 100 de km parcursi.

Aceste performante sunt incredibile pentru o masina cu o greutate la gol de peste 1.9 tone care are o transmisie automata si tractiune integrala xDrive.

COMPORTAMENT RUTIER

Noul BMW Seria 5 facelift are un comportament rutier usor imbunatatit fata de precedentulo model atunci cand masina merge pe un drum cu denivelari. De fapt acum putem spune ca BMW a anulat diferenta de confort dintre un Seria 5 si un Mercedes Clasa E, masina din urma care detinea suprematia la acest capitol.

Pur si simplu un 525xd “calca” pe soselele tipice din Romania asemenea unui BMW Seria 7 din generatia precedenta, adica cu un rafinament greu de crezut pentru o masina cu o suspensie clasica.

In viraje detenta masivului 5 este demna de admirat, respectiv cu aceasta masina nu ridici piciorul din acceleratie asemenea unui Mercedes Clasa E sau a unui Audi A6.

Aceasta este una dintre cele mai importante caracteristici atunci cand vrem sa comparam un BMW din acest segment cu modelele sale concurente.

Pur si simplu inginerii BMW au realizat un tren de rulare la fel de confortabil precum cel de la Mercedes Clasa E, insa mult mai dinamic si mai facil de controlat pe drumurile virajate.

Noi putem spune fara nici un fel de menajament ca facelift-ul adus lui Seria 5 face din aceast masina un model complet, o masina care este placuta de condus atat in mediul urban cat si pe o soseaa de coasta tipica drumurilor din Romania.

OFERTE BMW Seria 5 2014 AICI!


PRO

Motor diesel extrem de puternic si economic

Cutie automata ZF8 rafinata si economica in modul EcoPRO

Tren de rulare setat exceptional

Calitate de fabricatie best in class

O masina completa in acest segment

Transmisie xDrive mai buna decat Quattro si 4Matic

 

CONTRA

Lista de echipamente optionale foarte mare

Pret de achizitie in medie cu peste 7000 euro mai mare decat al unui 520d

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente