Noul model vine pe piata in acest an drept un adevarat adverar pentru venerabilul BMW X6 care a reprezentat un soc pentru segmentul SUV in urma un deceniu.
De fapt BMW a mizat cu X6 in 2008 asa cum a mizat cu X5 in anul 2000 (adica cu 18 ani in urma) pe dezvoltarea de noi segmente premium in categoria clasei SUV.
Acum gama X6 face parte din clasa SAV iar bavarezii mai arunca in lupta modele precum X1, X2 sau X3, adica acestia ocupa toate gamele de masini crossover, SAV sau SUV cu tenta premium.
Pentru a contracara acest avand Audi ofera de cativa ani un Q7 mai putin masiv decat prima generatie, insa care nu are nici o sansa de a concura un X6 sau un Range Rover Velar.
DESIGN
Noul Audi Q8 2018 este de fapt o masina construita pe baza tehnica a lui Q7 II, adica platforma modulabila care se regaseste si pe modelele Porsche Cayenne, Lamborghini Urus and Bentley Bentayga 2018.
Pe scurt, vorbim de un Cayenne usor mai dinamic insa care nu are pretul de achizitie al unui Urus sau Bentaya.
INTERIOR
Asa cum era de asteptat grupul VAG pastreaza o linie individuala marcilor detinute, adica noul Q8 are o plansa de bord asemanatoare cu cea a modelului A8 de ultima generatie, adica are doua display-uri masive in dreptul consolei centrale.
In spatele volanului mai exista in display generos gasit si pe modele precum VW Polo sau Audi A3.
Pe langa aceste detalii, cei de la Autonews au descoperit ca masina are o calitate de fabricatie mult peste cea a modelelor Mercedes Benz, detaliu bine de tinut minte cand dorim achizitia unei masini de peste 70.000 euro in versiunea de baza.
MOTORIZARE
Sub captoa lui Q8 se ascunde un deja cunoscut V6 TDI care are doua turbine si un compresor mecanic alimentat electric, sisteme care impreuna ofera o putere maxima de 286 CP pe versiunea 50 TDI.
Momentul motor de 600 Nm este disponibil incepand cu o turatie de 2.250 rpm, acesta fiind sincronizat perfect cu noua cutie de viteze automata cu convertizor ZF8.
Pe sosea masina este mult mai dinamica in comparatie cu un Q7, si atinge o viteza de 100 km/h in doar 6.3 secunde. Conform celor de la Audi masina consuma in medie doar 8.6 litri de motorina pentru fiecare 100 de km parcursi.
Singura versiune de motorizare care NU ESTE RECOMANDATA pe aceasta masina este diesel-ul mic gasit pe versiunea 45 TDI care ofera o putere maxima doar de 231 CP, adica o putere aflata la nivelul unui VW Amarok V6 TDI!
Motorizarea de 286 CP este una suficienta pentru un condus chiar si sportiv pe acest model, insa daca ne gandim a compara un V6 TDI de 286 CP cu un motor BMW tot de trei litri cu patru turbine este drum lung pentru ca BMW ofera din start o putere maxima de 400 CP si un moment motor de 760 Nm!
PRO
High Tech
Motor diesel placut in utilizare
Calitate de fabricatie
Valoare mare de revanzare
Spatiu interior peste media segmentului
CONTRA
Motorul V6 destul de zgomotos pentru acest segment premium
Remediul este Q8 55 TSI de 340 CP insa care merge pe benzina