Numele de Corolla este de fapt numele celei mai vandute masini din lume, japonezii reusind sa vanda zeci de milioane de exemplare de Corolla in peste 4 decenii de cand aceasta a aparut pe piata in diferite sale generatii si versiuni.
Detalii despre noul Auris 2013!
Japonezii de la Toyota arunca pe piata din Europa cea de-a doua generatie de modele Auris, masina care se prezinta in noul an intr-o forma complet noua.
Ei bine sa te lupti contra unui Golf VII sau impotriva unui Renault Megane III este destul de greu pe Batranul Continent, insa japonezii nu se lasa si ofera clientilor o masina complet noua atat din punct de vedere al designului cat si al componentei tehnice.
Noul model Auris II este o Toyota best in class datorita faptului ca masina dispune de un design atragator si de o gama de motorizari atat pe benzina cat si diesel puternice si extrem de economice.
Spunem best in class deoarece masinile Toyota continua sa fie clasate drept printre cele mai fiabile din lume si cu o valoare de ravanzare foarte buna.
DESIGN
Noul Auris in comparatie cu vechea generatie dispune de un design mult mai agresiv care nu poate decat sa aduca un avantaj japonezilor in comparatie cu eternul VW Golf.
La exterior masina dispune de multe elemente optice care aduce aminte de fratiorul Lexus CT, singurul concurent real al modelelor BMW Seria 1 si Mercedes Clasa A.
La interior avantul schimbarii in aceasta clasa este oarecum domolit de plansa de bord care se aseamana mult cu cea a modelului Prius + comercializat in SUA. Chiar si asa, totul este functional si ergonomic cum asteapta toata lumea de la un produs Toyota.
Calitativ noul model este superior precedentei generatii prin simplu fapt ca japonezii au realizat plansa de bord din materiale plastice superioare. Din punct de vedere al calitatii de asamblare totul primeste note de top insa chiar si asa, Auris II nu poate concura cu modelul VW Golf VII.
Inca din primele momente putem spune ca cel mai radical lucru schimbat la aceasta masina este plansa de bord care este mult mai masiva si care ofera o ergonomie superioara in habitaclu.
Aceasta este realizata aproape vertical si permite un spatiu generos pentru cei din fata cand vorbim de contactul dintre genunchi si consola centrala.
Pe scurt noul Auris a primit suficiente modificari la interior pentru a face diferenta in comparatie cu modelele concurente fie ca acestea se numeste Golf, Megane sau Astra.
TEST CU AURIS 1.6 VALVEMATIC
Sub capota de mici dimensiuni a noului Auris Toyota a montat una dintre cele mai atipice motorizari pe benzina din segment, respectiv un motor clasic de 1.6 litri Valvematic care dispune de o putere maxima de 132 CP.
Acesta este incredibil de rafinat chiar si in comparatie cu un 1.4 TSI sau cu un 1.4 Turbo de la gama Opel prin simplu fapt ca este silentios atunci cand se utilizeaza masina in conditii normale de trafic.
Cei 132 CP aparent sunt putini pentru un motor aspirat insa nu trebuie uitat ca acest Valvematic asemenea fratiorului sau de 1.8 litri iubeste turatiie mari fie ca vorbim de momentul motor fie ca vorbim de zona rosie a turometrului.
Singurul inconvenient sesizat la acest nou motor este faptul ca atunci cand abordam un condus sportiva zgomotul produs de acesta este oarecum peste limitele segmentului.
Insa indiferent de pareri aceasta versiune nu este cu siguranta un Auris sportiv.
TRANSMISIE CVT
Cutia de viteze a masinii din acest test drive este una clasica CVT care dispune de 6 rapaorte prestabilite, transmisie care aduce mari avantaje soferului care merge preponderent in mediul urban. Spunem aceasta deoarece cutia de viteze schimba aproape tot timpul rapoartele undeva in jurul turatiei de 1.400 rpm fapt care permite un consum extrem de mic in orasele mari precum Bucurestiul.
In cei peste 300 de km realizati in mediul urban consumul mediu afisat a fost de 7.8 litri pentru fiecare 100 de km, cifra care nu este mica insa cu siguranta nici foarte mare.
De fapt aceasta este dovada clara ca motoarele turbo pe benzina de generatie noua nu pot sa consum intr-un oras aglomerat la fel de putin cum o poate face un motor aspirat clasic.
Cand mergem in regim de autostrada turatia motorului este tinuta la o valoare mica de transmisia CVT detaliu care aduce si aici un castig cand vorbim de consumul de benzina real.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Ei bine Toyota vine in 2013 si ofera europenilor o noua generatie de compacte Auris, model care are un design complet schimbat la exterior si realmente revolutionar la interior. Noua plansa de bord este masiva si ofera o senzatie de spatiu gasita doar la masinile MPV compacte.
Motorul de fata clasic de 1.6 litri este unul dintre ultimele exemplare aspirate din acest segment si devine recomandabil inca din primii km datorita zgomotorului redus.
De vina este si transmisia CVT care schimba liniar rapoartele prestabilite si care ofera o reala economie de combustibil.
Singura chestiune usor de criticat este lentarea transmisie atunci cand se doreste un condus sportiv cu 4 pasageri la interior, insa asa cum spuneam si mai sus Auris 1.6 Valvematic nu este o masina sport.
Asteptam un Auris TS!
PRO
Valoare de achizitie Tren de rulare mult mai sportiv decat la actualul Auris
Design reusit
In general masina este mult mai silentioasa
Calitate perceputa superiora masinii Auris
Valoare de revanzare
Dotari standard in medie cuprinzatoare
CONTRA
Design atragator la exterior insa oarecum monoton la interior
Calitativ masina inca nu poate concura cu modelul VW Golf VII
Dotarile interesante sunt optionale
Suspensia spate este zgomotoasa cand trecem peste denivelari