Masina din acest test drive este una extrem de imporanta pentru japonezii de la Mazda, pentru ca este fratiorul mai mare al lui CX-60, una dintre cele mai bine vandute masini Mazda din istorie.
In realitate, noul CX-80 este un 60 cu ampatament marit, pentru a face loc unei banchete in spate care permite masinii sa ofere loc pentru 6 pasageri, in conditii optime.
Caroseria lui CX-80 este de acum mai elaborata, pentru ca vorbim de un amplu facelift al platformei Large Platform, extrem de importanta pentru Mazda atat in Asia, Europa, cat si in SUA.
CAROSERIE
Noul CX-80 are o lungime mai mare decat cea a fratiorului 60, si acest detaliu de vede in stabilitatea longitudinala pe virajele luate in viteza, respectiv acest model este mai stabil si de ce nu mai confortabil.
Portierele din spate au o lungime mai mare decat cele ale fratiorului mai mic, pentru ca trebuie sa permita un acces mai facil spre randul trei.
Masina din acest test drive, in versiunea de top, are o echipare cu doua fotolii pe randul doi, doua dintre cele mai bune scaune intalnite pe un SUV din aceasta categorie, chiar si cand ne raportam la marcile auto premium germane.
Alte caracteristici demne de amintit la noul CX-80 sunt calitatea de fabricatie si calitatea materialelor mult peste media segmentului, moment in care putem spune ca Mazda are un interior de-a dreptul premium, adica se vede clar nivelul pretului cerut de japonezi pentru aceasta masina.
CUM SE CONDUCE?
Asa cum am vorbit si la gama CX-60, si acest 80 are un comportament extrem de dinamic si exact, lucru pe care nu-l putem spune cand ne raportam la vechea Mazda CX-5 sau la Toyota RAV4 sau VW Tiguan 2025, care raman modele de volum.
Si acest comportament se datoreaza faptului ca suspensia fata are dublu brat suprapus, motorul este amplasat in spatele puntii fata longitudinal, iar transmisia AWD este permanenta.
O caracteristica de top este faptul ca atunci cand ramai fara baterie, masina ramane una AWD permanent, solutie tehnica imposibil de gasit la multe modele SUV PHEV de ultima genratie, cu preturi poate la fel de mari.
MOTOR SI CUTIE
Vedeta japonezilor este motorizarea de 2.5 litri PY, motor extrem de fiabil si des intalnit pe vechiul CX-5 pe majoritatea pietelor.
Motorul este aspirat si are o putere maxima de 191 CP si 261 Nm, insa acesta este ajutat tot timpul de motorul electric de 195 CP si 270 Nm integrat in cutia AT8 de origine Mazda, care face din acest model unul cu adevarat premium.
Pur si simplu, in afara de BMW X3 PHEV si Mercedes GLC PHEV, gama Mazda CX-80 nu are concurent direct, pentru ca RAV4 PHEV, Q5 PHEV, Kodiaq OHEV, MG EHS, Kuga PHEV, Austral PHEV sau X-Trail PHEV sunt dotate cu motoare transversale, cu transmisii care nu au nici o legatura cu cele clasice electrificate cu convertizor, cum este cea de la aceasta Mazda.
Solutia tehnica cu motor de cilindree mare logitudinal, sistem 4×4 cu ax cardanic si cutie AT clasica, nu se regaseste decat la BMW si Mercedes-Benz, adica singurii concurenti reali pentru acest CX-80 japonez.
Diferenta este ca Mazda produce aceasta masina in Japonia, calitatea de fabricatie si partea de garantie reale fiind clar superioare oricarui model german.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Aceasta masina masiva a celor de la Mazda readuce in prim plan faptul ca inca exista producatori care nu vor sa vanda masini SUV cu motoare mici, cu transmisii electrificate subdimensionate ca fiabilitate.
Pur si simplu, asa cum spuneam mai sus, noul CX-80 concureaza doar cu BMW si Mercedes-Benz, insa Mazda are un pret real la acelasi nivel de echipare, cu pana la 30-40.000 euro mai mic.
DE UNDE O CUMPAR?
Autolatest recomanda serviciile dealerului Arian Motors Radacini care are sediul in Soseaua Pipera nr 46 C, si mai multe detalii la 0737.600.600
Cumpara masina de AICI!
PRO
Imagine de marca
Fabricat in Japonia
Calitate de fabricatie
Valoare de revanzare
Motor 2.5 aspirat
Cutie AT8 electrificata
AWD care este functional si fara curent in baterie
Garda la sol
7 locuri
327 CP si +500 Nm
Posibil garantie prelungita la 10 ani
CONTRA
Pret mare de achizitie
Vizibilitate caroserie
Acumulator prea mic 17.5 kwh
FISA TEHNICA
Model: Mazda CX-80 2.5 e-Skyactiv PHEV
Tip motor Plug-In Hybrid
Codul motorului PY
Putere maximă în kW (puterea sistemului) 241
Putere maximă în CP (puterea sistemului) 327
Cuplu (puterea sistemului) 500 Nm
Tip combustibil Benzina 95
Transmisie automată AT8 longitudinala electrificata
Motor electric 175 CP si 270 Nm integrat in cutia AT8
Clasa de emisii Euro 6e (WLTP) 36EA
Număr de cilindri 4 Injecție directă
Cilindree 2488 cc
Putere 191 CP/ 6000 rpm
Cuplu maxim 261 Nm/ 4000 rpm
Accelerație 0-100km/h 6,8 s
Viteza maximă 195 km/h
Viteză maximă electrică 140 km/h
Zgomot la condus 64 dB
Consum de combustibil combinat (WLTP) 1,6 l/100 km
Consum de combustibil combinat (WLTP) PHEV (baterie goală) 8,1
Consum de combustibil combinat (WLTP) – a doua unitate 23,8 kWh/100 km
Valoarea CO2 combinată (WLTP) 35 g/km
Valoarea CO2 combinată (WLTP) PHEV (baterie descărcată) 184
Autonomie WLTP (electric) 61 km
Autonomie WLTP City (electrică) 67 km
Dimensiunea rezervorului 70,0 l
Capacitatea bateriei (brută) în kWh 17,8
Greutatea bateriei (electrică și plug-in hybrid) 178 kg
Putere de încărcare (kW) CA: 2,3-7,2
Lungime 4995 mm Lățime 1890 mm
Lățime (inclusiv oglinzile exterioare) 2134 mm
Înălțime 1714 mm
Ampatament 3120 mm
Garda la sol maximă 165 mm
Raza Bracaj 12,4 m
Unghi de apropiere în față 18,2 grade
Unghi de plecare din spate 19,6 grade
Unghiul rampei 14,0 grade
Volumul portbagajului 258 l- 1971 l
Greutate la bord (UE) 2240 kg
Sarcina utilă 649 kg
Capacitate de remorcare frânată 12% 2500 kg
Capacitate de remorcare nefrânată 750 kg