Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu noua Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV 327 CP AT8 2025-Cel mai bun SUV PHEV de pe piata?

Masina din acest test drive este una extrem de imporanta pentru japonezii de la Mazda, pentru ca este fratiorul mai mare al lui CX-60, una dintre cele mai bine vandute masini Mazda din istorie.

In realitate, noul CX-80 este un 60 cu ampatament marit, pentru a face loc unei banchete in spate care permite masinii sa ofere loc pentru 6 pasageri, in conditii optime.

Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV, test drive, test romania, arian motors, mazda pipera, autoatest Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV, consum real ,garda la sol, motor aspirat, baterie, at8 electrificata, date tehnice Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV

Caroseria lui CX-80 este de acum mai elaborata, pentru ca vorbim de un amplu facelift al platformei Large Platform, extrem de importanta pentru Mazda atat in Asia, Europa, cat si in SUA.

CAROSERIE

Noul CX-80 are o lungime mai mare decat cea a fratiorului 60, si acest detaliu de vede in stabilitatea longitudinala pe virajele luate in viteza, respectiv acest model este mai stabil si de ce nu mai confortabil.

Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV, test drive, test romania, arian motors, mazda pipera, autoatest Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV, consum real ,garda la sol, motor aspirat, baterie, at8 electrificata, date tehnice Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV

Portierele din spate au o lungime mai mare decat cele ale fratiorului mai mic, pentru ca trebuie sa permita un acces mai facil spre randul trei.

Masina din acest test drive, in versiunea de top, are o echipare cu doua fotolii pe randul doi, doua dintre cele mai bune scaune intalnite pe un SUV din aceasta categorie, chiar si cand ne raportam la marcile auto premium germane.

Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV, test drive, test romania, arian motors, mazda pipera, autoatest Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV, consum real ,garda la sol, motor aspirat, baterie, at8 electrificata, date tehnice Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV

Alte caracteristici demne de amintit la noul CX-80 sunt calitatea de fabricatie si calitatea materialelor mult peste media segmentului, moment in care putem spune ca Mazda are un interior de-a dreptul premium, adica se vede clar nivelul pretului cerut de japonezi pentru aceasta masina.

Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV, test drive, test romania, arian motors, mazda pipera, autoatest Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV, consum real ,garda la sol, motor aspirat, baterie, at8 electrificata, date tehnice Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV

CUM SE CONDUCE?

Asa cum am vorbit si la gama CX-60, si acest 80 are un comportament extrem de dinamic si exact, lucru pe care nu-l putem spune cand ne raportam la vechea Mazda CX-5 sau la Toyota RAV4 sau VW Tiguan 2025, care raman modele de volum.

Si acest comportament se datoreaza faptului ca suspensia fata are dublu brat suprapus, motorul este amplasat in spatele puntii fata longitudinal, iar transmisia AWD este permanenta.

Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV, test drive, test romania, arian motors, mazda pipera, autoatest Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV, consum real ,garda la sol, motor aspirat, baterie, at8 electrificata, date tehnice Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV

O caracteristica de top este faptul ca atunci cand ramai fara baterie, masina ramane una AWD permanent, solutie tehnica imposibil de gasit la multe modele SUV PHEV de ultima genratie, cu preturi poate la fel de mari.

MOTOR SI CUTIE

Vedeta japonezilor este motorizarea de 2.5 litri PY, motor extrem de fiabil si des intalnit pe vechiul CX-5 pe majoritatea pietelor.

Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV, test drive, test romania, arian motors, mazda pipera, autoatest Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV, consum real ,garda la sol, motor aspirat, baterie, at8 electrificata, date tehnice Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV

Motorul este aspirat si are o putere maxima de 191 CP si 261 Nm, insa acesta este ajutat tot timpul de motorul electric de 195 CP si 270 Nm integrat in cutia AT8 de origine Mazda, care face din acest model unul cu adevarat premium.

Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV, test drive, test romania, arian motors, mazda pipera, autoatest Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV, consum real ,garda la sol, motor aspirat, baterie, at8 electrificata, date tehnice Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV

Pur si simplu, in afara de BMW X3 PHEV si Mercedes GLC PHEV, gama Mazda CX-80 nu are concurent direct, pentru ca RAV4 PHEV, Q5 PHEV, Kodiaq OHEV, MG EHS, Kuga PHEV, Austral PHEV sau X-Trail PHEV sunt dotate cu motoare transversale, cu transmisii care nu au nici o legatura cu cele clasice electrificate cu convertizor, cum este cea de la aceasta Mazda.

Solutia tehnica cu motor de cilindree mare logitudinal, sistem 4×4 cu ax cardanic si cutie AT clasica, nu se regaseste decat la BMW si Mercedes-Benz, adica singurii concurenti reali pentru acest CX-80 japonez.

Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV, test drive, test romania, arian motors, mazda pipera, autoatest Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV, consum real ,garda la sol, motor aspirat, baterie, at8 electrificata, date tehnice Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV

Diferenta este ca Mazda produce aceasta masina in Japonia, calitatea de fabricatie si partea de garantie reale fiind clar superioare oricarui model german.

CONCLUZIILE AUTOLATEST

Aceasta masina masiva a celor de la Mazda readuce in prim plan faptul ca inca exista producatori care nu vor sa vanda masini SUV cu motoare mici, cu transmisii electrificate subdimensionate ca fiabilitate.

Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV, test drive, test romania, arian motors, mazda pipera, autoatest Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV, consum real ,garda la sol, motor aspirat, baterie, at8 electrificata, date tehnice Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV

Pur si simplu, asa cum spuneam mai sus, noul CX-80 concureaza doar cu BMW si Mercedes-Benz, insa Mazda are un pret real la acelasi nivel de echipare, cu pana la 30-40.000 euro mai mic.

Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV, test drive, test romania, arian motors, mazda pipera, autoatest Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV, consum real ,garda la sol, motor aspirat, baterie, at8 electrificata, date tehnice Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV

DE UNDE O CUMPAR?

Autolatest recomanda serviciile dealerului Arian Motors Radacini care are sediul in Soseaua Pipera nr 46 C, si mai multe detalii la 0737.600.600 

Cumpara masina de AICI!

PRO

Imagine de marca

Fabricat in Japonia

Calitate de fabricatie

Valoare de revanzare

Motor 2.5 aspirat

Cutie AT8 electrificata

AWD care este functional si fara curent in baterie

Garda la sol

7 locuri

327 CP si +500 Nm

Posibil garantie prelungita la 10 ani

CONTRA

Pret mare de achizitie

Vizibilitate caroserie

Acumulator prea mic 17.5 kwh

Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV, test drive, test romania, arian motors, mazda pipera, autoatest Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV, consum real ,garda la sol, motor aspirat, baterie, at8 electrificata, date tehnice Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV

FISA TEHNICA 

Model: Mazda CX-80 2.5 e-Skyactiv PHEV

Tip motor Plug-In Hybrid

Codul motorului PY

Putere maximă în kW (puterea sistemului) 241

Putere maximă în CP (puterea sistemului) 327

Cuplu (puterea sistemului) 500 Nm

Tip combustibil Benzina 95

Transmisie automată AT8 longitudinala electrificata

Motor electric 175 CP si 270 Nm integrat in cutia AT8

Clasa de emisii Euro 6e (WLTP) 36EA

Număr de cilindri 4 Injecție directă

Cilindree 2488 cc

Putere 191 CP/ 6000 rpm

Cuplu maxim 261 Nm/ 4000 rpm

Accelerație 0-100km/h 6,8 s

Viteza maximă 195 km/h

Viteză maximă electrică 140 km/h

Zgomot la condus 64 dB

Consum de combustibil combinat (WLTP) 1,6 l/100 km

Consum de combustibil combinat (WLTP) PHEV (baterie goală) 8,1

Consum de combustibil combinat (WLTP) – a doua unitate 23,8 kWh/100 km

Valoarea CO2 combinată (WLTP) 35 g/km

Valoarea CO2 combinată (WLTP) PHEV (baterie descărcată) 184

Autonomie WLTP (electric) 61 km

Autonomie WLTP City (electrică) 67 km

Dimensiunea rezervorului 70,0 l

Capacitatea bateriei (brută) în kWh 17,8

Greutatea bateriei (electrică și plug-in hybrid) 178 kg

Putere de încărcare (kW) CA: 2,3-7,2

Lungime 4995 mm Lățime 1890 mm

Lățime (inclusiv oglinzile exterioare) 2134 mm

Înălțime 1714 mm

Ampatament 3120 mm

Garda la sol maximă 165 mm

Raza Bracaj 12,4 m

Unghi de apropiere în față 18,2 grade

Unghi de plecare din spate 19,6 grade

Unghiul rampei 14,0 grade

Volumul portbagajului 258 l- 1971 l

Greutate la bord (UE) 2240 kg

Sarcina utilă 649 kg

Capacitate de remorcare frânată 12% 2500 kg

Capacitate de remorcare nefrânată 750 kg

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente