Masina din acest test drive este deja una care se vede pe soselele patriei, model care pur si simplu “da o lectie de design” atat celor de la Toyota, cat si concurentei din Coreea de Sud sau Europa.
Linia optica a noului SUV Mazda este atat de bine elaborata, incat toti cei care au vazut masina, au spus ca Mazda a realizat, fara discutii, unul dintre cele mai atragatoare SUV-uri de pe piata.
Si aceasta linie de top continua la interior, unde noua plansa de bord este atat de bine conceputa, incat concurenta premium europeana va avea mari batai de cap cu CX-60.
DE CE CX-60? SI DE CE PHEV?
In primul rand pentru ca nu mai avem CX-5 si in al doilea rand, trebuie spus ca masina de fata este, fara discutii, unul dintre cele mai elaborate SUV-uri compacte din lume, tehnic aceasta Mazda fiind foarte apropiata de un BMW X3 sau un Mercedes GLC in versiunile lor PHEV.
Din start trebuie spus ca un CX-60 are motoare longitudinale, care implica standard o transmisie clasica pe puntea spate, modelul AWD avand o cutie de viteze cu o configuratie asemanatoare cu ZF8 la BMW xDrive si 9G-Tronic la Mercedes 4Matic.
Tinand cont de aceste caracteristici, putem spune ca nici un Hyundai Tucson PHEV, Toyota RAV4 PHEV, Audi Q5 PHEV sau noul VW Tiguan PHEV nu se vor putea compara cu masina celor de la Mazda.
Cat despre motoare, trebuie mentionat faptul ca masina are standard propulsorul 2.5 Sckyativ G190 de la CX-5, adica un motor aspirat de 192 CP/6000 rpm si un cuplu de 261 Nm, motor care este ajutat tot timpul de un propulsor electric de 175 CP si 270 Nm la ZERO rpm integrat in noua cutie AT8 electrificata.
De fapt, aceasta cutie are aceeasi configuratie cu ZF8 Plus electrificata, montata pe toate masinile BMW PHEV, adica in locul convertorului fiind montat motorul electric circular.
In total, Mazda spune ca puterea maxima cumulata este de 327 CP si 500 Nm, insa sunt situatii cand pe sosea, masina merge fara probleme in modul full electric.
DE CE CX-60 ESTE O MASINA MAI BUNA CA UN RAV4 PHEV?
Aici fanii Toyota ne vor critica, pentru ca spunem ca Mazda este o masina mai bine gandita decat un RAV4, insa realitatea este aceea ca orice RAV4 PHEV este un compromis, pentru ca utilizeaza cutie eCVT plus un motor electric exclusiv pe puntea spate.
Chiar daca pe hartie Toyota are o putere maxima cumulata mai mare, pe sosea Mazda CX-60 PHEV este mult mai rapida si mai placut de condus.
Toyota nu poate sa mearga in modul EV la o viteza de 140 km/h cum o poate face Mazda, iar schimbarile de trepte prestabilite ale cutiei eCVT la Toyota, demonstreaza ca masina este pur si simplu un produs de volum, chiar daca pretul sau de 54,066 euro este la nivelul unui BMW sau Mercedes.
Cutia Mazdei are un feeling in mare parte indentic cu cel al modelelor BMW si Mercedes, adica concurentii sai directi pe piata din Europa.
CX-60 are o calitate de fabricatie mult superiora unui RAV4, iar capacitatea portbagajului este de 570 l, fata de cei 490 litri oferiti de Toyota.
CUM SE CONDUCE?
Asa cum am mentionat mai sus, CX-60 PHEV functioneaza tot timpul cu ajutorul motorului electric, pentru ca este integrat in cutia AT8, insa cand bateria de 17.8 kw este fara curent, masina merge fara probleme in modul Hybrid, adica relativ economic in oras, unde plecarile se fac tot timpul de catre motorul electric.
Pe autostrada, la viteze mari, cand acumulatorul este incarcat, masina poate merge EV fara probleme, insa marele avantaj al sistemului este in oras, unde propusorul pe benzina este oprit.
Mazda spune ca CX-60 PHEV poate merge full electric chiar si 63 de km, insa in viata reala trebuie sa te astepti la o medie de 40-50 km cu o baterie plina.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Despre noul CX-60 se pot spune multe lucruri pozitive, care incep cu design-ul exterior/interior si pot continua cu tehnica de exceptie, insa CX-60 vine sa inlocuiasca in gama vechiul CX-5 care nu se mai produce, motiv pentru care Mazda urmeaza sa ofere si un CX-60 cu un pret mai mic, pentru a nu pierde clientii traditionali.
Calitatea de fabricatie este mult peste asteptari, iar cromatica unui interior deschis ne duce cu gandul automat la BMW X3 si Mercedes GLC, masini mult mai scumpe la achizitie cu dotari echivalente.
Pur si simplu, masina japonezilor functioneaza fara probleme, singurul impediment fiind doar pretul de achizitie, inca piperat pentru o Mazda SUV.
Si daca nu esti convins de versiunea PHEV, poti oricand sa alegi un CX-60 cu noua motorizare diesel cu 6 cilindri de 3.3 litri testat de noi:
PRO
Design de top
Doua motoare cu putere maxima cumulata de 327 CP
Cutie de viteze AT8 electrificata la nivelul ZF8 si 9G Tronic
Tren de rulare confortabil si eficient
0-100 km/h in doar 5.8 secunde plus 200 de km/h viteza maxima
Calitate de fabricatie mult peste media concurentei ( Toyota sau Nissan)
Merge 50 km in modul EV chiar si in cel mai aglomerat Bucuresti
Garantie Mazda 6 ani sau 150.000 km
CONTRA
Pret relativ mare de achizitie al versiunilor de top Takumi
Lipsa versiune LWB cu 8 locuri ( CX-90)
Rezervor prea mic de benzina ( 50 litri)

FISA TEHNICA
Motor Benzina
Numar de cilindri: 4 aspirat + 1 motor electric
Injectie: Injectie directa
Capacitate cilindrica (cm3): 2488 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 89,0 mm x 100,0 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 192/6000 +134 CP Electric
Cuplu maxim Nm – rot/min: 261/6000 +250 Nm Electric
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 50
Transmisie
Punte motoare: 4×4
Cutie de viteze / nr. trepte: AT8 Convertizor Electric
Dimensiuni
Lungime (mm): 4745
Latime (mm): 1895
Inaltime (mm): 1680
Ampatament (mm): 2870
Portbagaj: 570-1726 l
Greutate la gol kg: 1935
Performante
0 – 100 km/h (s) – 5.8
Viteza maxima (km/h) –200
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 1.5
Anvelope: 235/50R20
Pret
Pret lista cu TVA: 52.390 €