Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive in Premiera cu noua KIA Stonic 1.4 MPI de 100 CP si noua cutie automata clasica AT6 2018

Toata lumea stie de faptul ca in ultimii zece ani, toti marii producatori de automobile au ales sa-si reduca amprenta de CO2, pentru fiecare masina produsa cu motoare de cilindree mica.


Acest trend a fost interzis de catre americani si de catre Mazda, care au anuntat ca NU CRED in aceste motoare de cilindree mica, pentru ca nu mai pot atinge o fiabilitate gasita la motoarele mai vechi, iar consumul real este unul destul de mare. Adica emisiile de CO2 intr-un circuit WLTP, sunt socant de mari pentru aceste motoare.

In zona constructorilor auto care au ales sa-si dezvolte motoare de cilindree mica, se afla si KIA MOTORS, insa acestia au ales tacit sa-si pastreze in gama lor pentru Europa motoare de generatie mai veche pentru cei care nu cred in motoarele turbo cu 3 cilindri in linie pe benzina.

KIA STONIC PRIMESTE CEL MAI FIABIL MOTOR PE BENZINA


Sub capota masinii din acest test drive se acunde un motor clasic, pentru masinile KIA in Europa, respectiv motorul cu 4 cilindri in linie FARA TURBO, care se numeste G4FA si care ofera pe aceasta masina o putere maxima de 100 CP.

La prima vedere, KIA a ales sa vanda noul Stonic cu aceasta motorizare, pentru simplul fapt ca motorul de fata, cu distributie pe lant, are o injectie de benzina clasica, multipunct, care ofera un randament in timp extrem de bun.

Pe vechea generatie Ceed, acest motor dezvolta o putere maxima de 109 CP si a demonstrat pe mii de masini vandute in Romania, o fiabilitate de top, chiar si cand motoarele depaseau 300.000 de km.

7DCT SAU 6AT?

Clentii KIA Motors vor avea ceva probleme cand trebuie sa se hotarasca sa aleaga o motorizare pe Stonic si o transmisie, pentru ca acum KIA introduce pentru prima data in Europa cutia de viteze automata clasica AT6, gasita pe vechile Sportage si Sorento si pe masinile de clasa mica.

Noul Stonic primeste in premiera cutia AT6, o transmisie care are convertizor de cuplu, adica care ofera un rafinament in utilizare mult mai bun decat cel al unei transmisii secventiale.

De fapt, intr-un oras aglomerat cum este Bucurestiul, noi recomandam aceasta cutie AT6 in detrimentul unui 7DCT, pentru ca acum nu mai avem nevoie de functia AutoHold, mult necesara trasnmisie cu doua ambreiaje.

CUM SE COMPORTA MASINA IN AFARA ORASULUI?


Pentru a intelege cum se comporta noul Stonic, trebuie sa intelegem faptul ca aceasta masina este una care face parte din segmentul crossover compact, adica este o masina cu o garda la sol mai mare decat cea a unei citadine.

Aceasta garda la sol mai mare, ofera automat si un comportament rutier atipic, insa noul Stonic are un comportament pe sosea mult mai dinamic decat cel al unui Rio cu suspensie normala.

Pe autostrada, masina se comporta destul de confortabil, motorul fiind subturat cu noua cutie automata daca ne uitam la comportamentului motorului cu transmisie manuala.

La o turatie de 2.800 rpm masina merge cu 130 de km/h, turatie foarte buna pentru un motor care iubeste turatiile inalte. La un Ceed de generatie mai veche, pentru aceeasi viteza, turatia medie era de 3.400 rpm.


DE CE NE-A PLACUT ACEST STONIC AT6?

In prezent, pe piata auto din Europa, nu prea mai exista masini, atat din clasa mica cat si din segmentul crossover, care sa fie echipate cu motoare pe benzina cu injectie multipuct si transmisii automate clasice cu convertizor.

KIA face acest pas important, pentru ca vrea sa acest Stonic sa reprezinte o masina cu o fiabilitate de top, chiar si cand aceasta va avea 10 ani de utilizare.


In Bucuresti comportamentul transmisiei este mult mai rafinat decat cel al unei transmisii DSG, 7DCT sau EDC, lucru demn de mentionat in ciuda trendului de a renunta la aceste transmisii automate clasice.

Noua cutie automata AT6, are 7 ani garantie sau 150.000 de km, insa statisticile ne arata faptul ca pe modelele mai vechi aceste transmisii au dovedit o fiabilitate exemplara.

PRO

Singura masina crossover cu motor clasic pe benzina

Singura masina crossover cu transmisie automata clasica cu convertizor

Cea mai mare garantie din Romania

Consum mediu mic, atat in oras, cat si in mediul extraurban

Valoare mare de revanzare

Fabricata in Coreea de Sud

 

CONTRA

Tren de rulare putin confortabil pe denivelarile scurte

Pret de achizitie mai mare decat cel al unui Ceed


Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente