Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu noua KIA Sportage GT Line Facelift 2018! Motorizare 1.6 CRDI 136 CP AdBlue si cutie DCT7 cu Hill Hold

Daca pe piata din SUA cele mai apreciate masini KIA sunt Sorento si Soul, in Europa clientii KIA prefera, de fapt, un SUV compact care ofera un excelent raport pret-performante-calitate.


Modelul vizat de noi se numeste KIA Sportage, o masina care ajunge in acest an la un meritat facelift aplicat generatiei lansate de catre KIA pe piata in anul 2016.

De atunci si pana in prezent, gama Sportage a demonstrat concurentei din Europa ca reprezinta fara doar si poate, o masina extrem de bine construita, pentru ca este singura care are o garantie reala de 7 ani sau 150.000 de km pentru toate componentele.

CARE SUNT SCHIMBARILE?


Din punct de vedere optic, noul Sportage are acum un design usor modificat, atat in fata cat si in spate, fanii Sportage primind o masina noua cu multe elemente optice oferite pana acum doar pentru gama premium, Sorento.

Cele mai importante schimbari se regasesc insa la capitolul tehnica, unde Sportage 2018 ofera noi motorizari, atat pe benzina, cat si diesel de ultima generatie, conforme cu normele WLTP.


Pe langa acestea, KIA arunca in lupta si cea de-a treia generatie a transmisiei secventiale DGT7, insa si extrem de apreciata cutie automata clasica AT8, intalnita pentru prima data pe modelele Stinger si Genesis.

KIA RENUNTA LA MOTORUL 1.7 CRDI PENTRU UNUL MAI MIC

Sub capota masinii din acest test drive, se ascunde un motor diesel cunoscut de fanii KIA si Autolatest, inca din anul 2009 cand testam gama Cerato 1.6 CRDI AICI!

De atunci si pana in prezent, motorizarea KIA a evoluat atat de mult incat a devenit cu ajutorul celor mai noi tehnologii precum AdBlue, o motorizare diesel de volum pentru KIA pe o piata europeana, care are in continuare mari probleme cu atingerea normelor de poluare.

Daca in trecut pe un Sportage puteai sa-ti cumperi un diesel 1.7 CRDI de 115 CP sau o versiune de 140 CP in afara de motorul de top 2.0 CRDI, acum micutul 1.6 CRDI ajunge sa dezvolte o putere maxima de 136 CP si un moment motor de 320 Nm.

Fanii 1.7 CRDI 141 CP vor spune ca vechea motorizare avea un moment motor mai mare de 340 Nm, insa in realitate, noua injectie directa permite acestei motorizari sa fie mult mai dinamica si mult mai rafinata in utilizare.

MERITA 1.6 CRDI IN LOCUL LUI 2.0 CRDI?

Cu siguranta aceasta este cea mai importanta intrebare pusa de clientii KIA, iar noi spunem ca dupa ce am realizat peste 1.000 de km la bordul masinii de fata, cu motorul de baza, aceasta comparatie devine oarecum irelevanta, pentru ca motorul de baza este mai economic si ofera reprize mai mult decat decente.

Iar cine doreste un Sportage mild-hybrid de 185 CP, oricum urmeaza sa aleaga motorizarea de top, care vine echipata si cu transmisia automata clasica AT8, extrem de rafinata.

Cutia DCT7 a ajuns acum la versiunea III si ofera un rafinament in utilizare, la nivelul transmisie DSG7 de la VW sau EDC7 de la Renault. Aceasta ramane in continuare sigura cutie semiautomata care are o garantie de 7 ani sau 150.000 de km!

CUM SE CONDUCE SPORTAGE FACELIFT?


La aceasta intrebare, cei care conduc un VW Tiguan sau un Ford Kuga, trebuie sa stie ca cei de la KIA au realizat un produs mult mai bun decat ceea ce ofera VW sau Ford, in aceasta clasa compacta SUV.

Calitatea trenului de rulare, rafinamentul motorizarii CRDI si calitatea perceputa a fabricatiei, fiind principalele elemente care promoveaza un Sportage drept o masina cu reale pretentii premium, intr-un segment non-premium.

Pe drumurile de munte, suspensia masinii a primit un dinamism mult imbunatatit in comparatie cu vechea generatie, iar consumul real de aproximativ 5.6 litri indiferent de plaja de turatie, recomanda aceasta masina drept un SUV polivalent, atat pentru cei care merg preponderent in marile orase, cat si pentru cei care merg constant pe autostrazi sau drumuri nationale.


CONCLUZIILE AUTOLATEST

KIA face bine ce face din punct de vedere al strategiei pe piata din Europa, respectiv oferind un SUV care nu are lipsuri, din orice punct este el privit.

Calitativ, KIA se mandreste cu cea mai mare garantie din Europa pentru toate produsele sale, iar noul Sportage nu duce lipsa de materiale premium pe o masina care nu are un pret de achizitie de peste 32.000 euro in versiunea GT Line echipare de top.

Concurenta are mari probleme cu motorizarile cu o fiabilitate precara si de ce nu, cu un pret de peste 40.000 euro la un nivel de echipare cu Sportage-ul lui KIA.

Tinand cont de acestea, putem recomanda fara drept apel acest Sportage Facelift, drept o masina de familie, cu un design agresiv si care, in continuare ofera o fiabilitate de top pe piata auto din Romania.

PRO

Imagine de marca

Motor diesel extrem de rafnat si economic

Cutie DCT7 cu Hill Hold standard-Singura cu 7 ani garantie

Calitate de fabricatie foarte buna

Transmisie integrala cu modul Lock eficienta pe zapada

Valoare foarte mare de revanzare pe piata din Romania

Sisteme de siguranta active si pasive premium

 

CONTRA

Pret destul de piperat al versiunii de top GT Line

Renuntarea la distributia pe lant in favoarea celei pe curea

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente