Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test drive cu noua KIA Sportage 2.0 CRDI AWD Auto 2013-Transmisie automata 6 trepte

Sa spui ca o masina KIA poate sa concureze modele de la Opel, VW sau Renault in Europa era o intrebare derizorie in urma cu 10 ani cand cei din Coreea aveau in gama modele precum Cerato sau Sephia.

Acum in anul 2013 nu doar ca nu trebuie sa-i sarim din vedere pe cei din Asia, ci trebuie sa ne uitam mult mai atent la masinile produse de acestia. De vina pentru aceasta schimbare de atitudine este evolutia fulminanta a grupului Hyundai-KIA atat pe piata din America si Europa.

De ce KIA si nu Opel sau Volkswagen?

In urma cu cateva luni la Salonul de la Geneva managerul general VW, Martin Winterkorn a vizitat standul Hyundai si pur si simplu a ramas socat de noul i30, o masina compacta care este un concurent de seama pentru modelul VW Golf 7. Socul cel mai mare al lui Winterkorn a fost atunci cand acesta a descoperit faptul ca masinile Hyundai si KIA nu doar ca au evolutat pana la nivelul celor de la VW, ci chiar reusesc sa le depaseasca pe acestea din multe puncte de vedere.

Aceasta evolutie se datoreaza unei investitii de miliarde de euro in conceperea unei game de masini care trebuie sa reprezinte tot ceea ce este mai bun pe piata. Mai mult decat atat, masinile KIA nu mai sunt destinate doar unei piete auto, ci sunt construite sa fie comercializate cu succes atat in Europa, Asia cat si in SUA.

Test cu noul SUV KIA Sportage 2013

Masina din acest test drive este un SUV care a ajuns la cea de-a treia generatie, modelul Sportage fiind unul emblematic pentru marca coreana.

Pentru a face fata unei concurente acerbe din acest segment cei de la KIA a dezvoltat o noua genearatie de modele Sportage, o masina care trebuie sa reprezinte o revolutie pentru aceasta marca in acest segment.

Spunem acest lucru pentru ca noul Sportage este un SUV care arata foarte bine, un SUV care are o motorizare diesel de ultima generatie, si nu in ultimul rand o calitate de fabricatie superioara multor modele concurente.

DESIGN

Daca ne-am uita putin la prima generatie de modele Sportage nu putem sa nu obervam faptul ca cei de la KIA au trecut relativ repede de la o linie clasica a designului la un look atragator pentru noua generatie de modele Sportage.

Prima generatie era de fapt un model off road veritabil pentru ca utiliza un sasiu separat si o transmisie integrala clasica cu reductor.

Cea de-a doua generatie de modele Sportage, totodata si cea mai apreciata in Europa avea sub capota o gama completa de motorizari diesel si pe benzina, si nu in ultimul rand o caroserie autoportanta care favoriza un condus mai eficient pe sosea.

 

Noul model utilizeaza aceeasi tehnologie a transmisie integrale, insa ofera un design si o habitabilitate greu de crezut pentru o masina KIA chiar si in urma cu un deceniu.

INTERIOR


Cea mai placuta supriza a noului Sportage este interiorul care utilizeaza o plansa de bord realizata din materiale de foarte buna calitate, si care dispune de o ergonomie mult superioara chiar si anumitor modele europene.

Spatiu interior este foarte bine gandit, iar pozitia la volan nu duce cu gandul mai degraba la o masina normala decat la un SUV.

Pe bancheta din spate se sta foarte bine, insa soferul are din pacate campul vizual obstructionat de montantii A extrem de masivi. Acest lucru penalizeaza masina atunci cand mergem in orasele aglomerate unde este nevoie de o vizibilitate crescuta atunci cand se efectueaza o parcare.

MOTORIZARE


In urma cu ceva vreme am efectuat un test scurt cu noul Sorento 2.0 CRDI de 150 CP, motor care este primul de acest gen in gama celor de la KIA care indeplineste normele de poluare Euro 6. Sub capota lui Sportage se gaseste in mare parte aceeasi motorizare insa doar Euro 5 si care dezvolta o putere maxima de 136 CP.

La prima vedere acest lucru poate sa constituie un mare dezavantaj, insa comportamentul masinii permite o alaturare fara probleme a masinii de un Ford Kuga 2.2 Tdci sau un Renault Koleos 2.0 dCI.

Marele avantaj al motorizarii CRDI de fata este acela ca masina consuma in mediul extraurban echipata cu o transmisie automata doar 5.8 litri pentru fiecare 100 de km, iar in mediul urban consumul real nu depaseste granita de 10 litri. Evident daca optam pentru un condus sportiv trebuie sa ne luam adio de la aceste cifre.

TRANSMISIE


Una dintre cele mai placute supriza a masinii din acest test drive a fost cutia de viteze automata care echipeaza noul Sorento in schimbul unui pret de achizitie modic. Aceasta este o cutie automata clasica cu 6 trepte, aceeasi care echipeaza toata gama KIA si Hyundai cu motorizari pe benzina de peste 250 CP.

Cuplata la motorul diesel CRDI de 136 CP aceasta transmisie ofera soferului un rafinament demn de cea mai buna varianta a transmisie vechi ZF6 care a echipat vechile modele Audi si BMW in urma cu cativa ani.

La o viteza de croaziera de 130 km/h in ultima treapta turatia motorului este de 2.500 rpm, moment cand consumul afisat de computerul de bord nu depaseste 7 litri pentru fiecare 100 de km.

 

PRO

Design revolutionar in comparatie cu modelele concurente

Motor diesel puternic, fiabil si de ce nu economic

Cutie de viteze automata extrem de rafinata

Calitate de fabricatie la nivelul unui VW Tiguan

 

CONTRA

Motorul diesel este economic insa si foarte zgomotos

Nivel de echipate de top prea scump

Lista de optionale interesate insa si relativ scumpe

Valoare mica de revanzare

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente