Un asemenea automobil este noua Honda Jazz. Jazz sau Fit? Aceasta masina este de fapt aceeasi masina, respectiv ea purtand numele de Fit pentru piata din America si Asia, iar Jazz pentru Europa.
Aproximativ 99% din componente sunt aceeleasi si acest lucru aminteste din nou faptul ca Honda nu face rabat de la calitate indiferent de locul unde se comercializeaza masina. Noua masina beneficiaza de un design complet nou in comparatie cu predecesorul sau insa cea mai importanat caracteristica a sa, spatiul interior, a ramas la cote foarte inalte.
Pur si simplu Honda nu a renuntat la versatilitatea si functionalitatea predecesorului sau in detrimentul unui design avangardist, fapt care va permite clientilor traditionali de Jazz sa ramana in continuare cu marca lor preferata, si in al doilea rand Honda arata din nou concurentei ca o masina de aceasta clasa nu trebuie doar sa arate bine in trafic, si si sa ofere o atmosfera placuta in interior.
DESIGN
Fata de vechiul Jazz noul model a pastrat aceeasi configuratie a caroseriei gen tipul cab-forward, sistem care permite o micsorare cat mai mare a compartimentului motor in favoarea unui habitaclu cat mai spatios. In fata noul Jazz ofera aceeasi pozitie relaxanta la volan, loc unde chiar si cei inalti nu au ceva de comentat.
MOTOR
Sub micuta capota a japonezului se ascunde acum o noua generatie de motorizari economice si fiabile, respectiv un motor pe benzina de 1.5 litri si 117 CP. Aceeasi motorizare se regaseste si pe mai noul Honda City lansat in aceasta saptamana.
Cea mai importanta caracteristica a noului motor in comparatie cu predecesorul sau de 1.4 litri si 84 CP este ca aceasta de 1.5 litri ofera un moment motor mai bun pe o plaja de turatii mai joase.
Chiar si asa noul agregat Honda nu se da la o parte cand vine vorba de turatii mari, fapt care permite masinii sa aiba un comportament rutier mai bun.
TRANSMISIE
Fata de mai vechiul model actualul beneficiaza de o noua cutie de viteze automata cu 6 rapoarte, transmisie care ofera performante mai bune si un consum mai mic in mediul urban.
PRO
Design al caroseriei deja traditional, spatiu interior foarte mare,bancheta spate rabatabila Magic Seats, motorizare economica si extrem de fiabila, cutie de viteze automata cu 6 rapoarte
CONTRA
Designul poate parea putin fad, pretul de achizitie in Europa, si optionale scumpe