De aceasta data nu vorbim de modelul Mazda 3 Hatchback, ci de versiunea Mazda 3 Sedan care este oferita in acest an intr-o forma complet noua.
Fanii Mazda vor observa faptul ca noua masina are partea din fata indentica asemenea interiorului cu fratiorul sau hactk.
DESIGN
Vechea generatie de modele Mazda 3 a fost una dintre cele mai reprezentative pentru japonezi pe piata din Europa pentru simplu fapt ca avea unui dintre cele mai elaborate linii optice pentru o masina compacta din Europa.
Acum a venit timpul ca japonezii sa ofere o noua generatie de 3, masina care arata acum si mai bine din toate punctele de vedere.
La interior oferta celor de la Mazda duce linia “simplitatii” la un nivel greu de atins de catre constructorii europeni pentru ca noua plansa a bordului este parca desprinsa dintr-un model premium cu un pret cel putin dublu fata de cel al masinii de fata.
ERGONOMIE LA INTERIOR
Noua plansa de bord este revolutionara chiar si pentru marca Mazda pentru ca ofera o simplitate in design care ofera o ergonomie greu de inteles pentru marcile germane. Sistemul de AC automat este centrat pe micuta consola centrala, insa principalele detalii sunt aeratoarele montate central si o distanta foarte mica intre maneta schimbatorului de viteze si volan.
De fapt pozitia la volan este fara doar si poate una extrem de sportiva, detaliu incredibil pentru o marca care nu face parte din segmentul premium sport.
MOTORIZARE
Sub capota masinii se acunde un motor de generatie noua Skyactiv-G care are o cilindree de 2.5 litri si care ofera o putere maxima de 190 CP. Momentul motor afisat de acest motor cu raport de compresie foarte mare este de 252 Nm incepand cu o tuatie relativ joasa.
Motorul de 2.5 litri este cel gasit pe fratiorul sau mai mare Mazda 6 si reprezinta in acest moment singurul propulsor FARA TURBO care este capabil a corespunde celor mai aprige emisii Euro 6 TempB.
Transmisia masinii este una clasica automata cu 6 trepte care ofera un comportament rutier extrem de rafinat in comparatie cu cel al concurentei echipate cu transmisii secventiale cu dublu ambreiaj.
PRO
Imagine de marca
Design fara cusur
Calitate de fabricatie-Made in Japan
Motor pe benzina Skyactiv-G 2.5 190 CP de top
Consum mic pentru ca avem un motor FARA TURBO
Cutie automata clasica cu convertizor
Valoare mare de revanzare
CONTRA
Pret de achizitie peste media segmentului
Nivel de echipare de baza insuficient