Un astfel de exemplu este cel al marcii Hyundai care in ciuda trend-ului europeana nu renunta la masinile mici, si lanseaza pe Batrnul Continent o noua generati de modele i10.
Despre i10 putem spune ca este o masina identica tehnic cu gama KIA Picanto, insa in Europa Hyundai este brand-ul auto din Coreea care are cea mai mare experienta pentru simplul fapt ca acestia au vandut si in anii 90 o generatie de modele citadine Atos.
Acum a venit timpul unei noi generatii care trebuie sa reprezinte un concurent de seama pentru vechiul Twingo de la Renault, vechiul uo de la VW insa si gama Fiat 500 tot de genertie noua.
DE CE EUROPENII RENUNTA LA MASINILE MICI?
Acum pe piata auto din Europa majoritatea constructorilor au anuntat oficial ca renunta la dezvoltarea de masini de clasa mica pentru ca acestea nu reprezinta viitorul.
Pe intelesul tutuor acesti constructori nu mai cred in masina mica de oras pentru ca trebuie sa dezvolte masini de clasa compacta capabile sa fie convertite in modele electrice, adica sa benefecieze de un spatiu generos pentru acumulator. Iar o masina de clasa mini nu prea are loc pentru acesti acumultori de unde si dezinteresul pentru aceste modele.
Contrar mentalitatii din Europa cei de la Hyundai nu au tinut cont de acest trend si au dezvoltat de la zero o noua generatie de modele i10, una dintre cele mai apreciate masini mini de aici.
DE CE i10 2020?
Hyundai-KIA este un gigant economic care are in gama modele precum marile Genesis cu motoare V8 de 5000 cmc si peste 450 CP, insa si micute maisni citadin precum i10 care au facut istorie pentru marca din Coreea.
Exact din acest motiv Hyundai nu renunta la i10 in anul 2020, mai mult noua generatie de i10 devenind un model high tech comparat cu un VW sau o Skoda din aceelasi segment.
TEHNOLOGIE
Inca din primele momente vedem ca noul i10 este o masina de oras care are pretentii premium pentru ca are un display de mari dimensuni al sistemului de navigatie si motorizari turbo de peste 100 de CP.
Concurenta precum VW up sau Skoda Citigo nu au nici macar un turometru standard, iar gama de motorizari este de fapt gama de motor pentru ca germanii nu au decat un banal 1.0 MPI fara turbo de 55 CP.
Aici noul i10 vine din start cu trei motoare, doua de baza cu puteri intre 69 si 84 CP, insa si un performant 1.0 TGDI de 100 CP care urmeaza sa fie cuplat si la o transmisie secventiala 7DCT asemenea unui full size SUV precum Tucson.
DE CE HYUNDAI SI KIA NU RENUNTA LA MOTOARELE MPI?
Un capitol despre care putini vorbesc este cel al motoarelor MPI de generatie mai veche care inca se regasesc pe gama i10 1.0 MPI si i10 1.2 MPI. Acestea au in continuare o injectie multipunct clasica care NU NECESITA UN FILTRU DE PARTICULE necesar motoarelor cu injectie directa de benzina.
Mai mult decat atat, vechile motoare MPI sunt compatibile cu o instalatie de GPL care urmeza sa fie oferita si pe acest i10 anul care urmeaza pe piata din Europa.
Plus ca aceste motoare inca coresund normelor de poluare si ofera in realitate o fiabilitate mult mai buna decat cea a motoarelor GDI de Hyundai.
Cireasa de pe tort in comparatie cu tot ceea ce este Made in Europe este ca noul Hyundai i10 1.2 poate sa fie echipat cu o transmisie clasica CVT, aceeasi gasita si pe modelele mai mari Elantra 2020.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
In primul rand vorbim de o masina de conceptie noua care urmeaza sa afiseze cifre foarte bune in caz de accident la testele EuroNCAP, adica o masina moderna nu una care are inca un facelift pentru ca ea a aparut pe piata in 2010 cum sunt cele europene.
Spune DA pentru noul i10 2020 pentru ca este o citadina dedicata care are sub capota un motor pe benzina cu 4 cilindri de 1.2 litri aspirat, motor extrem de dinamic pentru o masina cu o greutate la gol de 997 kg.
Si nu in ultimul rand spune DA pentru un asemenea Hyundai pentru ca nivelul tehnologic intalnit la interior rivalizeaza cu cel al lui i20 sau i30, lucru greu de spus pentru fanii Hyundai.
Adica poti sa-ti echipezi un i10 cu toate optionalele si ajungi la un pret de baza al unui i20 cu aceeasi motorizare 1.2 MPI.
PRO
Imagine de marca
Motoare Euro 6 cu injectie multipunct clasica
NU ARE FILTRU DE PARTICULE ( costuri mai mici de utilizare in timp)
Garantie de 5 ani fara limita de km pentru toate componentele
Sistem multimedia de ultima generatie
Optional cutie automata de viteze cu convertizor de cuplu clasic
Mini cu motor cu 4 cilindri pe o piata din Europa dominata de motoare cu 3 cilindri
Performante si consum 1.2 MPI
CONTRA
Toate dotarile interesante sunt optionale
Pret de baza in Europa incepand cu 10.990 euro
Hyundai a mai scris i10 si pe montatul C de parca nu stiam ce masina conducem
Super
Chiar este o mașinuță ce își merită banii. Au păstrat motorizarea simplă și fiabilă