Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test drive cu Nissan Juke 1.6 DIG-T SHIRO Edition 2012 -Imagine si performante de top

Pentru a face o figura si mai buna in noile segmente care au aparut in urma cu un deceniu, si aici amintim masinile din clasa SUV compacta cu transmisie integrala nepermanente, Nissan a dezvoltat o gama de automobile care sa corespunda necesitatilor clientilor.

Segmentul SUV compact necesita de fapt o masina cu o caroserie autoportanta care sa benefecieze de o motorizare economica insa si cu o transmisie integrala dedicata in principal mersului in siguranta pe sosea. Cine doreste performante off-road serioase trebuie sa se uite in clasele imediat superioare unde este necesara existenta unui reductor 4Low si 4High si a unei caroserii separate de sasiu (vezi gama Pathfinder sau Navara).

REVOLUTIA JUKE

Spunem revolutie deoarece Nissan a reusit cu acesta prima generatie de Juke sa creeze un precedent pe un segment atipic in Europa. Sa realizezi o masina complet atipica clasei SUV compacte cu un design revolutionar (aici citim atragator pentru unii sau chiar ciudat pentru altii) si o gama de motorizari extrem de puternice sunt ingrediente care au luat prin suprindere marii constructori europeni.

Socul marilor nume din Europa a fost la inceput temperat deoarece se cunostea parcursul defunctului Ssangyong Actyon, insa vanzarile din ce in ce mai mare ale noii masini au inceput sa creeze un precedent pe Batranul Continent.

Masina aceasta se vinde bine atat din punct de vedere al designului care de cele mai multe ori place inca din primul moment, insa se vinde cu succes si datorita unei game de motorizari complete care ofera si economie de combustibil insa si performante de top.

In final se poate spune ca noul Nissan Juke este o prezenta binevenita pe un segment imbatranit din punct de vedere al design-ului, modelul devenind o reala problema pentru marcile concurente care se vad puse in fata unei masini foarte bine gandite si de ce nu foarte bine promovate pe intreg continentul.

CAROSERIE

Nissan Juke este o masina atipica concurentelor sale europene deoarece are un design al caroseriei atat de ciudat incat este greu de inteles din primele momente. Cea mai interesanta componenta este evident cea frontala care ofera trei randuri de lumini, pe capota fiind amplasate doar pozitiile si semnalele de schimbare a directiei de mers.

O treapta mai jos se afla luminile de intalnire care sunt de forma rotunda si care sunt integrate in spoilerul fata. In partea de jos aproape neobservate se ascund proiectoarele de ceata care sunt de mici dimensiuni.

Cu aceste detalii total atipice Nissan Juke vine sa ofere o optiune diferita clientilor de SUV compact din Europa, modelul fiind pe langa un concurent al gamei VW Tiguan si un concurent al masinilor premium datorita unei imagini foarte bune.

De fapt masina aceasta se cumpara atat pentru imagine cat si pentru performantele sale pe sosea.

MOTORIZARE

Cel mai bun Juke este evident si cel mai puternic deoarece sub capota avem o motorizare pe benzina extrem de rafinata si de ce nu puternica. Cu o cilindree de 1.6 litri motorul este supraalimentat si devolta o putere maxima de 190 CP. De fapt acest motor este atat de avansat tehnologic inca se monteaza si pe modelul Nissan Delta Wing care concureaza in celebra cursa de la Le Mans 2012.

De vina pentru aceasta onoare este faptul ca noul motor Nissan dispune de cele mai noi tehnologii precum injectia directa sau admisia variabila, elemente care ofera performante demne de segmentele superioare.

Cei 190 CP sunt sesizabili pe sosea, Juke fiind un unul dintre putinele SUV-uri realmente sportive din Romania. Aici evident nu vorbim de marile SUV-uri cu motoare V8 de plus 500 de CP.

In mod normal motorul functioneza foarte elegant atunci cand se opteaza pentru un mers calm, consumul sau fiind in medie la o viteza de croaziera de 100 km/h de 5.6 litri. Cand se opteaza pentru un condus realmente sportiv consumul mediu al masinii este de 12-15 litri pentru fiecare 100 de km parcursi.

TRANSMISIE

Cel mai important ingredient al masinii din acest test drive in comparatie cu modelul testat de echipa Autolatest in urma cu ceva vreme ( vezit test-ul cu Nissan Juke 1.5 dCI AICI), este faptul ca noul Juke SHIRO este echipat cu o transmisie integrala de tipul nepermanent si cu o transmisie CVT cu 6 rapoarte.

Aceasta cutie de viteze nu favorizeaza un comportament rutier realmente sportiv deoarece raspunsul transmisiei lasa uneori de dorit. Este in schimb foarte bine ca Nissan a echipat aceasta cutie CVT cu posibilitatea schimbarii celor 6 rapoarte prestabilite in modul manual. In acest mod soferul poate sa mearga fara probleme realmente sportiv deoarece cutia permite motorului sa atinga fara probleme zona rosie a turometrului fara ca aceasta sa intervina. 

Astfel, in treapta a doua am reusit sa atingem o viteza de 100 de km/h in doar 8.4 secunde. Viteza maxima este plus 200 de km/h!

PRO

Imagine de marca, dotari cuprinzatoare, transmisie integrala eficienta pe sosea, mod 4WD pentru mersul in afara soselei, comportament rutier sportiv, tren de rulare eficient, motor pe benzina puternic si oarecum economic, 

CONTRA

Motor puternic insa cu un moment motor destul de mic, lipsa cutie de viteze manuala, optionale interesante pe versiunea Shiro.

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente