Este vorba de modelul Mercedes GLC 300 4Matic Coupé care este de fapt un GLC cu o caroserie amplu modiicata in partea din spate, adica un SUV de clasa medie care utilizeaza o platforma tehnica a lui Mercedes Clasa C.
Adica vedem un concurent direct al lui BMW X3 insa si X4, sau a gamei Audi Q5 in versiunile cele mai sportive.
Si spunem ca este o masina rara pe sosele din Romania pentru ca vorbim de un model destul de scump in segmentul sau, iar romanii prefera tot timpul un GLE sau un GLE Coupe pentru ca are o imagine mult mai buna.
DESIGN
Noul Mercedes GLC 300 4Matic Coupé este una dintre cele mai frumoase maisni SUV Coupe din lume, aceasta avand o caroserie mult mai bine desenata decat cea a unui Audi Q5 sau BMW X4 chiar si daca este el de generatie noua.
Pur si simplu “uratenia” unui GLE Coupe nu se regaseste din fericire la noul GLC Coupe, iar acum vorbim de o masina care a primit anul trecut un usor facelift exterior.
UNDE MAI EXCELEAZA MERCEDES?
Daca te-ai gandit sa-ti cumperi un GLC pe motorina trebuie sa nu uiti de faptul ca indiferent cat de econimice ar parea aceste SUV-uri pe hartie consumul de motorina este foarte mare daca mergem pe soselele din Romania.
Adica vom avea un consum mediu de 10 litri in Bucuresti fara probleme, iar zogomotul unui diesel dimineata inca constituie o mare problema urbana.
Singura solutie eleganta este achizitia unui GLC pe benzina care se numeste Mercedes GLC 300 4Matic Coupé si care are sub capota noua tehnologie pe 48V MildHybrid care anunta un consum real de benzina doar de 9.8 litri in cele mai aglomerate orase europene.
Adica vorbim de un motor pe benzina care are de fapt un alterantor mai puternic care ajuta motorizarea clasica pentru cateva secunde atunci cand este nevoie!
DE CE GLC300 PE BENZINA SI NU DIESEL?
In primul rand vorbim de un Mercedes GLC 300 4Matic Coupé care are o putere maxima de 254 CP in timp ce motorul diesel de baza are doar 190 Nm.
De asemenea motorizarea 2.0 turbo mild hybrid a celor de la Mercedes ofera un cuplu motor de 500 Nm incepand cu 1.900 rpm, adica cu 100 de Nm mai mult decat motorizarea diesel de doi litri si 190 CP.
Aceste detalii tehnice fac ca masina sa atinga 100 de km/h in doar 6.2 secunde si viteza sa maxima sa se apropie de 250 km/h. Diesel-ul de doi litri este clar o motorizare mult mai slaba din toate punctele de vedere.
CARE SUNT PROBLEMEME LUI Mercedes GLC 300 4Matic Coupé?
In primul rand noul GLC300 are standard doar un sistem MildHybrid care ofera un plus de putere doar de 14 CP si 140 de Nm, in timp de un BMW X3 xDrive30e are pe langa motorizarea pe benzina si un motor electric de 116 CP si 250 Nm.
Adica BMW ofera pe X3 292 CP in varianta PHEV care se incarca de la priza si merge in modul full electric peste 55 de km in timp ce Mercedes ofera doar un banal mildhybrid de 254 CP.
Tehnologia lui X3 xDrive30e este clar superioara unui GLC Coupe300, iar acest lucru devine extrem de important pe piata din Europa unde toti constructorii incearca sa produca masini cat mai ecologice si de ce economice pentru utilizatori.
Pretul de achizitie al masinii din acest test drive este de 58.000 euro cu toate taxele incluse, iar un BMW X3 xDrive30e PHEV costa in Romania incepand cu 57.300 euro din care mai scadem Rabla Puls si ajungem la mai putin de 53.000 euro cu taxe incluse.
Si daca alegem un BMW alegeme sa mergem cu o masina PHEV care este considerata ca facand parte din segmentul electric, in timp ce acest GLC 300 Coupe nu reprezinta decat o solutie mai buna pentru cei care nu mai vor sa conduca un GLC diesel.
PRO
Imagine de marca
Design exterior de top
Calitate de fabricatie
Sistem MildHybrid cu +14 CP eficient
Performante notabile in comparatie cu un diesel
CONTRA
Pretul de achizitie este foarte mare
Doar un banal mild hybrid in loc de un sistem PHEV
Nu merge full electric
Toate dotarile importante sunt optionale
Valoare de revanzare in Romania