Acum putem spune ca exista si viata dupa diesel, mai ales ca vorbim de un SUV de clasa compacta, care pana acum se cumpara doar cu motoare cu aprindere prin compresie.
Pentru a arata romanilor ca motorul pe benzina este o solutie demna de ales, am decis sa mergem peste 1.500 de km cu noua Kia Sportage echipata cu motorizarea Smartstream G de 1.6 litri turbo de 180 CP.
Versiunea de baza de 150 CP este oferita doar pentru transmisia iMT sau 6MT, insa recomandarea noastra este achizitia cutiei secventiale 7DCT gasita pe versiunea de fata, pentru simplul fapt ca este mult mai economica si confortabila in viata de zi cu zi.
MERITA SA CUMPERI UN SPORTAGE PE BENZINA IN 2022?
Aceasta a fost cea mai des intalnita intrebare in acest test de consum, pentru ca 90% dintre cei care conduc un Sportage de generatie mai veche au sub capota motorizarile 1.6 CRDI sau 2.0 CRDI.
Pe aceasta ultima generatie de Sportage exista in continuare un diesel de 1.6 litri MHEV, insa recomandarea noastra este, fara discutii, acest motor pe benzina 1.6 T-GDI din seria G4FP.
Pe sosea, noul motor de 180 CP este coroborat exceptional cu transmisia 7-DCT insa si cu sistemul MHEV, in cei peste 1.500 de km motorul fiind oprit de sistemul mild hybrid chiar si 60 de minute, fie ca eram in oras sau ca acesta functiona in modul Saling.
CARE ESTE CONSUMUL REAL DE BENZINA?
Aici trebuie spus ca noul motor G4FP cu admisie variabila CVVD functioneaza fara probleme cu cea mai proasta benzina din Romania, si ofera si un consum surprinzator de mic.
Intr-un regim extraurban cu viteze normale noi am resuit sa afisam si un consum de 4.9 litri la 100 de km, rezultat chiar mai bun si decat cel al versiunii diesel testate de noi pe generatie precedenta AICI!.
Pe autostrada, la viteze legale de 130 km/h, consmul mediu a fost de 7 litri pentru fiecare 100 de km, rezultat foarte bun chiar si cand este comparat cu cel al unui diesel de doi litri in aceleasi conditii de trafic.
Motorul SmartstreamG de generatie noua este mult mai economic decat cel vechi de 177 CP al precedentului Sportage, iar problemele cu transmisia 7DCT au fost remediate pe acest nou Sportage.
CAROSERIE
Asa cum era de asteptat, noul Sportage 1.6 T-GDI ofera un comportament rutier extrem de confortabil, in special la drum lung, unde viteze de peste 160 de km/h sunt atinse fara probleme cu transmisia 7-DCT.
Suspensia nu este la fel de conforabila precum cea de la Sportage HEV sau PHEV, insa este imbunatatita fata de gama de baza cu transmisie manuala.
Stabilitatea masinii este in limita segmentului, iar in sarcina devine mai stabila asa cum era de asteptat.
CONCLUZII SI SPORTAGE VS CONCURENTA DIN ROMANIA
In primul rand, luam in calcul gama VW Tiguan 1.5 TSI DSG in versiunea Life de 150 CP, care se vinde cu un pret cu peste 5.000 euro mai mare decat cel al unui Sportage Urban 1.6 T-GDI 7-DCT, iar motorizarea lui VW este mult mai slaba la capitolul performante.
Renault ofera un Arkana MHEV 160 cu peste 30.000 euro, iar motorizarea 1.33 TCe este clar inferioara celei de 1.6 litri de la KIA de 180 CP. Plus ca, din punct de vedere al caroseriei, Arkana este un crossover si nu poate concura direct un SUV.
O Toyota RAV4 cu motorul pe benzina de doi litri si cutia CVT, se vinde in Romania cu peste 38.000 euro, iar daca alegem din lista de optionale ajungem lejer la un pret final de 40.000 euro, si atunci Sportage chiar este mai ieftin cu aproape 10.000 euro.
In concluzie, gama Kia Sportage MY23 are, fara discutii, un raport pret-costuri-performante-dotari greu de egalat de modelele concurente care, fie au motoare prea slabe cum vedem la VW sau Renaut, fie au preturi de achizitie prohibitive cum vedem la Toyota RAV4 sau Suzuki Across.
PRO
Cel mai bun raport pret-performante-calitate de pe piata
Motor SmartStream G puternic si economic
Cutie 7-DCT revizuita si exacta in utilizare
Tren de rulare dinamic pentru un SUV de clasa compacta
Calitate de fabricatie superioara unui Hyundai Tucson sau VW Tiguan
Design exterior atipic care devine important la vanzarea masinii
Cea mai buna valoare de revanzare
Singurul SUV cu 7 ani garantie bumper-to-bumper din Romania
CONTRA
Tren de rulare zgomotos pe versiunea de baza Urban
Nivel de echipare Urban in comparatie cu Business Line
Pret mare al versiunilor de echipare superioare
FISA TEHNICA
Motor Benzina
Numar de cilindri: 4 in linie TURBO
Injectie: Injectie directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1598 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 75,0 mm x 89,0 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 180/5500
Cuplu maxim Nm – rot/min: 265/1500
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 54
Transmisie
Punte motoare: 4×2
Cutie de viteze / nr. trepte: secventiala 7-DCT
Dimensiuni
Lungime (mm): 4515
Latime (mm): 1865
Inaltime (mm): 1650
Ampatament (mm): 2680
Portbagaj: 562-1751 l
Greutate la gol kg: 1650
Performante
0 – 100 km/h (s) – 9
Viteza maxima (km/h) –201
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 6.8
Anvelope: 215/65R17
Pret
Pret lista cu TVA si Rabla: 27.767 €