Si spunem iubit, pentru ca vorbim de o masina sedan de clasa medie echipata cu ultima generatie de motoare diesel a celor de la Mercedes.
Este vorba de noua generatie Mercedes-Benz C 220d 2021 care este acum imbunatatita din toate punctele de vedere, si care deja da mari batai de cap la BMW si Audi.
Pur si simplu, noua clasa C ajunsa la generatia III facelift devine una dintre cele mai dorite masini sedan de pe piata in Europa.
CAROSERIE MAI SPATIOASA
Multi fani Mercedes vor spune ca acest model este o generatie complet noua, insa noi toti stim ca vorbim de un amplu facelift aplicat modelului Clasa C W205 lansata pe piata in anul 2014 ( vezi dimensiuni portiere si geamuri).
Oficial Mercedes a denumit acest model W206, insa tehnic diferentele sunt mult prea mici fata de vechiul W205, deci noi vom spune ca vorbim de un Clasa C III facelift 2021!
Fata de precedentul model noua masina o platforma imbunatatita care are o lungime mai mare cu 6.5 cm, o latime mai mare cu 1 cm si un ampatament marit la randul sau cu 2.5 cm.
Respectiv, Mercedes a favorizat cresterea spatiului interior, distanta mai mare la genunchi pentru cei din spate este importanta pentru clientii din China care iubesc modelele L.
TEHNICA DIESEL IMBUNATATITA EURO6 TEMPD
Asa cum este normal pe piata din Germania, toate motoarele diesel trebuie de acum sa corespunda normelor de poluare EURO 6D-ISC-FCM , adica sa fie echipate cu doua DPF-uri, SCR si AdBlue pentru a face fata emisiilor.
Sub capota masinii de fata se acunde cea mai avansata versiune a motorizarii diesel de doi litri a celor de la Mercedes, respectiv noul propulsor OM654 DE20 R SCR 2021.
Si cand vorbim de OM 654 M trebuie spus ca vorbim de o cilindree marita de la 1950 cmc la 1993 cmc, iar presiunea noilor injectoare de motorina este crescuta de la 2500 bar la 2700 bar. Puterea totala este de 197 CP si 440 Nm.
Acest motor este ajutat de un sistem mild-hybrid care aduce la randul sau o crestere a puterii maxime de 20 CP si 200 de Nm.
In total, motorul lui Mercedes ofera o putere cumulata de 217 CP si 640 Nm, insa performantele sistemului mild-hybrid sunt limitate in timp pentru ca acumulatorul este de capacitate mica.
In acest test drive, realizat in Europa Centrala pe autostrada la o viteza constanta de 135-140 de km/h, motorul consuma in medie doar 5.2 litri de motorina la fiecare 100 de km.
Adica, cu un singur rezervor de 66 litri poti merge chiar si 1.300 km fara prea mari probleme, zona unde motorul diesel este in continuare imbatabil.
CE NU NE-A PLACUT!
De criticat trebuie amintit faptul ca masina de fata are o greutate la gol de 1.8 tone, iar sistemul mild-hybrid este limitat in functionare chiar si in modul Sport, in timp ce la BMW 320d functioneaza mult mai bine.
O alta ciudatenie a celor de la Mercedes este ca acestia ofera standard pe acest model anvelope extrem de inguste cu dimensiunea 195/60/17, anvelope care nu vor putea sa ofere o stabilitate optima in curbe aproape niciodata!
Noul C este frumos, insa dispune de cel mai mic volum al portbagajului, cei 455 de litri fiind clar sub oferta de la BMW 480 litri sau Skoda Superb de 625 litri.
Chiar daca este mult mai puternic decat motorul lui BMW 320d, acest C200d nu reuseste sa fie mai rapid in reprize precum 0-100 km/h, BMW avand o cutie ZF8 mult mai performanta decat cea de la Mercedes 9G Tronic fabricata in Romania.
PRO
Motor diesel rafinat si economic
Tren de rulare mult mai confortabil decat cel al unui BMW sau Audi
Cutie 9G-Tronic imbunatatita, adica acum este si rapida in schimbarea treptelor
Interior cu un sistem multimedia superior concurentei
Rezervor mare de motorina ( 66 litri)-Autonomie foarte mare
Valoare mare de revanzare
CONTRA
Calitate de fabricatie care nu se ridica la nivelul de imagine al marcii
Prea multe comenzi de tipul touch pe volan si pe consola
Scaune fata mai putin confortabile decat cele de la Audi A4 si BMW Seria 3
Pret foarte mare de vanzare
Toate dotarile interesante sunt optionale
Cel mai mic portbagaj din segment
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: 4 in linie
Injectie: Diesel
Capacitate cilindrica (cm3): 1993 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 82,0 x 94.3 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 200+20/4200
Cuplu maxim Nm – rot/min: 440/1800
Carburant: Motorina
Rezervor litri: 66
Transmisie
Punte motoare: Spate
Cutie de viteze / nr. trepte: Automata convertizor 9 trepte
Dimensiuni
Lungime (mm): 4751
Latime (mm): 1820
Inaltime (mm): 1438
Ampatament (mm): 2865
Portbagaj: 455
Greutate la gol kg: 1800
Anvelope: 195/60/17
Performante
0 – 100 km/h (s) – 7.3
Viteza maxima (km/h) –245
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 5.8
Pret
Pret lista cu TVA : 56.000 €