Tinand cont de acest detaliu pana acum cativa ani nu puteam sa vorbim de Honda drept un constructor care ofera masini cu motorizari cu aprindere prin compresie.
Specialitatea japonezilor este bineinteles constructia de motoare pe benzina cu apridere prin scanteie, motoare care detin titlul de top la capitolul rafinament si anduranta.
In prezent pentru a face fata concurentei auto pe plan european existi doar daca in gama oferi si o motorizare diesel. Daca ne uitam la masinile comercializate de VW in Europa modelul Golf este echipat in proportie de 70% cu motorizarile TDI diesel.
Honda in ultimii 20 de ani in Europa a vandut modelul sau compact Civic cu 90% motorizari pe benzina, cifra care anunta un apetit desavarsit al consumatorului de compacta japoneza pentru motoarele pe benzina.
Pentru a remedia aceasta oarecum problema Honda Europe a inceput sa ofere in urma cu 6 ani modelul Civic cu motorul diesel 2.2 iCTDI de 150 CP, motor care a fost construit de inginerul sef Honda.
EVOLUTIA HONDA IN SEGMENTUL DIESEL
In urma cu mai bine de 10 ani modelele Civic si Accord aveau sub capota un motor diesel de doi litri realizat de britanicii de la Rover, motor relativ puternic insa si extrem de economic.
Pasul urmator a fost dezvoltatea unui diesel de 1.7 litri care avea doar 90 CP si care din pacate nu a castigat mari premii atat la capitolul consum cat si performante. Dupa acest 1.7 iCTDI japonezii s-au bazat doar pe motorul diesel de 2.2 litri care in toate testele de consum si rafinment a demonstrat ca este mult mai bun decat ceea ce ofera un 2.2 CDI de la Mercedes sau un 2.0 D de la BMW.
Anii au trecut si piata auto din Europa a inceput trendul downsizing-ului care aducea in prim plan motoarele diesel de cilindree mai mica de doi litri pentru a intra intr-o clasa de taxare mai mica si de ce nu pentru a afisa un consum real mai bun.
URMATORUL PAS SE NUMESTE 1.6 i-DTEC de 120 CP
De foarte multe ori cand vorbim de specialisti in motoare diesel nu putem sa nu amintim din nou faptul ca nu germanii detin acest titlu ci francezii si italienii.
Renault, Peugeot si Fiat sunt singurii constructori de motoare diesel cu o ampla istorie in producerea de motoare diesel pentru automoibe in ciuda faptului ca Mercedes a echipat prima masina de serie cu un asemenea propulsor, respectiv modelul 260D.
In fata unei asemenea concurente Honda a dezvoltat motorul diesel de 1.6 litri care dezvolta o putere maxima de 120 CP. Acesta poate castiga fara probleme titlul de cel mai rafinat motor diesel din aceasta clasa de putere prin simplu fapt ca si acesta a fost construit de inginerul sef Honda, un specialist al motoarelor pe benzina.
Blocul motor este din aluminiu, greutatea sa fiind cea mai mica din clasa, caracteristica care aduce mari avantaje masinilor moderne care in general au greutati la gol destul de mari.
COMPORTAMENT RUTIER
Noua Honda Civic este una dintre cele mai sportive masini din clasa compacta europeana datorita setarii dinamice a suspensiei. In primul test cu noul Civic 1.8 de 140 CP spuneam fara doar si poate ca motorul pe benzina aspirat de la Honda face din acest model o masina realmente sportiva. Turatiile mari ale sistemului i-VTEC aduc note foarte bune masinii in comparatie cu modelele cocurente Golf 1.4 TSI sau Opel Astra 1.6 Turbo.
Noul diesel pe modelul Civic reprezinta de fapt o reusita a japonezilor care au dus la capat un proiect care trebuie sa multumeasca si clientii traditionali Honda, cat si pe cei care de aceasta data doresc o masina extrem de economica.
CONSUM REAL DE MOTORINA
Dupa ce am parcurs peste 800 de km la bordul noului Civic putem spune ca avem de a face cu prima Honda diesel care este capabila sa depaseasca o autonomie de 1.000 km cu un singur rezervor. De vina pentru aceasta performanta nu este rezervorul mare al masinii ( Civic are de fapt cel mai mic rezervor din segment, doar 48 de litri), ci datorita noului motor care este creditat de Honda cu un consum mediu de 3.7 litri pentru fiecare 100 de km.
Noi am reusit sa scoatem un consum mediu de 4.2 litri, insa masina a mers 400 de km in regim de autostrada cu aerul conditionat activat, restul prin orase traditionale din Romania.
Daca mergem linistiti cu noul Civic in mediul extraurban consumul mediu poate sa scada sub granita de 3.5 litri, cifra care este fantastica chiar si cand ne raportam la cel mai bun motor diesel de 1.6 litri din lume, unitatea dCI de 130 CP a celor de la Renault.
In oras cu ajutorul sistemului Stop&Start noul Civic D a consumat in medie doar 5.7 litri pentru fiecare 100 de km, un record pentru marca japoneza.
1.6 D Honda este un motor High-Tech
Si acest diesel ca si motoarele pe benzina de la Honda benefeciaza de cele mai noi tehnologii din domeniu, adica un sistem de injectie Common Rail de generatie a 5-a, un sistem turbo cu geometrie variabila si arbori de echilibare pentru reducerea vibratiilor.
Cireasa de pe tort este echiparea noului diesel cu o distributie clasica Honda pe lant care nu necesita nici o schimbare chiar si cand masina depaseste 300.000 de km. Concurenta de la VW, Peugeot si Fiat inca se bazeaza pe o distributie pe curea care necesita o schimbare costisitoare periodica.
PRO
Calitate made by Honda
Motor diesel extrem de economic si rafinat
Consum situat in medie sub 4.4 litri
Valoare de revanzare buna
Echipare standard satisfacatoare in comparatie cu VW si Opel
Transmisie manuala cu 6 trepte exacta si placuta in utilizare
CONTRA
Puterea maxima de 120 CP este mai mica decat cea a lui 1.6 dCI Renault
Pret de achizitie versiune testata peste media clasei