Peugeot e-208 este fara discutii, una dintre cele mai bune masini electrice de clasa mica din lume, pentru ca are un motor electric puternic si un acumulator cu o putere peste media segmentului.
In urma testelor cu fratele mai mare e-2008, am constatat ca acumulatorul de 45 kwh capacitate neta sufera cand vorbim de un crossover inalt, insa cand punem acelasi sistem electric pe o citadina, lucrurile se schimba complet.
Vedeta francezilor se numeste e-208 si vine in testele Autolatest intr-o versiune de top GT, care ne aduce aminte de cat de diferite pot sa fie marcile Peugeot vs Renault.
CUM MERGE CEL MAI MIC PEUGEOT ELECTRIC?
Si cand spunem cel mai mic, nu vorbim deloc de o masina de clasa mica care are lipsuri, ci de un e-208 electric extrem de interesant.
In versiunea de echipare GT, noul 208 EV reuseste sa devina, din primii km, o masina cu reale pretenii premium, pentru ca vorbim de un 208 de top in gama francezilor.
Motorul de 136 CP are un cuplu de 260 Nm incepand cu o turatie foarte joasa, sistemul permitand soferului sa atinga 100 de km/h in doar 8.1 secunde, adica vorbim de cel mai performant 208 din gama.
In modul ECO, consumul mediu scade considerabil, pentru ca motorul si sistemul de incalzire functioneaza la capacitate redusa, noi reusind cu o singura alimentare sa afisam o autonomie de 290 km.
Peugeot spune ca masina merge in medie WLTP 362 km, insa in conditii de iarna, intr-un trafic haotic precum cel din Bucuresti, cei 290 km sunt totusi o cifra admirabila.
CARE ESTE CONSUMUL REAL?
Peugeot spune ca masina are un consum mediu WLTP de 16.5 kWh / 100km, insa noi am reusit in modul ECO, fara sistemul de incalzire activat, un consum chiar de 13 kwh/100 de km.
Daca mergi zi de zi in modul COMFORT cu AC-ul pornit, vei avea o medie de 20 kwh/100 de km, adica vei avea o autonomie de aproximativ 250 km cu o singura incarcare a acumulatorului de 45 kwh!
Un alt detaliu demn de amintit este acela ca PSA ofera optional pentru acest model, capacitatea de a incarca masina la 100 kw curent DC, adica incarci acumulatorul pana la 80% din capacitate in doar 30 de minute!
De fapt, Peugeot ofera un simulator online care prezinta intr-un mod extrem de realist autonomia reala a masinii de fata, atunci cand mergi iarna, calm sau sportiv, cu sistemul de incalzire activat in oras sau pe autostrada!
Mai jos, vezi ce zice producatorul referitor la stiluri de condus extreme ale modelului e-208 2022:
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Despre noul e-208 putem spune ca este o masina mult mai buna calitativ decat un Renault ZOE II, iar comportamentul rutier este realmente premium fata de masina lui Renault.
Singura sa problema este inca acumulatorul destul de mic, de 45 kwh net care nu permite trecerea barierei de 300 km iarna cu o singura alimentare, in Romania.
Suntem bucurosi ca PSA a realizat un update pentru managementul motorizarii si al acumulatorului pe gama e-208, insa nu cunoastem daca masina din acest test primise resoftarea.
Daca mergi 100% in orase si nu te deranjeaza autonomia medie reala de 250-290 km, atunci acest e-208 este solutia optima. Este silentios, este foarte rapid si are ZERO emisii poluante!
Si daca chiar vrei sa mergi sute de km pe zi, exista tot timpul varianta 208 1.5 BlueHDI cu transmisia AT8 Aisin, care poate parcurge 1.000 de km fara probleme, cu o singura alimentare!
PRO
Imagine de marca
Cel mai sportiv 208 din gama
Calitate de fabricatie
Consum mediu kwh foarte mic comparativ cu Renault ZOE II
Motor electric de 136 CP puternic in utilizare
Tren de rulare confortabil
Valoare foarte mare de revanzare
Fast charge 100 kw DC
Incarcare rapida optionala cu AC cu 11 kw
CONTRA
Pret al versiunii de top GT inca prohibitiv
Acumulator destul de mic ( autonomie limitata in extraurban!)
FISA TEHNICA
Motor Electric
Numar de cilindri: 1 motor electric
Putere maxima CP/KW – rot/min: 136/5500
Cuplu maxim Nm – rot/min: 260/0
Acumulator- 45 kwh NET
Autonomie electrica- 336 km (WLTP)
Timp incarcare –Fast charge 100 kw DC sau 80% in 30 de minute
Transmisie
Punte motoare: 4×2
Cutie de viteze / nr. trepte: 1 viteza
Dimensiuni
Lungime (mm): 4055
Latime (mm): 1745
Inaltime (mm): 1430
Ampatament (mm): 2540
Portbagaj: 265-1106 l
Greutate la gol kg: 1455
Performante
0 – 100 km/h (s) – 8.1
Viteza maxima (km/h) –150
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 16.5
Anvelope: 205/45R17
Pret
Pret lista cu TVA : 35.346 euro din care scazi Rabla Plus 2022 suma de 11.215 euro si ajungi la un total de 24.131 euro!