Una dintre cele mai bune masini SUV, de pe piata din Romania, este produsa de catre cei de la Kia, model care este in continuare vandut cu un motor diesel de ultima generatie, care concureaza fara drept de apel orice SUV Hybrid sau PHEV.
Este surprinzator sa vedem cum in 2022 Kia se “incapataneaza” sa ofere europenilor exact motorizarea cea mai blamata de catre verzi, respectiv mult indragitul motor cu aprindere prin compresie.
DE CE DIESEL IN 2022?
Pentru simplul fapt ca o masina SUV, cu o greutate la gol de aproape doua tone, cu o aerodinamica “masiva” nu are nici o sansa sa castige un consum mic, decat daca are sub capota un motor diesel puternic si economic.
Aceeasi pozitie este luata si de catre germanii premium BMW si Mercedes, care ofera motoare diesel fara discutii pe masinile lor SUV de imagine.
Kia a decis in urma cu trei ani, ca actuala generatie de modele full SUV Sorento trebuie sa fie echipata cu un diesel, pentru ca doar asa clientii pot beneficia de o autonomie reala de aproape 900 km cu o singura alimentare.
CARE ESTE CONSUMUL REAL AL UNUI SORENTO DIESEL?
In primul rand, trebuie spus ca masina de fata este dotata cu cea mai moderna cutie secventiala de la Kia, adica deja celebra transmisia 8DCT cu dublu ambreiaj cu ulei, care vine sa inlocuiasca vechea cutie 7DCT cu ambreiaje uscate.
In mod real, noua cutie ofera masinii un comportament rutier asemantor cu cel al unei cutii automate clasice cu convertizor, cum era pe vechiul model testat de noi AICI, insa fara a avea dezavantaje la consumul de motorina.
In oras, noul Sorento SmartStream D consuma in medie 10 litri la fiecare 100 de km, pentru ca motorul primeste un sistem Stop&Start extrem de eficient, chiar si cand temperaturile exterioare sunt nefavorabile.
Surpriza cea mare este atunci cand mergi in modul ECO al cutiei, situatie cand marele Sorento poate sa consume chiar si 7.5 litri la 100 de km!
De fapt, putini stiu ca acest motor nu prea mai are legatura cu vechiul diesel, Kia modificand propulsorul pentru a atinge chiar si normele Euro 7, care vor intra in vigoare peste cativa ani in Europa.
In mediul extraurban, am reusit sa afisam un consum mediu sub 7 litri la 100 de km, iar pe autostrada, la o viteza medie de 130 km/h, consumul real a fost sub 9 litri.
CONCLZIILE AUTOLATEST
Pe scurt, vorbim de un SUV modern cu reale pretentii de masina premium, care are un motor diesel de 2.2 litri fara probleme tehnice, asemenea concurentei din Germania (distributii pe lant care se rup, injectoare problematice etc.) si o noua cutie de viteze extrem de rapida si rafinata pentru una cu dublu ambreiaj.
Si daca tot preferi o cutie clasica cu convertizor de cuplu, nu uita ca modelul Sorento Hybrid si Sorento PHEV au vechea transmisie AT6.
Plus ca, in cateva luni, KIA aduce in Europa noul Sorento PHEV, care trebuie sa demonstreze chiar si marcilor premium precum Audi sau Mercedes, cum trebuie sa fie un SUV modern electrizat, cu un pret decent de achizitie!
Si sa nu uitam ca noul Sorento, in versiunea diesel 2.2 DSL 8DCT 4×2 MOTION, are un pret de pornire de 42.769 euro TVA inclus, pret aflat la nivelul unui VW Tiguan sau Opel Grandland X, care se bazeaza pe masini de clasa compacta!
PRO
Imagine de marca
Singurul SUV din Europa cu 7 ani garantie
Singura cutie cu dublu ambreiaj cu 7 ani garantie
Singurul diesel de peste 200 CP cu 7 ani garantie
Calitate de fabricatie peste media segmentului
Sorento este printre putinele SUV-uri din Europa cu 7 locuri
Capacitate de tractare foarte buna
Sisteme electronice si multimedia peste oferta celor de la VW, Opel sau Skoda
Consum cu pana la 2 litri mai mic decat la vechea generatie
Valoare de revanzare foarte mare
CONTRA
Pret mare de achizitie
Versiunile de top extrem de bine dotate insa scumpe

FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: 4 in linie
Injectie: Diesel 1 turbina
Capacitate cilindrica (cm3): 2.151 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 85,4 x 96,0 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 202/3.800
Cuplu maxim Nm – rot/min: 440/1.750-2.750
Carburant: Motorina
Rezervor litri: 70
Transmisie
Punte motoare: 4WD
Cutie de viteze / nr. trepte: Automata 8DCT cu dublu ambreiaj
Dimensiuni
Lungime (mm): 4.810
Latime (mm): 1.900
Inaltime (mm): 1.695
Ampatament (mm): 2.815
Portbagaj: 2.100 litri
Greutate la gol kg: 1.777
Anvelope: 235/55R19
Performante
0 – 100 km/h (s) – 9.2
Viteza maxima (km/h) –202
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 6.8
Pret
Pret lista cu TVA : 42.769 euro TVA inclus