Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive Comparativ BMW 750d xDrive G11 vs mai vechiul Audi A8 4.2 TDI quattro 2016! Batalia Turbinelor

Toata lumea stie ca BMW Seria 7 are drept principali concurenti masinile A8 de la Audi si Clasa S de la Mercedes. Ambele masini concurente sunt extraodinare din toate punctele de vedere, insa acum in 2016 BMW a facut un pas important prin lansarea noii generatii de modele BMW Seria 7 G11 si G12 in versiunea cu ampatament marit.

CAROSERIE


Noul BMW Seria 7 nu mai este de mult o masina zvelta cu o caroserie cu dimensiuni mai mici decat concurenta, trend inceput de catre bavarezi incepand cu modelul F01 de acum cativa ani.

Marele avantaj al noului Seria 7 este ca masina are o caroserie cu un spatiu interior foarte bun, detaliu care permite celor de la BMW sa concureze cu succes marele Mercedes Clasa S.

De partea cealalta a baricadei se afla masina concurenta de fata, actuala generatie de Audi A8, singura care utilizeaza o caroserie din aluminiu din seria Audi Space Frame.

A8 se afla la sfarsitul carieriei, fiind in realitate cea mai dinamica limuzina de lux din clasa sa, loc de unde BMW a pierdut acest calificativ.

De asemenea Audi A8 este singurul care are inca sub capota un motor diesel din clasa V8, adica doi cilindri in plus si o cilindree mai mare cu peste 1.000 cmc fata de masinile concurente. Pana si Clasa S are sub capota un motor V6 de trei litri care din pacate nu are decat o putere maxima de 256 CP, mult prea putin pentru a intra intr-o competie cu BMW si Audi.

BATALIA TURBINELOR GERMANE


Aici trebuie spus ca Audi A8 este o masina traditionala pentru clasa sa pentru ca este singura care are sub capota un motor V8 diesel de 4.2 litri TDI. Acest motor dezvolta o putere maxima de 385 CP la o turatie de 3850 rpm.

De partea cealalta BMW are sub capota un 6 in linie de trei litri care ofera din start o putere maxima de 400 CP la o turatie de 4.400 rpm.

Ambele modele sunt echipate cu aceeasi transmisie automata clasica ZF8 care din fericire are setari diferite pentru fiecare model in parte.

DOUA TURBINE SAU PATRU TURBINE?

Audi are un motor mai mare care este echipat doar cu doua sisteme de supraalimentare, rezultatul final fiind un moment motor de 850 Nm incepand cu 2.000 rpm. Pe scurt marele V7 4.2 TDI ramane cel mai puternic diesel din lume in prezent din toate punctele de vedere, chiar daca nu putem uita faimosul V12 TDI care echipa in urma cu 6 ani masivul Q7 V12.

BMW a decis in urma cu mai bine de 10 ani sa renunte la motorul V8 diesel care echipa predecesorul Seria 745d E65, motor care nu a mai primit nici o modificare datorita aparitiei pe piata in 2008 a motorului L6 de trei litri twin turbo pe modelul BMW 535d.

In 2016 BMW a decis sa faca cel mai important pas cand vine vorba de motoarele diesel, respectiv echiparea unui 6 in linie traditional cu patru sistem de supraalimentare racite pe antigel.

Acest motor devine in prezent diesel-ul cu cea mai mare putere maxima dezvoltata, BMW spunand ca motorul afiseaza 400 CP si 760 Nm. Conform traditiei firmele de tuning pot duce fara probleme acest motor la o putere maxima de peste 500 CP fara mari probleme.

Clientii de BMW 757xD au mari sanse sa se intrebe daca motorul acesta are mari sanse sa tina din toate punctele de vedere chiar si cand masina depaseste 150.000 de km, insa traditia ne-a demonstrat ca BMW nu introduce in productie un motor complicat fara a avea o rata a fiabilitatii de top.

COMPORTAMENT RUTIER 4.2 TDI vs 3.0 QUADTURBO

Motorul celor de la Audi este unul masiv cu cei 4.2 litri si ofera cel mai mare moment motor din clasa sa, detaliu care se observa de fiecare data cand masina este accelerata la maxim.

BMW are sub capota un motor cu patru turbine care ofera cea mai mare plaja de putere din lume, motorul acesta avand zona rosie a turometrului la 5.000 rpm, adica este un diesel care iubeste vitezele mari si turatiile extreme.

Ambele modele au preformante asemanatoare pe sosea, insa aceste performante sunt complet opuse pentru ca Audi este o explozie de putere in timp de BMW ofera o putere liniara indiferent de turatie.

La capitolul reprize BMW este usor mai rapid decat Audi, insa chiar si asa ambele masini sunt extrem de apropiate. Un exemplu clar este repriza de la 0-100 km/h care este atinsa de Audi in 4.7 secunde si de BMW in 4.5 secunde. Mai importanta este repriza de la 80-120 km/h unde Audi reuseste sa atinga 3.1 secunde si BMW mult mai rapid in doar 2.8 secunde.

Ecartul se mareste cand vedem ca Audi atinge 200 de km/h in 18.8 secunde, iar BMW in doar 17.0 secunde. Cele peste 1.8 secunde la aceste viteze reprezinta de fapt ca motorul BMW este mult mai performant.

Pe scurt BMW castiga fara drept de apel acest test comparativ pentru simplu fapt ca BMW are cel mai avansat motor diesel din lume, in timp ce Audi are cea mai veche masina din clasa sa. Cine se urca intr-un Seria 7 2016 si intr-un A8 are mari sanse sa inteleaga de ce Audi a ramas in urma cu noul 7 de la BMW si S de la Mercedes.


Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente