Pentru a intelege cel mai bine ce inseamna cifra 6 pentru constructorul german de automobile BMW trebuie spus ca, pe la mijlocul anilor ‘70, acestia, vazand succesul celor de la Mercedes cu al lor SL, au decis ca trebuie sa dezvolte un automobil care sa demonstreze ca si Münchenul este la nivelul Stuttgartului, daca nu chiar mai bun.
Astfel, dupa o perioada de cercetare, BMW a dezvaluit noua sa serie 6, un automobil sport-coupe prin venele caruia curgea un sange nobil de culoare alb-albastru, model care a facut si inca face cinste constructorului bavarez.
Designul acestuia avea partea frontala ascutita, semanand cu cea a unui rechin in pozitie de atac, de unde si-a primit si porecla de rechin al soselelor. Seria 6 a fost produsa pana la inceputul anilor ‘90, respectiv pana in 1989, an cand a fost inlocuita de catre mai noua serie 8.
Aceasta din urma a fost si ea de succes, insa nu s-a ridicat la nivelul predecesorului sau, fiind retrasa la mijlocul anului 1998. De atunci si pana astazi au trecut cinci ani si concurenta nu a stat cu mainile in san, Mercedes lansand deja o noua generatie a modelului SL, si nu in cele din urma celelalte doua coupeuri CLK si CL, reprezentand un raspuns mai mult decat provocator.
In urma retragerii din fabricatie a sportivului Z8, cei de la BMW mai au pe piata doar seria 3 coupe, model deosebit de performant, insa, care nu are pretentia de a se bate de la egal cu SL-ul sau CL-ul. Pentru a explora in continuare acest segment de piata si a nu ramane in urma celorlalti, bavarezii au reinviat miticul 6.
Ca design acesta nu a imprumutat liniile vechiului (rechin), designerii optand pentru look-ul lansat de prototipul Z9 si nava amiral, seria 7, o combinatie intre edge si bio design. Rezultatul este un BMW suta la suta, de un rafinament exemplar.
Ca motorizari, vechiul 6 era oferit in doua versiuni, respectiv 633 CS si 635 CSI ambele dotate cu motoare cu sase cilindri in linie, cu puteri de peste 200 de CP, CSI-ul fiind considerat pe atunci un M veritabil.
Sub capota noului 6 se ascunde momentan doar un V8 de 4,4 litri, considerat in prezent a fi cel mai bun de pe piata, care dezvolta 333 CP si un cuplu motor maxim de 450 Nm. Acesta accelereaza pana la 100 de km/h in doar 5,6 secunde si atinge lejer viteza maxima de 250 km/h, care este limitata electronic. Transmiterea puterii la sol se face traditional, pe puntea spate, prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu 6 trepte, sau ca optiune, printr-o cutie automatica Steptronic tot cu 6 trepte.
Cea de-a treia cutie de viteze, de asemenea tot optionala, este una de top, si anume una secventiala, tot cu sase trepte SMG, care schimba vitezele in fix 150 milisecunde, ceea ce nu este departe de un Williams de Formula 1, care se lauda cu schimbarea treptelor in mai putin de 80 de milisecunde, insa o masina F1 nu se va putea compara niciodata cu una de strada.
La interior intalnim acelasi stil ca si in seriile 5 si 7 cu deosebirea ca noul 6 este conceput mai sportiv. Bancheta spate are doar doua locuri, insa din primele fotografii oficiale reiese faptul ca noul coupe nu este unul cu patru locuri veritabil, precum seria 3 coupe, ci unul in configuratia 2+2, sportivitatea primand.
Ca dotari, in noua serie 6, doritorii pot opta pentru aproape toate sistemele electronice de avangarda disponibile si pe celelalte modele BMW cu specificatia ca noul 6 are un caracter care se conformeaza cel mai bine sloganului BMW, PLACEREA DE A CONDUCE.
In lunile care urmeaza, sportivii vor putea alege si varianta Motorsport care se va numi M6 si care va dispune de un V10 cu o putere de peste 500 de cai, numar cat se poate de convingator, tinand cont de faptul ca un SL 600 are deja 500 de CP.
Per total, se poate spune despre noul 6 ca este un demn urmas al nobilei serii 6 din anii 80, cu specificatia ca aceasta chiar daca are un design iesit putin din tipare si care nu se conformeaza renumitului bot de rechin, va ajunge, cu siguranta, sa marcheaza un punct de referinta in istoria BMW.
10 Septembrie 2003