Numele ei este GT si este construita de italienii de la Alfa Romeo. Aceasta este o masina cu adevarat frumoasa deoarece formele caroseriei au fost trasate de faimoasa casa de design italiana, Bertone, acestia avand o singura cerinta din partea Alfa Romeo si anume aceea de a da nastere unui automobil cu doua portiere care sa aibe o linie a caroseriei care sa impuna respect oriunde in lume inca de la prima vedere. Rezultatul este unul extrem de reusit,
GT-ul lui Alfa devenind un automobil care reuseste sa intoarca priviri chiar si in tarile teutone, puterea design-ului atragand indiscutabil de fiecare data iar, de cele mai multe ori, socheaza in sensul bun al cuvantului inca de la prima vedere. La inceput masina a impus un respect desavarsit celor care au luat loc in habitaclu, aceasta fiind conceputa pana la nivel de detaliu cu scopul de a-l face pe fericitul proprietar unul cu adevarat fericit.
Cine conduce o asemenea opera de arta va sesiza cat de usor devine centrul atentiei, atat participantii la trafic cat si pietonii fiind atrasi parca de o forta magica spre aceasta italiana. Odata urcati la bord acest feeling de fericire nu dispare ci din contra se amplifica, plansa de bord si nu in ultimul rand scaunele imbracate in piele de calitate, conving deplin posesorul ca a facut cea mai buna alegere.
Pentru a impaca fericit atat linia sportiva cat si nivelul performantelor am cerut importatorul Alfa Romeo in Romania, Autoitalia, ca sportiva italiana sa fie echipata cu motorizarea diesel Multijet.
Probabil multi dintre dumneavoastra veti spune ca aceasta alegere este una eronata deoarece o sportiva pur-sange si implicit una italiana, trebuie sa fie echipata cu un propulsor pe benzina. Nimic mai adevarat insa daca dorim ca orice masina si in special una GT sa ne satisfaca cerintele, trebuie sa fie capabila de performante de top si nu in ultimul rand sa permita soferului sa parcurga o distanta apreciabila intre alimentari.
Spunem acest lucru deoarece termenul GT vine de la Grand Turismo si era purtat de automobilele cu doua portiere concepute sa parcurgaa distante deoasebit de mari, distante greu de atins cand sub capota exista propusoare pe benzina foarte insetate.
Decizia italienilor de a echipa acest GT si cu o motorizare diesel nu a surprins deloc, motivul fiind evolutia foarte rapida a motoarelor cu aprindere prin compresie. Un alt avantaj este si faptul ca italienii sunt foarte inovativi cand vine vorba de motoare diesel, ei fiind primii care au montat pe un motor diesel injectia directa ( Fiat Croma anii 80), primii care au dezvoltat injectia common-rail ( Fiat Marea anii 90) si nu in ultimul rand primii care echipeaza motoarele diesel cu tehnologia Multijet.
MOTOR
Superba Alfa GT avea sub capota ultima generatie de propulosare diesel ale grupului Fiat, respectiv un motor cu patru cilindri in linie de 1,9 litri care dezvolta o putere maxima de 150 CP, cuplul motor fiind de 305 Nm disponibil incepand cu o turatie de 2.000 rpm. Pentru a face si mai eficient acest motor din punct de vedere la performantelor rutiere, Alfa Romeo GT este echipata standard cu o transmisie manuala cu 6 rapoarte etajata foarte sportiv chiar si pentru un diesel.
Primele doua rapoarte sunt foarte scurte si permit soferului sa dispuna de un sprint de la 0 la 100 de km/h in mai putin de 10 secunde, insa daca se dezactiveaza ASR-ul, dotorita cuplului motor foarte mare la turatii mici, masina pierde adreneta deosebit de usor.
Motorul 1,9 JTDM este in acest moment unul dintre cele mai performante din lume in segmentul de cilindree de doi litri, singurul motor care poate pune probleme calutilor italieni fiind cel care echipeaza noile serii 1 si 3 de la BMW, cei 13 CP in plus fiind sesizabili.
In afara de aceasta motorul JTDM este imbatabil, pe autostrada reusind sa obtinem o viteza de croaziera de 160 km/h la o turatie de 2.500 rpm in treapta a sasea. Pentru un condus mai sportiv respectiv la o turatie de 3.100 rpm se atinge o viteza de 180 km/h, situatie care nu solicita motorul peste limita. La turatia maxima de 4.500 rpm viteza sportivei Alfa GT depaseste cu mult bariera de 200 km/h insaa zgomotul excesiv al motorului recomanda atingerea unor asemena viteze doar pentru putin timp. In rest masina dispune de un tren de rulare sportiv care este setat si pentru a oferi pasagerilor un confort linitat cand se parcurge un drum cu denivelari.
Adevarul iminet care reise dupa ce se parcurg cateva sute de km la bordul GT-ului este ca acest tip de masina sportiva in ciuda faptului ca este frumoasa si performanta este conceputa in totalitate pentru tarile care dispun de sosele bune, fiecare denivelare cat de mica ar fi ea se simte in interior.
Avantajele trenului de rulare setat sportiv este faptul ca se pot negocia viraje cu viteze de ordinul 140-160 de km/h fara nici cea mai mica problema.
Sistemul electronic de stabilitate VDC (ESP-ul iatalienilor) intra foarte tarziu element care favorizeaza un stil sportiv, iar cand intervine maniera este mult mai indulgenta decat la automobilele de factura germana. In interior gasim o plansa de bord buna calitativ insa cel mai important element al acesteia este sportivitatea afisata.
Astfel, ceasurile grupate inteligent in spatele volanului ne reamintesc tot timpul ca ne aflam la bordul unei masini sport italiene, consola centrala fiind echipata cu toate sistemele electronice posibile pentru a face viata in interior cat mai placuta. Sistemul de climatizare automat dual-zone iti face datoria exemplar, pe toata durata drive test-ului climatul interior s-a ridicat la nivelul exteriorului adica la cel mai inalt nivel. Un alt element care ne-a surprins in senusl bun al cuvaantului a fost instalatia audio marca Bose, toate cele opt difuzoare si subwoofer-ul din portbagaj redand muzica extrem de fidel.
Consumul motorului diesel de 1,9 litri s-a situat si el la un niveln bun, acesta fiind de 5,6 litri la 100 de km parcursi in mediu extraurban. Cand se opteaza pentru un condus mai sportiv acesta creste vizibil in limite acceptabile de aproximativ 10 litri pentru 100 km. Pe autostrada la o viteza consatnta de 180 de km/h computerul de bord a afisat un consum instantaneu de 8,7 litri, ceea ce inseamna ca noua Alfa Romeo GT cu un plin de motorina de 60 de litri, poate parcurge distante foarte mari chiar si la viteze de top.
CONCURENTA
Concurenta se numeste BMW 320 Cd si Mercedes CLK 220 CDI insa acestea au preturi cu mult superioare masinii italiene si trebuie spus ca BMW-ul seria 3 coupe se afla la sfarsitul vietii, un nou model fiind asteptat in curand, iar Mercedes-ul este cu 13.000 de euro mai scump si motorul CDI este clar inferior JTDM-ului italian.
Daca mai punem ca tapiseria de piele este doar optionala la masinile germane si costa in medie 1.500 de euro in plus , iar cliamtizarea automata de asemenea tot optionala costa 500 de euro, tragem concluzia ca Alfa Romeo GT este clar superioara masinilor germane atat din punct de vedere al performantelor, al pretului de achizitie si nu in ultimul rand al design-ului caroseriei.
Ce sa mai spunem Alfa Romeo GT ne-a fermecat inca de la prima vedere iar la sfarsitul testului acest sentiment a ramas la fel de puternic precum la inceput.
Aceasta este o masina deosebit de frumoasa si performanta iar daca tinem cont ca pretul de achizitie se situeaza la un nivel de 30.000 de euro cu toate taxele iar dotarile sunt aproape complete, putem concluziona ca Alfa GT isi merita pe deplin banii.
CONCLUZIE
Pentru cei pentru care diesel-ul nu reprezinta o optiune, exista in oferta si varianta extrem de puternica de 3,2 litri pe benzina.
Vezi de ce nu trebuie sa cumperi masini cu transmisii automate robotizate precum Dacia Easy R?