Sa faci un test de consum cu cea mai grea masina a celor de la Kia, poate parea un lucru indraznet, insa realitatea este ca masina de fata este un adevarat performer.
Si cand spunem performer, trebuie sa amintim faptul ca un asemenea Sorento cantareste la gol 1.750 kg, are o putere maxima de 230 CP si reuseste sa consuma, conform producatorului, doar 6.8 litri pentru fiecare 100 de km.
Drept urmare, am decis sa efectuam un test de consum specific publicatiei noastre Autolatest, respectiv am realizat peste 600 de km pe diferite trasee, pe soselele din Romania.
DOUA MOTOARE SI O CUTIE AUTOMATA CLASICA CU CONVERTIZOR
Inca din primii km, putem spune ca am fost surprinsi de faptul ca cei de la KIA au reusit sa integreze elegant cutia AT6 de generatie veche cu motorizarea electrica de 60 CP, insa si motorul pe benzina 1.6 T-GDI de 180 CP.
Ambele motoare ofera impreuna undeva in jur de 230 CP si peste 500 de Nm, insa oficial masina realizeaza impreuna un moment motor de 350 Nm la o turatie extrem de joasa.
Pe sosea, cei 230 CP in modul ECO sunt suficienti pentru orice sofer, insa daca alegem modul SPORT, motorizarea electrica este mai agresiva, iar cutia automata schimba rapoartele fara probleme, in zona rosie a turometrului.
Adica, cele doua tone ale lui Sorento ajung la 100 de km/h in doar 8.6 secunde, iar viteza sa maxima este de 200 km/h.
CARE ESTE CONSUMUL SAU REAL SI DE CE TOYOTA HYBRID ARE PROBLEME?
In primul rand, aici trebuie spus ca intr-un Bucuresti extrem de aglomerat am reusit sa afisam un consum mediu de 7.7 litri, adica, cu un rezervor poti merge fara probleme 860 de km.
Daca iesim in afara orasului, am reusit sa vedem un consum mediu pe autostrada de 7.2 litri, respectiv autonomia ramane la acelasi nivel, de aproape 900 de km.
Surpriza cea mai mare a fost atunci cand am mers in zonele extraurbane, unde viteza de rulare nu a depasit 90 de km/h, masina celor de la Kia afisand un consum mediu extraordinar de 4.6 litri de benzina, adica cu cei 67 de litri poti merge fara probleme 1.300 de km.
Aici este zone unde Kia Sorento Hybrid 230 CP este mult mai avansat decat un Lexus RX450h sau Toyota RAV4Hybrid, care, din pacate, nu merg in mediul extraurban decat cu motorul pe benzina.
Solutia utilizarii unei transmisii automate clasice cu convertizor de cuplu in detrimenul unei transmisii CVT, cum vedem la Toyota, reprezinta cheia succesului celor de la Kia, care poate sa ofere un consum mediu real extrem de mic.
Si pentru fanii Toyota nu trebuie uitat ca un hybrid japonez merge pe autostrada 100% pe benzina, adica vom avea un consum de 10-12 litri de benzina pentru un RAV4 Hybrid in aceste conditii de mers.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Asa cum spuneam si la inceput, una dintre cele mai economice masini Hybrid din segmentul full size SUV din Europa, ramane indiscutabil acest Sorento.
Sistemul de management al celor doua motoare si cutia automata clasica sunt detalii care fac din aceasta Kia un adevarat performer pe soselele din Romania.
De fapt, sunt utilizatori care spun ca acest Sorento Hybrid este, in realitate, mai economic chiar si decat Sorento Diesel 8DCT!
PRO
Imagine de marca
Singurul SUV Hybrid cu 7 ani garantie din Europa
Motor T-GDI rafinat in utilizarea hibrida
Cutie AT6 clasica cu convertizor
Transmisie 4WD cu trei moduri de functionare in off-road
Consum real extrem de mic de benzina
Valoare mare de revanzare
Printre putinele SUV-uri cu 7 locuri din Europa
CONTRA
Momentan pretul mare de achizitie
In locul lui 1.6 T-GDI de 180 CP mergea si un 2.0 T-GDI de 255 CP
FISA TEHNICA
Motor Benzina
Numar de cilindri: 4 in linie Turbo
Injectie: Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1598 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 75,6 x 89,0 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 180/5500
Cuplu maxim Nm – rot/min: 265/1500
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 67
Motor Electric
1 motor electric 60 CP
Cuplu motor de 264 Nm la zero rpm
Putere maxima totala cumulata 230 CP si 350 de Nm
Transmisie
Punte motoare: 4×4
Cutie de viteze / nr. trepte: Automata clasica 6 trepte
Dimensiuni
Lungime (mm): 4810
Latime (mm): 1900
Inaltime (mm): 1700
Ampatament (mm): 2815
Portbagaj: 902-2085 l
Greutate la gol kg: 1758
Performante
0 – 100 km/h (s) – 8.6
Viteza maxima (km/h) –195
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 6.8
Anvelope: 235/55R19
Pret
Pret lista cu TVA : 40.315 euro