Multi fani VW, Opel sau Fiat deja nu mai pot contesta importanta marcii KIA Motors, pentru simplul fapt ca aceste masini sunt construite din 2007 in Europa si au vanzari foarte bune.
Sa nu tii cont de importanta celor de la KIA si Hyundai in segmentul auto este ca si cum marca VW nici macar nu exista, sau ca General Motors este unul dintre cei mai mari constructori auto din istorie.
Adica, daca vrei o masina noua in 2020 nu mai poti uita marca KIA, pentru ca acest constructor are cea mai mare garantie reala din Europa si ofera printre cele mai fiabile maisni din lume la aceasta ora.
Daca nu te intereseaza aceste doua criterii, poti oricand sa-ti cumperi un VW sau un Fiat 2020 in ciuda testelor comparative realizate chiar de catre presa auto din Germania, care scoate drept castigatoare masinile KIA chiar si cand sunt comparate cu cele ale lui VW sau Opel.
DE CE CEED SI DE CE XCEED IN 2020?
In primul rand vorbim de un crossover extrem de interesant la capitolul design exterior si nu in ultimul rand, de un crossover care are o gama de motorizari de top in Europa.
De fiecare data cand am vorbit de noul XCeed al celor de la KIA, fanii ne-au spus ca pentru pretul cerut de KIA poti oricand sa-ti cumperi un Sportage intr-o varianta de motorizare mai slaba, insa primesti un SUV traditional.
Ei bine, daca ne uitam cum se configureaza modelele SUV compacte, in Europa si SUA, vedem ca peste 70% din vanzari sunt variantele cu tractiune doar pe rotile din fata, adica solutia unui crossover devine mult mai interesanta decat cea a unui SUV fara 4WD.
Aici, cei de la BMW si Mercedes au inteles ca este o nisa importanta si au realizat modelele premium GLA si X2, insa KIA ramane primul constructor de volum care ofera o masina asemantoare cu cele ale germanilor ca dotari si design, pentru un pret mai mic decat cel al unui Golf cu motor de 1.5 litri.
Si daca mai punem si cei 7 ani garantie pentru toate piesele bara-la-bara, avem de fata un castigator.
CUM SE CONDUCE NOUL XCEED DE 204 CP?
In trecut am testat varianta 1.4 T-GDI de 140 CP care ramane in continuare o solutie extrem de eleganta la un diesel modern de 150 CP, insa masina de fata este XCeed-ul de top care are motorizarea lui Ceed GT de 204 CP.
Sub capota gasim acelasi 1.6 T-GDI care echipeaza aproape toate masinile KIA de pe toate pietele auto din lume, insa setarile variantei de 204 CP cuplata la cutie secventiala 7-DCT fac din acest crossover unul cu adevarat sportiv.
Inca din primul moment vedem, de fapt, ca masina ajunge la 100 de km/h in doar 7.5 secunde, iar viteza sa maxima depaseste in realitate 230 de km/h.
Adica avem de fata un crossover de volum cu un pret modic de achizitie, insa cu un design premium si performante rutiere mult peste cele ale concurentei sale germane mult mai scumpe, din segmentul superior.
Pe scurt, vedem cum cei de la KIA ofera un XCeed de 204 CP la acelasi pret pentru care BMW si Mercedes ofera doar 150 CP si dotari standard modice!
DE CE XCEED SI NU SPORTAGE 2020?
Pentru ca masina de fata este mult mai facil de condus si parcat in marile orase ale Europei, iar vizibilitatea caroseriei primeste note foarte bune.
Spunem da modelului XCeed in detrimentul lui Sportage si pentru simplul fapt ca masina are o garda la sol aproape la nivelul celei de la Sportage, fara a avea dezavantajul unui centru de greutate inalt, tipic unei masini SUV moderne.
Adica se conduce pe sosea foarte bine, chiar si cand viteza maxima din viraje depaseste limita legala!
Poate singurul inconvenient al lui XCeed fata de Sportage este valoare de revanzare peste 7 ani, insa totusi daca ne uitam pe vanzarile europene, vedem ca acest segment crossover are din ce in ce mai multi adepti in defavoarea masinilor SUV.
PRO
Imagine de marca
Cea mai mare garantie pentru un crossover din Europa
Design si tren de rulare de top
Motor T-GDI cu resurse de putere
Calitate de fabricatie foarte buna
Distributie pe lant
Garda la sol mare si suspensie dinamica in viraje
CONTRA
Inca are un pret mare de achizitie
Cutie 7-DCT performanta insa putin eleganta in utilizarea urbana
Motor de 204 CP insa cuplu de doar 265 Nm