Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test cu noul smart fortwo facelift 2012-Citadina perfecta

Proiectul a luat nastere in anul 1991 cand boss-ul Swatch, Nicolas Hayek a vrut sa dea nastere la un automobil care sa socheze piata auto, un automobil micro care sa ofere doar doua locuri si care sa fie usor de parcat chiar si in cele mai mici locuri de parcare citadine.

In aceelasi an VW avea sa refuze oferta elevetianului prin simplu fapt ca VW a inceput sa lucreze la proiectul Lupo 3L, masina care avea sa iasa pe piata insa care din nefericire era prea scumpa chiar si pentru clientii din Europa de Vest. Singurul constructor care a luat in calcul oferta lui Hayek au fost germanii de la Daimler care au si semnat un contract cu acesta in anul 1994. 49% din bani veneau de la Swatch iar restul de la Mercedes Benz.

Istoria masinilor smart

Rezultatul colaborarii germano-elvetiene a vazut lumina zilei in anul 1998 sub numele de smart city-coupé. Acest model avea sa revolutioneze complet industria auto prin simplu fapt ca avea o lungime de 2.5 m si o latime de doar 1.5 m. Aceste dimensiuni au permis masinii sa se parcheze chiar si in cele mai mici locuri de parcare din marile orase europene. Sub capota, sau mai bine zis sub planseul portbagajului primul smart city-coupe avea o motorizare pe benzina de 600 cmc si 55 CP.

Viteza maxima atinsa de aceasta buburuza nu era mai mare de 135 km/h, iar repriza de la 0-100 km/h era atinsa in doar 17.2 secunde. Consumul mediu de benzina al noului city coupe era de 4.9 litri pentru fiecare 100 de km.

In anul 2002 modelul a primit un facelift care a insemnat o gama de motorizari revizuite pentru performante superioare si un consum mai mic in mediul urban. Cel mai bun motor avea acum o cilindree de 698 cmc care dezvolta o putere maxima de 61 CP si 95 de Nm. Consumul mediu anuntat de catre Daimler Benz era de 4.7 litri.
In anul 2004 masina primeste din nou un facelift care aduce pe langa un motor turbo pe benzina de 75 CP si un nou nume masinii, respectic noul smart fortwo.

Tot aceasta versiune primeste in premiera si editie speciala realizata de catre tunerul Brabus.

Pentru a avea in continuare o prezenta buna pe piata de profil Mercedes Benz prezinta in anul 2007 cea de-a doua generatie de masini smart din clasa fortwo. Aceasta avea sa fie de altfel primul pas in dezvoltarea reala a marcii smart, noul fortwo avand acum o lungime de 2.69 m si o greutate la gol de 770 kg.

Cea mai importanta aparitie in gama fortwo avea sa se regaseasca sub portbagaj unde Mercedes a dezvoltat in premiera o noua motorizare de un litru cu trei cilindri in linie. Acest motor supraalimentat devolta o putere maxima de 84 CP si un moment motor de 120 Nm. Cu aceste performante relativ socante pentru o masina atat de mica smart atinge 100 de km/h in doar 10.9 secunde si depaseste ca viteza maxima granita de 150 km/h.

Noul smart fortwo 2012

Masina din acest test drive se numeste asemenea predecesorilor sai fortwo si este de fapt primul facelift operat modelului lansat in anul 2007. Fata de acela noul fortwo 2012 este o masina citadina care a ajuns la maturitate prin simplu fapt ca de oriunde privim un smart vedem peste un deceniu de evolutie, si nu in ultimul rand vedem dorinta celor de la Mercedes de a tine in viata acest brand in ciuda unui nivel al vanzarilor nu foarte bun pe piete emergente precum cea din Romania.

Noi cei de la Autolatest intelegem ce inseamna sa promovezi o marca si sustinem efortul lui Mercedes Romania prin simplu fapt ca nu uitam marca smart. In urma cu trei ani testam in premiera noul pe atunci fortwo cabrio pe o distanta foarte mare de peste 700 de km in mediul extraurban.

Experienta noastra cu micutul fortwo avea sa lege o prietenie trainica pentru simplu fapt ca am mers cu smart-ul acolo unde el nu a fost conceput sa mearga, si nu doar ca a trecut cu brio toate testele noastre ci pur si simplu avea sa demonstreze si o reala latura de fun car.

fortwo cabrio mhd 2012

Pentru a intelege mai bine evolutia marcii smart trebuie neaparat sa conducem in paralel atat un smart city din prima generatie cat si acest fortwo mhd 2012.

La prima vedere daca ne uitam la masina din exterior nu observam foarte multe schimbari, insa odata urcati la volan suntem complesiti de schimbarile reale ale lui smart. Daca la prima generatie interiorul era cu adevarat spartan acum avem de aface cu o masina premium prin simplu fapt ca noul smart fortwo 2012 are o noua plansa de bord care integreaza pana si un sistem de navigatie cu ecran touch screen in consola centrala.

Comenzile instalatiei de aer conditionat sunt amplasate in partea superioara a plansei de bord si sunt extrem de usor de folosit. Spatiul interior a crescut considerabil fata de cel al masinii mai vechi, acum pana si cei care au o statura impozanta au loc fara probleme in smart.

Pasagerul din dreapta are scaunul amplasat mai in spate datorita podelei masinii care este mai evidenta partea din dreapta. Soferul are un scaun confortabil iar vizibilitatea in mediul urban este una dintre cele mai bune de la o masina moderna. De vina este si parbrizul destul de mare si oglinzile retrovizoare de mari dimensiuni.

Lipsuri sesizabile

In primul rand trebuie sa spunem ca masina este echipata cu o transmisie robotizata care in ciuda unei evolutii remarcabile are inca un delay mare atunci canad aceasta schimb raportele.

Un alt ingredient care nu place este faptul ca pedala de frana este foarte mica si este amplsata prea apropiat de cea a acceleratiei. Cei care pun frana cu piciorul stang trebuie sa detina o pozitie de condus putin confortabila. Un alt detaliu la capitolul minus este oglinda retrovizoare centrala care este prea mica si care nu prea te ajuta atunci cand incerci sa efectuezi o parcare in Bucuresti.

Motorizare

Cea mai placuta supriza a testului de fata este bineinteles motorizarea de un litru cu 3 cilindri in linie. Acesta este un propulsor pe benzina din noua generatie care din fericire nu dispune de un sistem de supraalimentare turbo ca si pana in trecut.

Puterea maxima dezvoltata de acest model este de 52 kw sau 71 CP la o turatie de 5.800 rpm. Momentul motor atins este de 92 Nm la o turatie de 2.800 rpm, detaliu care face ca acest fortwo sa aiba o un comportament vioi indiferent de mediul in care se ruleaza. Evident daca suntem pe un traseu montan acest motor nu permite masinii sa aiba un comportament sportiv, insa daca ne gandim mai bine masina aceasta nu are nimic de a face cu o sportiva.

Comportament Rutier

Pentru cei care nu au mai condus un smart pana acum trebuie sa inteleaga ca au de fata cea mai mica masina comercializata in Europa, masina care nu va avea un comportament rutier la fel de rafinat asemenea unui Mercedes sau Nissan. Pur si simplu acest downsizing la capitolul caroserie nu poate aduce avantaje la capitolul confort rutier. Ampatamentul mic de doar 1.867 mm este un ingredient care face viata placuta cand vrem sa parcam masina, insa unul nu la fel de placut cand trecem peste limitatoarele de viteza din Bucuresti.

Cine nu este pregatit pentru un salt mare al masinii peste aceste limitatoare ar putea sa primeasca un soc de-a dreptul iesit din comun. Sfatul nostru este sa mergeti foarte incet peste denivelari pentru a nu varsa cafeaua din suport.

Cand iesim cu masina in mediul extraurban comportamentul lui fortwo este destul de rafinat cand avem o sosea buna. La viteze de ordinul a 100 de km/h masina are un feeling rafinat, insa cand avem conditii meteorologice vitrege viteza trebuie sa scada pentru ca avem un comportament imprevizibil la vantul lateral. Si sa nu uitam ca avem o masina cu traciune pe puntea spate!

Consum de benzina

Multi clienti de smart si-au achizitionat in urma cu ceva ani primul fortwo cu motorizare diesel CDI care de fapt aduce un plus la capitolul consum de motorina insa si un mare minus la capitolul comportament rutier. smart-ul perfect este cel echipat cu motorul pe benzina de un litru deoarece are performante foarte bune, suna bine si un consum de benzina de doar 6 litri in mediul urban. Cand se merge calm in afara orasului masina consuma chiar si 4 litri pentru 100 de km.

PRO

Imagine de marca, micro masina premium, spatiu interior mare, dotari de top, sistem de navigatie cu harta Romaniei, motor pe benzina foarte bun, valori bune ale consumului de benzina, directie buna, valoare mare de revanzare.

CONTRA

Pret de achizitie (modelul testat costa 14.500 euro TVA inclus), portbagaj mic, comportament putin confortabil pe soselele cu denivelari, cutie de viteze robotizata cu un delay prea mare, vizibilitate precara in spate, aer conditionat optional (pentru o masina premium).

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente