Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Renault Clio Gordini 2012-Hot hatch heaven

Aceasta situatie apare la fiecare test drive cu masinile Renault Sport deoarece asteptarile tuturor sunt mari si de fiecare data senzatiile oferite de aceste sportive sunt pe masura.

Cine a uitat de comportamentul rutier al unui BMW M3 E30 din anii 80 cand germanii realizau o masina supersport cu un motor cu 4 cilindri in linie de 2.3 litri. Puterea maxima dezvoltata de primul M3 nu era foarte mare insa sportiva avea ce sa demonstreze concurentei pe sosea si circuit datorita unui raport CP/kg foarte bun.

In prezent sportivitatea masinilor pur-sange a ajuns la un nivel foarte mare datorita faptului ca sportivele anului 2012 au o greutate la gol foarte mare (in medie peste 1.5 tone), insa si puterile maxime dezvoltate au depasit granita a 300 de CP.


Daca punem fata in fata un M3 din 1988 si un M3 din 2012 nu putem sa nu observam faptul ca puterea maxima dezvoltata de masina noua este de doua ori mai mare insa si greutate sa la gol este cu pana la 500 de kg mai mare.

Un hot hatch modern are o greutate la gol de aproximativ 1.280 kg iar puterea maxima medie este de 160 CP, rezultatul fiind senzatii sportive chiar mai bune decat cele ale unei sportive de clasa cu puterie de peste 300 CP. Multi o sa veniti sa ne acuzati ca suntem partasii unei mentalitati apuse, cea a sportvitatii pure unde cu cat este masina mai usoara cu atat este mai sportiva.

Un astfel de exemplu este cel al masinii din acest test drive care se numeste simplul Clio Gordini 2012.

Made in Frace with pride!

Sa faci o masina sport moderna care sa corespunda unei mentalitati sportive a anilor 80 si 90 nu este foarte usor in aceste vremuri cand majoritatea masinilor de strada sunt supraalimentate sa ofere performante cat mai mari in detrimentul unei capacitati cilindrice cat mai mici.

Se pare ca inginerii de la Renault Sport si-au propus atunci cand au realizat aceasta masina ca nu trebuie sa faca compromisuri cand vine vorba de sportivitatea oferita de noua lor masina. Consumul de carburant sau capacitatea motorului nu au constituit probleme pentru Clio RS, iar noi nu putem decat sa le dam dreptate.

Cine vrea o masina sport clasica in Romania (sa mearga tare, sa consume 4 litri si sa coste relativ putin!) nu trebuie decat sa se opreasca din cititul acestui test drive pentru ca noul Clio Gordini este o masina care nu face compromisuri. Aceasta consuma chiar si 16 litri in oras detaliu care nu ne deranjeaza in nici un fel pentru ca are sub capota o inima mare care nu dispune de ajutorul unui turbocompresor.

Motorizare de nota 10

Spunem de nota 10 pentru ca in prezent motorul celor de la Renault este singurul care dispune de o configuratie clasica fara supraalimentare si care are peste 100 de CP/litru. Aceste performante sunt demne de masinile supersport ale anilor 90 (BMW M3 E36 3.2l si 321 CP sau Ferrari F355 3.5 litri si 380 CP!) care au aratat faptul ca nu trebuie neaparat sa ai un motor turbo pentru a avea performante de top.

Cine nu a condus o Honda Civic de 1.6 litri i-VTEC 160 CP din 1998 nu are cum sa inteleaga faptul ca pentru a avea performante de top trebuie sa te duci fara mila in zona rosie a turomentrului. La acea Honda zona rosie incepea la 9.000 rpm in timp ce la masina noastra din acest test aceasta este la 7.900 rpm.

Sa mergi tare inseamna sa turezi motorul fara mila iar rezultatul este imediat vizibil atat pe acul vitezometrului cat si la nivelul adrenalinei soferului. Sa conduci tare un BMW M5 de peste 500 CP nu inseamna mare lucru pe soselele sinuoase din Romania, insa sa mergi tare cu un motor de la Renault Sport aspirat clasic este cu adevarat revigorant.

Cei 201 CP sunt pur-sange, iar cei care inca mai incearca sa scoata in evidenta propulsoarele supraalimentate de cilindree mica mai trebuie sa se gandeasca din nou.

Clio Gordini este o masina sport in toata puterea cuvantului iar cele doua ore petrecute de noi pe circuitul de la AMKART au constituit test-ul suprem pentru aceasta masina realizata la Dieppe in nordul Frantei. Chiar daca cei de la Amkart au realizat un circuit dedicat karting-ului masina noastra a facut fata cu brio prin toate virajele de fata.

Cei mai indrazneti pot mege cu acest Clio peste limita si sa atace direct vibratoarele circuitului cand masina este pur si simplu aruncata direct pe trasa ideala. Asa cum am mai spus cei care doresc sa-si cumpere o masina sport sunt sfatuiti sa mearga cu aceasta pe un circuit pentru a vedea care este comportamentul sau real. Asa spunem si despre modelel concurente supraalimentate….hai pe Amkart sa vedem ce timpi poate sa scoata o motorizare 1.4 TSI in fata unui doi litri aspirat!

Clio Gordini vs Concurenta


Daca ne uitam putin la ceea ce ofera concurenta nu putem decat sa amintim doar un VW Polo GTI, o Skoda Fabia RS sau un Ford Fiesta ST Ecoboost. Atat modelul VW cat si Skoda sunt echipate cu o motorizare supraalimentata din seria TSI si 180 CP, motor care este puternic si are un moment motor bun insa care nu se ridica la nivelul motorului lui Renault Clio Gordini. Cei de la Ford echipeaza noua lor Fiesta ST 2013 cu o motorizare EcoBoost de 1.6 litri care este mult mai puternica decat ceea ce ofera grupul VW, insa care la randul sau nu poate sa ridice pretentii sportive asemenea unui motor Renault Sport.

O alta aparitie de aceasta data din Hexagon este noul Peugeot 208 GTI care are o motorizare turbo de 1.6 litri si 200 CP. Acest model este singurul care poate sa ridice pretentii la suprematia segmentului hot-hatch, insa din pacate masina inca nu a venit in Romania.

Asadar, pentru cei care doresc performante realmente sport trebuie sa tina cont de faptul ca o motorizare pe benzina aspirata poate sa ofere senzatii superioare unui motor supraalimentat. De vina este evident faptul ca un motor turbo are un turbo lag de cele mai multe ori sesizabil chiar atunci cand nu este nevoie.

La un motor cu aprindere prin scanteie aspirat nu este nevoie decat sa fie urcat in ture pana in zona rosie a turometrului pentru a avea performantele scontate, si de fiecare data cei de la Renaul Sport au realizat motorizari deosebit de sportive.

Masina de fata te anunta la 7.500 rpm ca este cazul sa schimbi viteza insa limitatorul motorului intra undeva la 8.000 rpm. Aceste caracteristici se traduc in viata reala prin atingerea unei viteze maxime in treapta a doua de 110 km/h, iar in treapta a treia de 160 km/h!

Pret de achizitie

Ei bine daca ne uitam putin peste fisa tehnica a lui Clio Gordini nu putem sa nu vedem faptul ca sportiva francezilor are un pret de achizitie de 22.300 cu TVA inclus. Acesta poate parea destul de mare daca tinem cont de faptul ca un Clio RS are un discount de la Renault de 1.100 euro si ajunge sa coste cu toate taxele doar 19.300 euro. Pentru cei 3.000 euro in plus clientul de Clio Gordoni primeste mult echipamente standard si nu in ultimul rand noi culori ale caroserie plus noi tapiterii de piele special realizate pentru acest model. Jantele lui Gordini sunt unice asemenea etrierilor de frana care sunt vopsiti in culoarea albastra.

Concurenta amintita mai sus cu aceelasi nivel de echipare are un pret de achitie in medie cu peste 3.000 euro mai mare, iar daca tinem cont de faptul ca masina francezilor este mult mai sportiva atunci alegerea unui VW sau a unui Ford devine realmente grea.

Conculzie

In urma cu 5 ani testam cu succes un Clio II  Sport din anii 2000 care nu avea sub capota decat 172 CP iar rezultatul a fost unul incredibil, francezii reusind sa creeze o sportiva pur-sange la un pret de achizitie foarte mic. Noul Clio Gordini 2012 este o masina mult mai rafinata care ofera o putere maxima de peste 200, CP insa care la randul sau nu a uitat de unde se trage si ofera in continuare cele mai tari senzatii cand vine vorba de sportivitate.

Sa mergi tare cu un Gordini 2012 este o placere greu de egalat de modelele concurente chiar si in ciuda faptului ca acestea au turbocompresoare si dezvolta puteri maxime mai mari. Placerea de a conduce un motor aspirat Renault Sport este egalata doar de o motorizare i-VTEC de origine Honda.


PRO

Imagine de marca, cea mai sportiva masina din segment, comportament exact, cutie de viteze foarte buna, tren de rulare setat perfect, editie speciala Gordini remarcabila, pret de achizitie foarte mic

CONTRA

Aproape nimic! Despre consum nu vorbim pentru ca nu este important cand avem de a face cu un Gordini!

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente