Confuzia cifrelor date de catre Peugeot ne face sa ne uitam mai atent de fiecare data cand trece un asemenea automobil pe langa noi.
Astfel, daca cunoscatorii modelelor marcii sunt instruiti sa recunoasca in trafic un 308 de un 3008 sau un 308 SW, noi ceilalti trebuie sa ne uitam mai atent, lucru care nu poate decat sa insemne ca masinile francezilor sunt usor ciudate insa de fiecare data atrag atentia.
Optica
La acest capitol Peugeot a facut cativa pasi importanti in aceasta directie prin lansarea noilor 3008 si 5008, dar si finalizarea proiectului de nisa Peugeot RC. Acesta din urma va avea un impact important pentru segmentul masinilor sport in Europa.
Ce este un Peugeot 3008?
Masina din test se numeste 3008 si reprezinta raspunsul celor de la Peugeot la preferintele din ce in ce mai variate ale cumparatorului de automobile compacte. Aceeasta nu este in realitate o masina compacta in adevaratul sens al cuvantului deoarece in acest segment marca franceza are un model deja stabilit, respectiv modelul 308. Noul 3008 se bazeaza pe 308 si este o masina care se poate integra fara probleme atat in segmentul MPV compact cat si in cel al noilor crossover. De fapt noul 3008 este un MPV compact de clasa crossover care are tractiune doar pe doua roti insa rivalizeaza ca performante off-road cu segmentul SUV compact.
In sptele volanului
La prima vedere am putut sa vedem aproape un remake al vechiului Renault Scenic RX4 de acum un deceniu, insa masina celor de la Peugeot nu are transmisie integrala. Prima senzatie transmisa de 3008 din spatele volanului este oferita de consola centrala extrem de masiva si care este pozitionata la o inaltime destul de mare chiar si pentru un SUV de lux. Mai mult, aceasta consola extrem de mare este mult mai mare chiar si decat cea a unui Range Rover sau a unui Audi Q7.
Solutia celor de la Peugeot de a avea o plansa de bord masiva are si un avantaj evident datorita dezvoltarii unui spatiul de depozitare in consola mult mai mare chiar si decat cel al torpedo-ului. Capacitate de incarcare Peugeot foloseste in premiera pentru un astfel de automobil o deschidere dubla a portbagajului. Fanii marilor Range Rover pot aprecia partea inferioara a portbagajului cu deschidere separata. Aceasta permite de asemenea o incarcare mult mai facila a bagajelor.
Habitabilitate si eficienta interioara
Noul Peugeot 3008 reprezinta in acest moment masina cu cele mai multe astfel de spatii de depozitare, inginerii francezi dezvoltand un torpedou unic chiar si sub coloana de directie. In prtiere incap lejer sticle PET de doi litri, iar toti pasagerii beneficiaza fiecare de cate un cuphoder pentru sustinerea sticlelor de bauturi.
Motorizare HDI
Peugeot echipeaza de la un nivel de echipare standard acest 3008 cuun diesel HDI de 1.6 litri care dezvolta o putere maxima de 110 CP. Acesta este capabil sa dezvolte datorita turbinei cu geometrie variabila un moment motor de 240 Nm. In spatele volanului mersul prin orasele aglomerate este facil datorita sincronizarii eficiente a transmisieie cu 6 rapoarte. Aceasta cutie de viteze care este disponibila doar pentru anumite motorizari pe fratiorul mai mic 308 permite o viteza de croaziera destul de mare cand se ruleaza de autostrada. In ciuda faptului ca masina din test avea doar 720 de km consumul de motorina in Bucuresti nu a depasit o valoare de 8.5 litri.
De acesta performante realtiv slaba este de vina si greutatea la gol a masinii care depaseste 1.5 tone. In mediul extraurban masina din test a reusit o medie de 6.0 litri in conditiile rularii fara instalatia de aer conditionat pornita, insa si traseul abordat a fost unul prin muntii patriei.
High Tech extra cost!
Noul Peugeot 3008 este in acest moment cea mai evoluata masina cu leul pe capota. Spunem aceasta deoarece gradul de tehnologizare al unui 3008 include pe langa banalul sistem de navigatie 3D si de sisteme high-tech precum HUD ( Head Up Display) sau cruise control automat. O alta noutate intalnita doar la acest 3008 este noul sistem electrinic de control al tractiunii care se aseamana cu cel al modelelor Land Rover-Terrarin Response. Acesta functioneaza in mare parte asemenea celui britanic insa permite tractiunea variabila doar pentru rotile din fata.
Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED