Acest motor cu 4 cilindri in linie este identic cu cele care echipeaza Skoda Fabia, Seat Cordoba sau Volkswagen Polo, Superb, Octavia II si altele. Singura asemanare a acestor motoare este in schimb doar la capitolul cilindree, deoarece in rest micul TSI este complet diferit.
Volkswagen a reusit sa supraalimenteze acest motor cu cele doua sitsteme cunoscute pe piata, turbocompresorul si compresorul mecanic. Pana la TSI multi fabricanti au echipat motoarele lor cu doua turbocompresoare sau doua compresoare mecanice, insa nici unul nu le-a combinat.
Cele doua sisteme de supraalimentare sunt complet diferite deoarece turbocompresorul functioneaza pe baza gazelor arse si ofera o putere maxima la turatii mari, in timp ce compresorul mecanic este legat la rotatiile motorului si ofera o crestere a puterii chiar si de la turatiile mai mici.
MOTOR
Propulsorul TSI al Golf-ului GT are ambele sisteme de supraalimenatre si dezvolta o putere maxima de 170 CP la o turatie de 6.000 rpm. Momentul motor dezvoltat de acest motor este de 240 Nm, iar turatia la care acesta este disponibil este de 1.750 rpm.
Aceste preformante se traduc in viata reala printr-o flexibilitate foarte buna a motorului, senzatie data doar de motoarele mai mari.
Pana la o limita de turatie de 2.000 rpm acest TSI suna aproape ca un 1.4 aspirat, insa de la aceasta valoare a turatiei intra in functiune si compresorul mecanic.
Repriza de la 0 la 100 de km/h este atins in doar 7.7 secunde, iar viteza maxima data de producator este de 218 km/h. Autolatest a reusit sa atinga o viteza maxima de 220 km/h in treapta a sasea, moment cand acul turometrului arata doar 5.500 rpm(Evident nu pe soselel din Romania).
Daca se ajunge la o valoare de 6.000 de rpm, noi credem ca acest Golf GT este capabil sa atinga 235-240 km/h.
TREN DE RULARE
Masina se vede foarte clar ca este inrudita atat optic cat si tehnic cu fartiorul sau mai puternic Golf GTI. Stabilitatea in curbe este la inaltimea renumelui, insa cel mai important element este compromisul pe care a reusit sa-l faca Volkswagen la capitolul sportivitate si confort.
Suspensia este confortabila si destul de maniabila pe denivelarile mai mari, insa ofera si o rigiditate apreciabila cand se ruleaza sportiv.
PRET
La acest capitol lucrurile nu stau prea fericit deoarece noul Golf GT costa in varianta pe benzina TSI aproximativ 21.800 euro cu toate taxele. Spunem ca acesta este un pret destul de mare, deoarece pentru inca 2.000 de euro gasim Golf-ul GTI care are un motor mult mai puternic si rafinat.
Varianta diesel a Golf-ului GT are un motor de doi litri TDI si dezvolta o putere maxima de 170 CP.
Acest model costa cat Golf-ul GTI si este o optiune viabila la acesta. Chiar si asa noul Golf VI este deja in vanzare, iar aceasta versiune a deja clasicului Golf V nu mai merita.
CONCLUZIE
Volkswagen GT este o masina surpinzatoare care ofera o putere mai mult decat suficienta pentru un condus sportiv. Chiar daca consumul mediu realizat de noi pe parcursul a 100 de km a fost de 17 litri, acesta este totusi de inteles daca tinem cont ca masina a fost dusa la limitele sale tehnologice.
Momentul motor prezent inca de la cele mai mici turatii favorizeaza un condus relaxat si in mediu urban.