Evident este vorba de noua Mazda 2 cu 2 usi, adica aceeasi Mazda 2 insa de aceasta data cu doar doua portiere.
Acest model vine sa intregeasca o gama de automobile pline de succes pe taram european, model care a aratat constructorilor europeni cum se realizeaza o masina de clasa mini cu un pret mini insa cu mult caracter.
De ce am alege doua usi?
Aceasta intrebare vine intr-un moment cand intreaga industie auto se afla daca nu in colaps atunci intr-o mare criza financiara, iar raspunsul nu tine in nici un cont de caracteristicile economice ale pietei europene ci doar reprezinta o alternativa pentru modelele cu 5 portiere.
Spunem alternativa cu doua usi pe o piata dominata clar de masini cu patru sau cinci usi deoarece un asemenea automobile are dimensiunile caroseriei mai mici si reprezinta o alegere fericita in mediul urban unde fiecare cm conteaza cond ne certam in fiecare seara pe locurile de parcare.
Diferente 2 vs 5 usi
Doua inseamna poate mai bine de cat cinci sau patru! Aceasta afirmatie condamnabila pana acum cativa ani poate reprezenta cheia succesului in aceasta industrie auto muribunda.
Fata de versiunea testata in urma cu ceva vreme Mazda a decis sa pastreze caracteristicile masinii si in plus sa scoata in evidenta faptul ca de cele mai multe ori ( 80% credem noi) fiecare masina circula pe strazile marilor orase cu maxim doi pasageri.
Spatiul relativ identic al habitaclului in partea frontala face viata asemanatoare ca si pana acum insa nici ocupantii din spate nu se pot plange de lipsa distantei fata de scaunele din fata sau chiar latimea banchetei.
Patru adulti pot sa calatoreasca fara probleme chiar si cateva sute de km in regim de croaziera.
Daca vreti spatiu mai mare si pentru cei din spate optati pentru o Mazda 3, 4 sau 6.
Motorizare
Cel mai mare regret al nostru a fost atunci cand am aflat ca masina cu doar doua portiere nu va beneficia de motorizarea de 1.5 litri de peste 100 CP.
Ralitatea ne-a convins insa ca si un patru in linie de 1.3 litri si 86 CP poate face fata fara probleme traficului din Bucuresti sau DN1.
Cu o viteza maxima de 180 km/h ( 5.000 rpm) acest motoras trage fara sa se uite la turatii sau consum pentru a demonstra ca isi merita banii.
Acesta este ajutat in principal de o transmisie manuala cu 5 rapoarte extrem de bine etajata si nu in ultimul rand de o greutate la gol de 950 kg.
Aceasta valoare este mai buna cu pana la 200 de kg in comparatie cu ceea ce oferea concurenta.
O alta caracteristica de top este consumul mic de benzina.