Acesta este evident Mercedes Sprinter iar versiunile ciudate din oferta se numesc Sprinter LGT si NGT. Cel din urma utilizeaza trei buteli de gaz comprimat (Erdgaz in Germania ) care din pacate nu este disponibil si in Romania.
Pentru tarile “mai slab dezvoltate” precum Romania Mercedes ofera o solutie ecologica care vine sa contrazica toate mentalitatile gresite ale clientilor de masini din Romania.
Masina se numeste Sprinter LGT (Liquid Gaz Technology) si reprezinta cel mai ecologic Sprinter comercializat in tara noastra.
LGT este o solutie cand diesel-ul consum prea mult!
Toate masinile Mercedes Sprinter comercializate in Romania sunt echipate in proportie de 99% cu motorul diesel de 2.2 litri din seria OM 651. Acesta dezvolta fie 95 de CP fie 163 CP asemenea masinii testate in urma cu ceva vreme de echipa Autolatest (vezi test-ul complet AICI!).
Propulsorul CDI de 2.2 litri este un partener de nadejde pentru transportatorii care au masini Sprinter insa viata demonstreaza ca un asemenea model consuma in medie in sarcina chiar si 15 litri de motorina in mediul urban si 8-10 litri in cursele din afara orasului.Acest consum este normal pentru o masina diesel de 3.5 tone insa evolutia pretului motorinei ajunge sa prezinte aceste masini drept unele care nu mai sunt realtiv economice.
Consum benzina sau GPL
De fiecare data am fost intrebati de trecatori cat anume consuma noul Sprinter LGT? Multi au fost suprinsi cand am spus ca masina consuma intr-un circuit de Bucuresti la gol maxim 13 litri de gaz si 16 in sarcina.
Chiar asa, masina aceasta consuma foarte putin cand motorul este alimentat cu GPL deoarece pretul unui litru de GPL este de 3.1 lei in timp ce pretul unui litru de motorina poate sa atinga si suma de 6.4 lei.
Pur si simplu masina de fata consuma in sarcina in mediul urban exact 8 litri de benzina, adica 7.5 litri de motorina daca facem un mic calcul.
16 litri de GPL inseamna in realitate aproximativ 8 litri de benzina iar daca mai punem in calcul ca un litru de motorina este mai scump decat unul de benzina ajugem raportat la un pret de 7.5 litri de motorina in mediul urban. Aceasta performanta o atinge un Spinter diesel doar cand merge gol in afara orasului.
Recomandarea Autolatest
Tinand cont de faptul ca masina este echipata cu o motorinzare pe benzina recomandan abordarea unui stil de condus calm care sa implice turatii cat mai mici ale motorului. De aceasta data mersul cu o turatie de maxim 2.000 rpm in mediul urban aduce o economie sesizabila de combustibil.
Tot la capitolul sfarturi aducem in prin plan utilizarea masinii intr-un stil cat mai economic respectiv in mediul extra urban (maxim 90 de km/h) masina sa functioneze pe benzina iar cand se intra in orase motorul sa functioneze pe GPL.
Cine doreste o economie de top poate alege versiunea tot timpul pe gaz, solutie care nu aduce probleme motorizarii pe intraga perioada de viata.