Noul Citroen C5 ataca concurenta germana!
Aici o sa veniti sa ne spuneti ca modele precum C2, C3 sau C4 reprezinata doar clientul care nu are componenta financiara de a achzitiona un Volkswagen sau Opel, masini destul de scumpe.
Nimic mai adevarat, insa daca ne uitam unde trebuie vedem ca marca franceza si-a pastrat acea caracteristica care scoate din joc majoritaeta marcilor europene. Pentru a argumenta mentionam ca trebuie sa ne uitam in gama Citroen la modelele care au un pret de achitie care depaseste granita de 30.000 euro.
Din nou in multime se aud parca o multime de zumzete ( fanii VW TDI sau vociferari, fanii Renault dCI si Opel CDTI).
Corect! Marea majoritate aveti dreptul sa faceti galagie insa pentru a nu mai contina cu aceasta polemica destul de invechita moral va invit sa conduceti noul Citroen C5 in versiunea de echipare Executive. Motorul indicat este extraordinarul V6 HDI de 2.7 litri. Vorbim dupa ce conduceti masina de fata si continuam altfel discutia….daca chiar era vorba de o discutie!
De ce noul C5?
Se pare ca in acest test drive autorul nu vrea parca sa divulge o sumedenie de trairi si multe zambete afisate la volanul acestui C5 V6.
Oricum, o mica nota care se adreseaza tuturor fanilor celorlalte masini de pe piata fie ca este vorba de VW, Opel, Renault sau este aceea ca noul Citroen C5 joaca intr-o clasa a sa. Pur si simplu oricat ne-am chinut nu am gasit o masina care sa tinda la nivelul de lux, confort si respect de sine a noului C5 V6.
Evolutia specilor CX, XM, C6 si acum C5
Pentru filistini si necredinciosi mentionam ca un Citroen „adevarat” trebuie sa aibe neaparat magnifica suspensie hidropneumatica. Cele mai de succes modele care au beneficiat de avantajele unui asemenea tren de rularea au fost faimoasele DS si apoi CX.
Despre mai ieftinele GS sau BX nu o sa vorbim aici din considerente de spatiu. Pentru cei neavizati primul contact cu un Citroen „adevarat” a fost de obicei intalnirea de gradul I cu revolutionarul CX, o masina cu o forma care si in ale noastre zile te face sa intorci capul.
Acel CX a demonstrat tuturor constructorilor mari din Europa ca Citroen este o marca apare care joaca totul pe un taram al inovatilor unde este incornat de mai bine de jumate de secod drept rege pe viata. Acel taram se refera la gradul de confort oferit pasagerilor sai.
Un CX 25 TDS era capabil sa ruleze cu o viteza de peste 100 km/h pe aproape orice suprafata de rulare, si aici ne referim evident la nationalele drumuri comunale inca intalnite in Romani pe scara larga. Secretul succesului sau a fost implelentarea cu succes a suspensiei hiropneumatice pentru toate rotile.
Urmasii sai XM si mai noul C6 au continuat sa dea lectii toturor concurentilor sai la acest capitol.
Citroen C5 al II-lea
Prima generatie de Citroen C5 a inlocuit o masina cu un succes relativ pe celelalte piete din afara granilor Freantei, o masina care a purtat numele de Xantia. Pentru a reduce din handicapul oferit de aceasta Xantia pe atunci noul C5 trebuia sa ofere aceeleasi bune caracteristici de rulare, insa sa ofere si o gama de motoare diesel de ultima generatie. Numele lor era HDI si au avut un succes atat de mare incat si nume mari precum Jaguar si Ford le utiliezeaza la scara larga.
Noul C5 vine de aceasta data sa ofere tot ce este mai bun in acest segment, plus suspensia hidractiva. Rezultatul este socant pentru majoritaeta concurentilor sai fie ca vorbim de VW Passat, Opel Insignia, Renault Laguna sau Toyota Avensis II.
Totul este la locul sau, iar in plus Citroen ofera acum si o calitate de fabricatie cu mult peste ce ofera modelel enumerate mai sus.
Calitate de fabricatie
Citroen C5 Executive se doreste sa reprezinte un raspuns clar tuturor celor care ravnesc la coroana francezului. Notiunea de tapiterie de piele in acest C5 poarta alte conotatii, unele care le mai regasim doar la interiorul masinilor germane care au un pret de peste 100.000 euro.
Cine ofera in acest moment contra sumei de 4.500 euro un pachet integral din piele, adica piele auncata pe plansa de bord si cusuta cu arta de culoare alba? Sau cine mai capitoneaza plafonul integral cu piele intoarsa de cea mai buna calitate in acest segment?
Daca va chinuiti sa ne spuneti un adevrsar de seama pentru acest Citroen va anuntam ca nu o sa gasiti. Pentru un pret de achitie de maxim 38.000 euro nici un alt constructor de automiobile nu ofera o calitate atat de ridicata la interior cu o sumedenie de materiale exclusiviste si rafinate.
Deci, Citreoen C5 joaca intr-o clasa a sa unde cuvantul concurenta este inexistent.
Motorizare
Sub capota destul de lunga a noului Citroen se ascunde o inima nu foarte noua insa foarte puternica si rafinata. Pur si simplu marele V6 de 2.7 litri daca a fost foarte bun sub capota unui Jaguar XJ sau a a unui Range Rover Sport, autnci cu siguranta va face o figura buna si pe acest C5.
Adevarul este acela ca pentru a concura cu acest model echipat cu un diesel V6 si o transmisie automata cu 6 rapoarte atunci cu sigurantra trebuie sa te numesti Audi A4 2.7 TDI sau BMW 325d, Mercedes 250 CDI. Sigura problema a acestor masini concurente este aceea ca pretul unei astfel de germane depaseste lejer grantia celor 50.000 euro daca este echipat precum Citroen-ul de fata.
Puterea maxima dezvoltata este de 208 CP, iar momentul motor este de 440 Nm.
Ce putem spune este doar ca vrem sa vedem si la un Opel Insigina diesel sau Passat TDI aceeasi putere maxima…..aici cititi placere de a conduce.