Bosch
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Comparativ-Toyota RAV4 Hybrid a ajuns sa fie vanduta in Romania cu 10.000 euro mai scump decat o Kia Sportage Hybrid 2023

Si asta nu pentru ca masina celor de la Kia este inferioara, ci pur si simplu pentru ca importatorul in Romania si in general Toyota Europe au crescut fara discutii preturile tuturor masinilor.

toyota rav4 hybrid vs kia sportage hybrid 2023, test kia sportage 2023, kiablog, review sportage vs rav4, probleme rav4, calitate plastic rav4, pret crescut rav4 2023, autolatest, pret kia sportage mit motors, testeauto

Asa ca, acum la inceput de an 2023 vedem cum o banala Toyota RAV4 Hybrid ( atentie nu vorbim de versiunea Prime PHEV!) se vinde cu nivelul de echipare Luxury Premium cu un pret de aproape 53.000 euro, pret extrem de mare comparat cu cel al masinii vandute in aceeasi forma din anul 2018.

De fapt, in vara anului 2019 aceeasi masina cu aceelasi nivel de echipare se vinde pe piata auto din Romania cu un pret de 40.400 euro, adica cu un pret mai mic cu 12.500 euro fata de cel din prezent.

toyota rav4 hybrid vs kia sportage hybrid 2023, test kia sportage 2023, kiablog, review sportage vs rav4, probleme rav4, calitate plastic rav4, pret crescut rav4 2023, autolatest, pret kia sportage mit motors, testeauto

DE CE SPORTAGE ESTE O MASINA RECOMANDATA?

Pentru ca daca luam un Sportage cu toate dotarile optionale in varianta GT Line ajungem la un pret de 42.500 euro, adica cu aproape 10.000 euro mai putin decat oferta celor de la Toyota.

toyota rav4 hybrid vs kia sportage hybrid 2023, test kia sportage 2023, kiablog, review sportage vs rav4, probleme rav4, calitate plastic rav4, pret crescut rav4 2023, autolatest, pret kia sportage mit motors, testeauto

toyota rav4 hybrid vs kia sportage hybrid 2023, test kia sportage 2023, kiablog, review sportage vs rav4, probleme rav4, calitate plastic rav4, pret crescut rav4 2023, autolatest, pret kia sportage mit motors, testeauto

In plus fata de aceast pret mai mic, Sportage ofera si un tren de rulare mult mai avansat tehnologic, respectiv un motor 1.6 T-GDI Smartstream de 180 CP si 265 Nm, in timp ce RAV-ul are doar un arhaic 2.5 aspirat de 177 CP si 221 Nm.

toyota rav4 hybrid vs kia sportage hybrid 2023, test kia sportage 2023, kiablog, review sportage vs rav4, probleme rav4, calitate plastic rav4, pret crescut rav4 2023, autolatest, pret kia sportage mit motors, testeauto

toyota rav4 hybrid vs kia sportage hybrid 2023, test kia sportage 2023, kiablog, review sportage vs rav4, probleme rav4, calitate plastic rav4, pret crescut rav4 2023, autolatest, pret kia sportage mit motors, testeauto

Vedeta celor de la Kia este fara discutii cutia automata clasica cu convertizor de cuplu electrificata care are doar 6 trepte, insa care ofera un raspuns mult mai bun decat cel al cutiei eCVT de la Toyota.

Fanii japonezilor lauda fara oprire aceasta cutie eCVT, insa noi toti stim ca aceste transmisii sunt cutii compromis pentru ca nu sunt rafinate in utilizare, iar reprizele lor sunt penalizate de conceptia lor indiferent pe ce masina sunt montate.

toyota rav4 hybrid vs kia sportage hybrid 2023, test kia sportage 2023, kiablog, review sportage vs rav4, probleme rav4, calitate plastic rav4, pret crescut rav4 2023, autolatest, pret kia sportage mit motors, testeauto

toyota rav4 hybrid vs kia sportage hybrid 2023, test kia sportage 2023, kiablog, review sportage vs rav4, probleme rav4, calitate plastic rav4, pret crescut rav4 2023, autolatest, pret kia sportage mit motors, testeauto

Acesta este si motivul pentru care marca de lux a celor de la Toyota, Lexus foloseste cutii automate cu convertizor Aisin pe modelele de top, cutii superioare din toate punctele de vedere unei transmisii CVT.

CONCLUZIILE AUTOLATEST

De fiecare data cand vorbim de Toyota nu putem sa omitem faptul ca vorbim de constructorul numarul 1 mondial, insa acest lucru nu inseamna ca acesta vinde cele mai bune masini de pe piata.

toyota rav4 hybrid vs kia sportage hybrid 2023, test kia sportage 2023, kiablog, review sportage vs rav4, probleme rav4, calitate plastic rav4, pret crescut rav4 2023, autolatest, pret kia sportage mit motors, testeauto

toyota rav4 hybrid vs kia sportage hybrid 2023, test kia sportage 2023, kiablog, review sportage vs rav4, probleme rav4, calitate plastic rav4, pret crescut rav4 2023, autolatest, pret kia sportage mit motors, testeauto

RAV-ul 4 Hybrid este penalizat de cutia eCVT si de motorul arhaic de 2.5 litri, insa si de calitate materialelor cu adevarat LOW-COST pe o masina de peste 50.000 euro!

De partea cealalta Kia Sportage este mai bine asamblata, are un interior cu o generatie peste oferta celor de la Toyota si dispune si de o garantie reala bumper-to-bumper de 7 ani sau 150.000 km fata de cea oficiala de 3 ani sau 100.000 km a Toyota.

toyota rav4 hybrid vs kia sportage hybrid 2023, test kia sportage 2023, kiablog, review sportage vs rav4, probleme rav4, calitate plastic rav4, pret crescut rav4 2023, autolatest, pret kia sportage mit motors, testeauto

Adica, cumperi Sportage primesti o cutie automata clasica cum vedem la BMW sau Mercedes Benz, o garantie mult mai mare si o masina cu materiale la interior mult mai bune decat ceea ce vedem la RAV4.

Despre cei 10.000 euro nu mai vorbim pentru ca deja cu diferenta de bani si RablaPlus poti sa-ti cumperi un Sportage PHEV de 265 CP si mai si ramai cu bani de benzina!

toyota rav4 hybrid vs kia sportage hybrid 2023, test kia sportage 2023, kiablog, review sportage vs rav4, probleme rav4, calitate plastic rav4, pret crescut rav4 2023, autolatest, pret kia sportage mit motors, testeauto

toyota rav4 hybrid vs kia sportage hybrid 2023, test kia sportage 2023, kiablog, review sportage vs rav4, probleme rav4, calitate plastic rav4, pret crescut rav4 2023, autolatest, pret kia sportage mit motors, testeauto

 

Test Drive cu cea mai buna varianta a lui Sportage! Noul Sportage HEV 1.6 T-GDi HEV 6AT 4×2 GT Line 2022

s  s

Articole Interesante

Alte Stiri

30 COMMENTS

  1. Este evident faptul că autorul acestui articol se afla între.o gravă eroare cu privire la fiabilitatea motorului aspirat natural de la Toyota (care apropia….este cu injecție directă) și motorul cu turbina de la Kia. Este de notorietate faptul că motoarele aspirate sunt indestructibile in timp ce motoarele cu turbină au un preț de întreținere mult mai mare și o fiabilitate mult mai mică….Prețul reflecta și calitatea….succes cu documentările viitoare

  2. Ai “uitat sa observi” urmatoarele:
    Au același consum de carburant la o diferență importanta de cilindree și aceleași emisii de carbon. Pe ce loc este Kia în clasamentele de fiabilitate realizate în US?
    Sunt de acord însă că 10000 de euro este o suma importanta, dar va propun sa lăsați cumpărătorii sa decidă. … și mai verificați garanția vehiculelor Toyota, nu aceea este perioada de garanție de baza a producătorului japonez.

  3. Cum poți să spui că este penalizată Toyota cu cutia CVT? Aceasta cutie este mult mai fiabilă decât una manuala datorita faptului că este o cutie cu un singur reductor planetar iar din punct de vedere energetic este mult peste orice alta cutie inventată de om.
    Iar când spui motor arhaic de 2.5?
    Păi va aduc la cunoștință că acest motor este culmea inventicii, are cel mai mare randament termic din dintre toate motoarele inclusiv cele diesel, plus lipsa turbinei îl face cu peste 500% mai fiabil.
    Iar despre calitatea KIA, mai Mehdi oameni buni și întrebați mecanicii sa vedeți ce va spun, și nu în ultimul rând puteți verifica statisticile TÜV din Germania și cele MOT din Anglia și veți vedea că Sportage este mult sub mediocră.

  4. Toyota are faruri Matrix LED? Am noul Sportage și nu m-aș despărți de aceste faruri niciodată.
    Pentru cine a condus CVT și a dorit performanta instant când apasă pe accelerație, știe despre comparația între cele două cutii de viteze. Despre interiorul Toyota nu mai e nimic de zis. Sincer după ce te urci in KIA și apoi în Toyota, îți dai seama că nu mai are sens test drive ul.
    Ce griji sa îți faci la 7 ani garanție? Nu înțeleg!

  5. Interesante observatii, fara discutie! Cu toate ca articolul este scris cu intentia absolut intentionata de a discredita Toyota, contine totusi un mare adevar: Toyota a marit nejustificat preturile, mai alea la hibride. Kia/Hyundai pe de alta parte au niste cutii foarte problematice, in special DCT si niste motoare foarte gurmande. Toyota, in ciuda unor probleme, ramane lider la fiabilitate. As merge oricand pe mana Toyota daca singurele variante ar fi Kia Hyundai vs Toyota.

    • Din pacate nu facem presa sa discreditam marci, modele, ci doar pentru a arata romanului de rand ca sunt probleme la toti constructorii indiferent de imaginea lor pe piata! Noi am cumpara masini Toyota cu motoare vandute in SUA, de exemplu, insa traim in Europa si aici avem motoare cu probleme! Mai stie cineva ceva de 1.2 Turbo pe CHR sau Corolla?

  6. Sergiu Munteanu esti inginer auto…nici astia de la toyota nu stiu ca au motor cu giabilitate 500 la suta sau ca kia este sub mediocra!???tare artist si expert mai esti….

  7. Am asteptat 6 luni dupa un Sportage hybrid care nu a mai venit,am avut un Sorento 2.2 diesel inainte si am fost foarte multumit de Kia.
    Cat despre discutia in ceea ce priveste fiabilitatea nu ma bag nu sunt specialist,cert este ca am luat un Ford Kuga diesel cred ca ultimul lot cu motorizarea de 190 cp si sunt foarte multumit.
    In rest numai bine pasionatilor de auto

  8. Pacat ca au comentat doar câțiva tipi cu ochelari de cal ,fani de fani Toyota! Se vede cu ochiul liber masina mai aspectuoasa la exterior și mult mai frumoasa la interior! Se observa ca Sportage este de ultima generație. Si dacă ar avea un preț egal , aleg Kia. Când compari 2 masini trebuie sa fii obiectiv. Si Sportage, dar și Tucson sunt peste RAV4. Si noul Qasquai este o mașină super si la un preț bun ca și Sportage.! Si Kuga mi se pare o mașină mai buna și mai ieftina! Chiar cand esti fanul unei mărci trebuie sa recunoști valoarea mai buna a concurentei.

    • Ford are discounturi foarte mari, dar Kuga are probleme tot foarte mari de… fiabilitate, mai ales la motorizările hibride, FHEV/PHEV, dar și la 1.5T EcoBoost…

  9. Prețul de 53.000€ în România pentru un RAV 4 este mic comparativ cu aceeași mașină vândută în Germania la Autohaus Toyota unde prețul ajunge la 60.000€.

    In luna decembrie 2022 cu o săptămână înainte de Crăciun am cumpărat o Toyota Aygo din 2019 de la Toyota, mi-am făcut timp să mă uit puțin la mașinile noi printre care acest RAV 4 hibrid și dacă nu mă înșel chiar Plug-In având un preț de 59.999€.
    Am rămas blocat, am și întrebat vânzătorul iar răspunsul a fost că ei sunt ieftini în comparație cu alți colegi care dețin licență pentru Toyota.
    Deci se poate și mai scump.

  10. Wiki zice ca motorul A25A-FXS a fost pus pe o masina de productie (Toyota Camry Hybrid) in June 2017. Tu Autolatest ne tot spui de problema la blocul motor raportata in februarie 2020.
    Acum suntem 3 ani mai tarziu, putem presupune ca acea problema a fost remediata.
    Este greu de crezut ca ambele au acelasi consum. Plus ca sistemul HSD(eCVT) al lui Toyota e la a treia generatie.
    Hai sa vedem teste reale de consum si fiabilitate cu Kia si apoi sa tragem concluzii.

  11. Ar trebui sa va documentați mai bine – toyota rav4 e full hibrid pe când kia e doar mild hibrid – are o baterie de 12 kw (te ajuta doar la noxe pe hârtie ca în realitate nu face mai nimic) – mai citiți și fisele tehnice ale mașinilor- rav4 hibrid are un motor electric de 40 kw pe puntea spate – cu o putere de 120 cp -comparați mere cu pere – și va un fapt interesant – rav4 a fost cea mai bine masina vândută anul trecut la nivel mondial – nu înțeleg ce fel de jurnalism faceți- eu din articolele voastre am văzut doar reclama la kia – și din câte țin minte tot voi ați fost cei care a dat știrea eronata cu revizia de 3900 lei la un rav 4 – fără sa dezbateti ce a costat de banii aia – ma îndoiesc ca la orice masina în gama 40-60 mii euro o revizie mare la care schimbi mai multe consumabile la 4-5 ani costa 1000 de lei

  12. Verificați la cati km începe laudatul motor al dumneavoastra de la kia sa consume ulei, caz concret la 38000km s inceput si ls 42000 a fost segmentat, 78000 ……si tot asa

  13. Sunt detinator Kia, mai precis un Ceed 3, luat de nou si am o ecperienta de 4 ani cu servisurile Kia din Bucuresti, cu garantia de 7 ani din parti in parti, etc. 1.Eu masina mai proasta ca aceasta Kia evectiv nu am vazut. 2.Calitatea materialelor atat de la interior cat si de la exterior este una execrabila. 3. Garantia de 7 ani din bara in bara este, cel putin, o gluma proasta desibeu as incadra o la capitolul inselaciune. 4.Nu mai vorbiti de cutiile de viteza a celor de la Kia ca stiu posesor de Sportage 2019 care a facut de doua ori cutia in 65000 de km…5.Nu mai pacaliti lumea ca or sa ajunga sa va alerge pe strada 🤪🤪🤪✌️!!

    • Eu, daca as avea masina asa proasta, o vindeam de mult. Altminteri inseamna ca eu eram prost. Calitatea materialelor nu ai vazut-o inainte sa iei masina? Sau ai primit-o cu colet postal? 🙂 🙂 Dar tu esti posesor de Kia cum sunt eu posesor de yacht.

  14. Pt probleme cu Suzuki vitara 1.4 mild hibrid vă stau la dispoziție cu ce doriți să aflați! Mașină nouă, cumpărată din Ungaria! Și cu modelul acesta a-ți avut “probleme”!! Nu spuneți în discuții ce mașină aveți d-voastră ca să ne lămurim și noi!!!!

  15. Dețin o Toyota RAV4 Hybrid și am primit garanție 6 ani sau 200000km.Prima revizie am platit 800 de lei.Referitor la cutia de viteze este un e cvt și simulează o cutie cvt fiind total diferită de vechile cuti.

  16. Pt detalii despre 1,2 pus pe Chr am prieteni cu mașina cumpărată de nouă!!! NICI O PROBLEMĂ!!! Asta fiindcă erai curios!!!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente