Una dintre cele mai de succes masini crossover din Europa ramane, indiscutabil, gama Toyota CH-R, care se vinde extrem de bine chiar si pe piata auto din Romania.
Acum, insa, vedem cum cei de la Renault nu mai lasa marca Toyota sa vanda fara probleme aceste CH-R in Europa, pentru ca lanseaza in premiera gama Arkana si in UE.
TEST COMPARATIV ARKANA VS CH-R
Asa cum spuneam intr-un test precedent (vezi testul complet AICI), gama Toyota CH-R este un crossover bazat pe Yaris, care ofera un look interesant, insa si multe elemente cu adevarat low-cost, in ciuda pretului destul de mare de achizitie.
Pe scurt, despre CH-R fanii spun ca este o masina exceptionala, insa acestia uita ca modelul este construit 100% in Turcia de unde si calitatea de fabricatie care este chiar inferioara unui model Renault Clio de 9.000 euro!
De partea cealalta vedem un Renault Arkana TCE 140 CP EDC7 RS-Line 2021, cu un design la fel de atragator, atat exterior cat si interior, insa si cu o calitate de fabricatie mult superioara modelului Toyota.
Inca din primele momente se observa faptul ca noul Renault este o masina cu un tren de rulare mult mai elegant in utilizare, insa si un feeling general de masina provenita dint-un segment superior.
La Toyota interiorul este realizat dintr-un plastic dur si putin placut la atingere, “calitate” tipica unui Yaris de volum.
MOTORIZARI HIBRIDE SI PE BENZINA COMPLET DIFERITE
Sub capota modelului Toyota CH-R Hybrid se ascunde motorizarea 1.8 de 95 CP, corelata cu un motor electric mic integrat in cutia CVT, pentru a duce puterea maxima totala de 122 CP si 142 Nm.
De partea cealalta, vedem un Renault Arkana TCE 140 CP EDC7 RS-Line cu motorizarea 1.33 TCe de 140 CP cuplat la o cutie Getrag EDC cu 7 trepte, care este mult mai rapida si mult mai eleganta in utilizare decat cutia CVT penibila a celor de la Toyota.
Aceasta este construita de germanii de la Getrag si ofera 7 rapoarte, transmisie mult mai rapida decat CVT-ul celor de la Toyota.
Cuplul motor al propulsorului Renault este de 260 Nm incepand cu o turatie de 1.750 rpm! Adica are cu 118 Nm mai mult decat motorul Toyota, lucru care se observa si in depasiri, pe drumurile cu o singura banda pe sens.
TOYOTA HYBRID CONSUMA MAI MULT DECAT ARKANA MILD-HYBRID
Din start putem spune ca ambele masini au un rezervor de benzina asemanator (Toyota 43 litri si Renault 45 litri), insa Renault are o autonomie reala de peste 640 km, in timp ce Toyota nu poate sa mearga decat 580 km in acelasi regim de utilizare.
Adica mult laudatul model hybrid Toyota, se pare ca este mai putin eficient in realitate decat un motor pe benzina Renault, care are sub capota doar un simplu sistem mild-hybrid.
Pe sosea, doar modelul Renault are performante de top, respectiv gama Renault Arkana TCE 140 CP EDC7 RS-Line 2021 ajunge la 100 de km/h in doar 9.8 secunde, in timp ce modelul CH-R Hybrid nu reuseste sa atinga 100 de km/h decat in 11.5 secunde.
Si in final, putem spune ca noul Arkana EDC7 are o viteza maxima de 205 km/h, in timp ce japonezul CH-R nu poate sa atinga decat 170 km/h.
CONCLUZIILE NOASTRE
Este socant de vazut cum mult laudata Toyota CH-R este detronata clar de catre gama Renault Arkana, devansare clara la capitolele pret de achizitie, calitate de fabricatie, performante si de ce nu, convietuire in viata de zi cu zi.
Toyota CH-R are cea mai slaba transmisie CVT de pe piata ( reprize lente si lipsa completa de rafinament in utilizare), in timp ce gama Arkana are o cutie germana secventiala, rapida si eficienta, transmisie care poate si permite masinii celor de la Renault sa afiseze un consum real mai mic decat cel al lui CH-R.
Si aici vorbim de un Arkana 1.33 TCe mild-hybrid de baza, pentru ca modelul Hibrid PHEV 100% care urmeaza sa echipeze gama Arkana are sub capota un motor 1.6 MPI clasic si o cutie XTtronic cu un motor electric integrat, pentru a duce puterea maxima undeva la 150 de CP.
Toyota CH-R se poate salva in acest comparativ doar cu varianta de doi litri si 180 CP, insa acolo deja vorbim de un pret de achizitie de peste 35.000 de euro, pret unde la Renult poti sa-ti cumperi lejer un Kadjar de top sau un Koleos, intr-o echipare decenta!
Pe scurt, Toyota CH-R pierde acest test comparativ pentru ca Arkana este mult mai buna, atat tehnic, cat si la capitolul consum real de benzina.
PRO-ARKANA
-Imagine de marca
-Calitate de fabricatie
-Motor 1.33 TCe rafinat si economic
-Cutie Getrag EDC rapida si eficienta in trafic
-Sistem Multimedia R-Link III high-tech
-Valoare de revanzare mare
-Pret de achizitie bun
-Portbagaj mult mai mare deca cel al lui CH-R
CONTRA-CHR
-Motor pe benzina slab (doar 95 CP)
-Consum mare produs din cauza transmisiei CVT ineficiente
-Calitate slaba de fabricatie
-Portbagaj foarte mic
-Construita in Turcia
-Probleme de fiabilitate (in general asamblare)
-Reprize slabe in viata de zi cu zi
-Sistem multimedia depasit din toate punctele de vedere
Intre renault si toyota, prefer renault, sh (avantaj devalorizare),fara hibrid, mecanici mai multi, piese mai ieftine, intretinere mai ieftina.
Dar nu e chiar asa, C-HR e mai scurta cu 17cm, spatiu la interior similar, portbagaj mai mic, clar. Dar 17 cm fac diferenta pentru multi soferi.
Nu stiu ce teste comparative ati facut(poze cu autonomia cu rezervorul plin nu sunt prea relevante), dar imi e foarte greu sa cred ca Arkana are consum real mai mic, la acelasi pret de achizitie.
Poate o sa consume similar varianta PHEV, dar cat va costa?
La un pret similar si consum similar, eu as alege Arkana phev, nu sunt un capat de tara aia 17 cm in plus, dar probabil versiunea PHEV se va suprapune bine ca pret cu un Kadjar 1.3 clasic.