In ultimele luni, pe sosele patriei au aparut foarte multe masini Citroen C3 din noua generatie, pentru simplul fapt ca francezii au decis anul trecut sa concureze direct Dacia.
Si cand spunem asta, ne uitam la pretul de baza al unui C3 care incepe de la 14.800 euro cu TVA inclus, in timp ce Dacia Sandero Stepway, mai slaba si fara vopsea metalizata, are un pret incepand de la 15.200 euro.
Adica, masina celor de la Citroen este mai ieftina cu pana la 500 euro, pret pentru care acestia nu cer in plus inca 460 euro pentru vopseaua metalizata cum o face Dacia, respectiv luate ca echipari echivalente, masina celor de la Citroen este mai ieftina cu aproape 1.000 euro fata de cea de la Dacia.
Si cand vorbim de 1.000 euro intr-un segment de preturi de maxim 15.000 euro, vorbim de un mare avantaj al celor de la Stellantis in fata Daciei.
CAROSERIE
Ambele masini fac parte din segmentul crossover citadin, adica sunt bazate tehnic pe masini cu garda la sol mai mica, pentru a face o figura buna si in soft off-road sau urcate pe bordurile inalte din marile orase.
Stepway este deja un succes incredibil pentru Dacia, iar noul C3 ataca direct clientii Dacia.
Noul Citroen C3 are o caroserie inalta si spatioasa, pentru patru pasageri de talie medie, insa Dacia Sandero are un spatiu usor mai mare pe bancheta din spate.
Masina celor de la Dacia pierde in partea din fata, unde plansa de bord este masiva si ofera o habitabilitate inferioara noului C3, care are un interior gandit sa fie cat mai spatios, motiv pentru care volanul are un diametru mic, iar indicatoarele sunt integrate in partea superioara a plansei de bord.
Multi vor spune ca C3 nu are turometru cum vedem la Sandero, insa plansa de bord a lui C3 de tipul I-Cockpit, este mult mai ergonomica si bine gandita.
MOTORIZARI CU 3 CILINDRI
Ambele masini au doar motoare cu 3 pistoane, insa doar Citroen se mandreste cu unul de 1.2 litri, in timp ce Dacia are un motor mai mic de 999 cmc, motiv pentru care Dacia are 10 CP mai putin decat noul motor Citroen.
In viata de zi cu zi, putem spune ca Citroen este mai rafinat in utilizare si mult mai dinamic cand vrem sa facem o depasire, zona unde motorizarea 1.0 TCe de la Sandero este banala si putin placut la condus.
Fanii Dacia vor spune ca exista si un 1.0 TCe de 110 CP cu injectie directa, insa acolo deja vorbim de un cost suplimentar de 3.000 euro, pentru ca trebuie sa alegem o versiune de top Extreme.
Astfel, Citroen C3 castiga fara drept de apel aceasta comparatie, pentru ca motorul de 90 CP al lui Dacia este prea slab si consuma prea mult in comparatie cu noul 1.2 Turbo de 100 CP de la Stellantis.
COMPORTAMENT RUTIER
Noi am condus ambele masini si putem spune ca masina lui Citroen este mult mai confortabila, atat pe autostrada cat si pe drumurile cu denivelari, iar suspensia lui Stepway este mai buna in off-road, pentru ca are o garda la sol superioara.
Insa, in viata de zi cu zi, in marile orase, un C3 este mai dinamic si mai usor de condus, asemenea stabilitatii laterale in sensurile giratorii, unde suspensia celor de la Dacia este cu adevarat arhaica.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Stim ca alegerea unui Citroen C3 in detrimentul lui Sandero Stepway fabricat in Maroc, poate sa fie o alegere putin grea pentru clientul din Romania, insa fara discutii noul C3 chiar este un produs cu reale capacitati de a pune in dificultate orice sofer de Dacia.
Din start primesti un motor de 1.2 litri, nu unul de 999 cmc cum vezi la Dacia, iar vopseaua metalizata standard pentru C3 te pune pe ganduri cand vezi ca Dacia cere in plus 460 euro pentru alta culoare in afara de ALB.
Trecand peste aceste detalii, descoperi ca masina francezilor este mai dinamica si consuma in mod real mai putina benzina, plus ca vei avea o valoare de revanzare superioara unei Dacia peste 10 ani de utilizare.
Si da, pentru carcotasii Dacia, sub capota lui C3 se acunde noul motor 1.2 Turbo cu distributie pe lant, care nu are nici o legatura cu vechiul PureTech.
Model | Citroen C3 | Dacia Sandero Stepway |
Versiune | 1.2 Turbo 100 CP | 1.0 TCe 90 |
Echipare | You! | Stepway Essential |
Price | 14,800 € | 15,200 € |
Distributie | Lant | Lant |
Emisii CO2 | 128 g/km | 140 g/km |
Siguranta EuroNCAP | 4 STELE | 2 STELE |
Garantie | 4 ani sau 160.000 km | 4 years sau100,000 km |
DIMENSIUNI | ||
Lungime | 4.01 m | 4.10 m |
Latime cu oglinzi | 1.76 m | 1.78 m |
Inaltime | 1.58 m | 1.59 m |
Apatament | 2.54 m | 2.60 m |
Volum portbagaj | 310 l | 328 l |
Rezervor | 44 l | 50 l |
Anvelope | 205/55 R16 | 205/60 R16 |
Greutate la gol | 1,151 kg | 1,052 kg |
FISA TEHNICA | ||
Motor | Benzina, 3 cindri turbo | |
Cylinder capacity | 1,199 cmc | 999 cmc |
Putre maxima | 100 CP la 5,500 rpm | 90 CP la 4,600 rpm |
Couplu | 205 Nm la 1,750 rpm | 160 Nm la 2,100 rpm |
Transmisie | Tractiune punte fata | |
Cutie Viteze | 6-viteze manuala | |
Performance and consumption | ||
0 to 100 km/h | 10.6 s | 14.2 s |
Maximum speed | 183 km/h | 163 km/h |
Consum WLTP | 5.6 l/100 km | 6.2 l/100 km |
Din ce fisa tehnica pentru Sandero ati scos voi 14.2 s la acceleratia 0-100 km/h ? In fisa tehnica oficiala, motorul 1.0 Tce 90 CP are 0-100 in 12 secunde. Da, este mai lenta ca C3, dar hai sa nu exageram, ca exagerarile nu fac bine nimanui.