Gama Renault Captur Hybrid 2022 este fara discutii una dintre cele mai capabile masini din acest segment din Europa, insa fanii marcii stiu ca toate modelele E Tech sunt de fapt masini care sufera un compromis cand sunt comparate cu ceea ce ofera Toyota, KIA, Ford sau Peugeot/Citroen.
Si cand spunem asta ne referim la cutia Vitesco EMR3 care are doar 4 trepte plus doua motoare de putere mica integrate.
Aceasta cutie este conform specialistilor o transmisie compromis pentru ca este de unica folosinta, adica nu se poate repara cand cedeaza si masina nu mai are garantie!
De partea cealalta vedem gama Toyota care ofera cutia eCVT, transmisie extrem de fiabila insa, care sufera la capitolul rafinament si reprize in special pe soselele din Romania unde este chiar periculos sa te increzi in “rapiditatea” unei transmisii CVT fie ea realizata de Toyota.
In final, putem spune ca cele mai bune transmisii Hybrid si PHEV sunt cele cu dublu ambreiaj cum vedem la VW DSG6 Hybrid sau Kia Niro PHEV din acest test, insa si cutiile AT8 electrificate cu convertizor de cuplu care se monteaza pe gama Peugeot,Citroen si Opel Hybrid si PHEV 2022!
TEHNICA FRANCEZA ESTE CLAR DEPASIRA DE CEA DE LA KIA
Sub capota lui Captur se ascunde un motor vechi de 1.6 litri de origine Nissan care ofera doar 91 CP si 144 Nm pentru ca functioneaza ECO in modul Atkinson, in timp ce Niro II are sub capota vechiul 1.6 GDI de 105 CP mult mai rapid in utilizarea de zi cu zi.
Asa cum spuneam cutia cu 4 viteze Renault are doua motoare electrice care ofera impreuna o putere maxima de 68 CP/170 Nm, in timp ce KIA are doar un singur motor electrice integrat in cutia 6DCT care ofera o putere maxima de 100 de CP si 205 Nm, in total KIA oferind o putere cumultata de 183 CP fata de 159 CP cat are gama Renault.
Pe sosea diferenta de putere este sesizabila, respectiv KIA este mai dinamica si ofera in general reprize mai bune pentru ca are trepte de viteze clasice fata de cele 4 mecanice de la Renault.
KIA ESTE MULT MAI EFICIENTA
Conform primului test comparativ masina celor de la KIA a reusit cu bateria plina sa consume doar 3.5 litri pentru 250 de km parcursi in mediul urban si extraurban, in timp ce Captur E-Tech PHEV a consumat pe aceeasi distanta 5.5 litri de benzina.
Pe scurt, vorbim de o eficienta extrem de mare a lui Niro II care merge mai mult in modul full electric, in timp ce Captur foloseste mai mult motorul pe benzina.
De fapt, eficienta lui Niro II PHEV este atat de mare incat, in prezent nici macar Toyota nu are in gama o masina capabila a concura cu aceasta din punct de vedere al consumului.
O alta caracteristica demna de amintit este si capacitatea acumulatorului care la KIA este de 11.1 kwh, in timp ce la Captur aceasta este de 9.8 kwh.
CONCLUZII
KIA Niro II PHEV este fara discutii cel mai bun crossover PHEV compact de pe piata pentru ca are peste 180 CP, are o baterie de peste 11 kwh, o cutie secventiala dinamica in utilizare si calitatea ca este un produs KIA fabricat in Coreea de Sud.
Renault Captur E-Tech PHEV este putin mai ieftin, insa sufera de o calitate de fabrictie de ZOE, o baterie cu o capacitate mai mica si de “celebra cutie de unica folosinta” Vitesco EMR3 care are mari sanse sa faca din acest Captur o masina fara valoare cand iese din garantie.
KIA ofera pe Niro II o garantie bumper-to-bumper de 7 ani sau 150.000 de km, in timp ce Renault pastreaza garantia doar de 2 ani!
All around, Niro II este o masina mai mare si mai spatioasa pentru ca face parte din segmentul crossover compact, in timp ce Captur este mai mic pentru ca este un crossover de clasa mica bazat pe gama Clio.
DATE TEHNICE | Kia NIRO II | Renault Captur E-Tech |
---|---|---|
Model | 1.6 T-GDI PHEV | 1.5 HEV |
Motor/nr. cilindri | L4, aspirat | L4, aspirat |
Cilindree (cm3) | 1580 | 1598 |
Putere maximă/turaţie (CP/rpm) | 105/5600 + 100 CP | 91/5600 + 72 CP |
Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm) | 144/4000 + 205 Nm | 144/3200 + 170 Nm |
Tracțiune | Fata | Fata |
Cutie de viteze | Secventiala, 6 trepte | Vitesco 4 trepte |
L × l × h (mm) | 4420 × 1825× 1555 | 4227 × 1797 × 1576 |
Ampatament (mm) | 2720 | 2639 |
Volum portbagaj (l) | 348-1341 l | 265-1118 l |
Masă la gol (kg) | 1487 | 1560 |
Acceleraţie 0–100 km/h (s) | 9.6 | 10.5 |
Viteză maximă (km/h) | 170 | 175 |
Consum mixt (l/100 km) | 1.1 | 1.5 |
Emisii CO2 (g/km) | 25 | 30 |
Preț de bază (euro, cu TVA) | 40.000 | 38.000 |
Urate s amandoua…strambe la interior si exterior…nimic simetric si atragator!