Acestea sunt doua dintre cele mai putin intalnite masini premium ale pietei auto din Europa, pentru ca DS4 provine dintr-o compacta Peugeot 308 insa care are o suspensie de tipul magnetic ride, si un Lexus UX300h bazat tehnic pe platforma TNGA-C (GA-C) pe care este construita in prezent si gama compacta Toyota Corolla Sedan.
Adica, ambele masini sunt crossovere plecate tehnic din gama compacta, adica DS4 concureaza direct cu UX in ciuda multor fani Lexus care ne vor critica ca UX nu prea are cum sa concureze cu un DS Automobiles.
TEHNOLOGIE
Cu parere de rau pentru gama Lexus trebuie spus ca masina francezilor este mai performata pentru ca are sub capota un motor cu 4 pistoane turbo de 180 CP si 320 Nm, in timp ce UX300h are sub capota un motor tot cu 4 pistoane de doi litri cu o putere reala mult mai mica de 152 CP/190 Nm.
Tot ca o solutie premium la DS4 este si cutia automata clasica AT8 Aisin care integreaza un motor electric de 110 CP si 250 Nm, pe hartie masina francezilor afisand o putere maxima cumulata de 180+110 CP, respectiv 292 CP si 570 Nm.
De partea cealalta vedem cum UX300h are 152 CP de la motorul termic si 113 CP din cutia eCVT si extra 41 CP pentru motorul electric de pe puntea spate fiind vorba de o versiune AWD.
In total, UX300h are pe hartie o putere maxima cumulata de 306 CP, insa aici trebuie spus ca motorul electric de pe puntea spate nu mai functioneaza dupa ce masina depaseste 30 de km/h, respectiv pe sosea la viteze normale puterea maxima cumulata poate sa ajunga pe hartie undeva la 265 CP.
Insa, conform datelor oficuale DS4 PHEV are o putere maxima reala garantata de 225 CP, iar UX300h AWD are o putere maxima cumulata de 199 CP.
DOAR DS MERGE 100% ELECTRIC
La capitolul ecologie trebuie spus ca DS4 este o masina PHEV, adica merge 62 km in modul electric, in timp ce Lexus UX este doar o masina simpla hybrid.
Asta inseamna ca DS4 PHEV poate sa primeasca o reducere RablaPlus de 2.600 euro pentru ca este considerata o masina electrica, in timp ce UX este vanzut doar ca simplu model hybrid.
PRETURI
Un DS4 PHEV Pallas cu toate dotarile optionale are un pret de lista de 46.000 euro, insa daca scadem RablaPlus ajunge la un pret real fara discount de 43.400 euro, insa daca luam un Lexus UX 300h AWD Executive fara dotari optionale ajunge la un pret de lista de 55.100 euro, adica masina japonezilor este mai scumpa in medie cu 11.700 euro.
Si in final trebuie spus ca DS4 in ciuda faptului ca este o masina PHEV poate atinge o viteza maxima de 233 km/h, in timp ce Lexus UX300h AWD are o viteza maxima doar de 177 km/h.
Aceste diferente de peformante si cele de pret de achizitie pot face diferenta pentru un client de masina premium, iar despre calitate si design masina francezilor castiga detasat cu o plansa de bord mult superioara gamei UX care are la bord prea multe componente de Toyota.
CONCLUZII
Da, DS 4 are câteva slăbiciuni minore în plus față de Lexus-ul perfecționat, dar compensează prin caracter, gadgeturi și o unitate care oferă o experiență de conducere mai plăcută, iar cu o încărcare regulată poate transforma mașina aproape într-o „mașină electrică”.
Datorită acestui fapt, câștigă destul de clar în fața UX-ului foarte reușit, care este o propunere bună pentru șoferii calmi.
Cumpara masina de la concesionarul Eurial Pantelimon.
TECHNICAL DATA | DS 4 Plug-In Hybrid 225 Antoine de Saint Exupery | Lexus UX 300h E-Four AWD |
---|---|---|
Motor | benzina + electric | benzina + 2 electric |
Cilindree | 1598 cm3 | 1987 cm3 |
Cilindri/supape | R4/16 | R4/16 |
Putere maxima benzina | 180 CP/6000 | 152 CP/6000 |
Putere maxima (el./syst.) | 110/225 CP | 113 + 41/199 CP |
Cuplu maxim (benzina) | 250 Nm/1750 | 190 Nm/4400 |
Cuplu maxim (el./syst.) | 320/360Nm | 206 + 84/nd Nm |
Tractiune | Fata | AWD |
Transmisie | A8 convertizor cuplu | e-CVT |
Lungine/latime/inaltime | 440/187/147 cm | 450/184/152 cm |
Ampatament/garda la sol | 268/18.9cm | 264/16.0cm |
Raza Bracaj | 10.8 m | 10.4 m |
Greutate/sarcina max/tactare maxim | 1653/547/1400 kg | 1635/475/750kg |
Portbagaj (min/max) | 390/1190 l | 320/1231 l |
Rezervor | 40 l (Pb 95) | 43 l (Pb 95) |
Anvelope | 205/55 R19 | 225/50R18 |
Performante | ||
Viteza Maxima | 233 km/h | 177 km/h |
0-100 km/h | 7.7 sec | 7.9 sec |
Consum mediu | 1.2-1.3 l/100 km | 5.3-5.7 l/100 km |
Autonomie teoretica | 3.330 km ( incarcat zi de zi ) | 810 km |
Pret | 43.400 euro | 55.100 euro |