Stim ca motorul diesel nu mai este agreat de catre presa auto din Romania (vedem doar teste cu electrice care nu se vand?!?), motiv pentru care Autolatest a decis sa testeze, in premiera, cea mai economica masina produsa de catre DS Automobiles in 2024.
Este vorba de compacta premium DS4, care primeste motorul diesel 1.5 BlueHDI de 130 CP, motor care este din pacate putin recomandat pe un DS7, insa care face o figura foarte buna pe un DS4 indiferent de ceea ce spun fanii modelelor Hybrid si PHEV.
DE CE UN DS4 DIESEL IN 2024?
Pentru simplul fapt ca vorbim de o compacta, care are un pret de 30.000 euro si care ofera mult mai mult decat ceea ce vedem la un BMW Seria 1, Audi A3 sau la Mercedes Clasa A.
In acest segment, singura masina premium din Europa care are sub capota un motor diesel si o cutie automata cu convertizor, ramane acest DS4 pentru ca atat BMW, Audi cat si Merceds ofera solutii low-cost, respectiv transmisiile cu dublu ambreiaj cu perioada de viata limitata.
In viata reala, noul DS4 echipat cu motorul diesel de 130 CP, este capabil sa mearga peste 1.000 km fara a aplica un condus economic, motorul mult mai eficient decat unul hybrid sau PHEV in ciuda fiselor tehnice date de catre producator.
Pur si simplu, intr-un Bucuresti extrem de aglomerat, consumul mediu a fost de 7 litri la 100 de km, iar in mediul extraurban consumul poate sa scada fara probleme pana la 3.5 litri la 100 de km, chiar daca masina nu are o greutate la gol mica.
CUM SE CONDUCE UN DS4?
La acest capitol trebuie spus ca platforma tehnica este aceeasi gasita si la Peugeot 308 sau Opel Astra L, insa DS4 are un tren de rulare complet modificat, pentru ca ofera un comportament rutier superior unui Mercedes Clasa A 2024.
Pur si simplu, suspensia lui DS4 primeste note maxime atat pe autostrada la viteze mari, cat si pe drumuri cu denivelari.
Motorul de 1.5 litri nu este cel mai performant de pe piata, insa cutia AT8 Aisin salveaza ziua, pentru ca ofera reprize exacte si in cuplul motor, iar pe autostrada chiar poti merge cu 160 de km/h drept viteza de croaziera tipica mersului pe autobahn.
EXPERIENTA DS AUTOMOBILES IN ROMANIA
Un alt detaliu despre care se vorbeste putin in Romania, este experienta pe care un client de DS Automobiles o primeste la Eurial Pantelimon, unde exista primul DS Store din Romania.
Aici primesti, fara discutii, o experienta de achizitie mult superioara celei intalnite la marcile germane din Romania, DS Store oferind clientilor tot savoir faire-ul marcii premium franceze.
Adica, poti sa-ti configurezi in detaliu masina, iar suportul oferit de Eurial Pantelimon clientilor fiind cu adevarat surprinzator fata de ceea ce gasesti la BMW, Audi sau Mercedes-Benz.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Toti stim ca noul BMW Seria 1 are un motor transversal si cutie cu dublu ambreiaj Getrag de la Renault, sau ca noul Mercedes Clasa A nu mai ofera calitatea de fabricatie a precedentelor generatii, iar testul cu noul DS4 2024 chiar ne permite a spune ca masina francezilor este una speciala, in comparatie cu tot ceea ce ofera germanii.
Atat BMW, Audi cat si Mercedes produc compacte premium cu tehnologie low-cost si extrem de scumpe, iar un DS Automobiles DS4 inca se vinde cu celebra cutie Aisin AT8 cu convertizor, extrem de rafinata si fiabila.
Adica, acum la sfarsit de an, este extrem de greu sa nu iei in considerare un DS4 in comparatie cu tot ceea ce ofera concurenta, mai ales ca un DS4 are un pret de achizitie corect, iar interiorul sau surclaseaza orice masina germana din acest segment, fara drept de apel.
Cumpara masina de la concesionarul Eurial Pantelimon.
PRO
Imagine de marca
Interior unic cu o calitate de fabricatie de top
Echipament standard complet
Motor 1.5 BlueHDI extrem de economic
Cel mai confortabil tren de rulare din segment
Pret bun al versiunilor de intrare in gama
Experienta DS Store la Eurial Pantelimon
Garantie DS Automobiles
Autonomie de peste 1.000 km cu un plin
CONTRA
Valoare de revanzare
Pret mare al versiunilor de top PHEV
Greutate la gol pentru o compacta
FISA TEHNICA
Tip de combustibil Diesel
Motor: Numărul de cilindri 4
Numărul de supape 4
Cilindree 1499 cmc
Putere 96 kW (130 CP) / 300 Nm
Putere maximă la rpm 96 kW/130 CP la 3750 rpm
Cuplul maxim la rpm 300 Nm la 1750 rpm
Tip de tracțiune față
Transmisie automata AT8 Aisin convertizor de cuplu
Accelerație 0-100 km/h 11,0 s
Viteza maxima 208 km/h
Zgomot la volan 68 dB
Consum de combustibil pe distanțe scurte (WLTP) 6,0 l/100 km
Consum suburban (WLTP) 5,1 l/100 km
Consumul de combustibil pe drumurile de țară (WLTP) 4,5 l/100 km
Consum de combustibil pe autostradă (WLTP) 5,6 l/100 km
Consum combinat de combustibil (WLTP) 5,2 l/100 km
Valoarea CO2 combinată (WLTP) 137 g/km
Capacitate rezervor 53,0 l
Capacitate de umplere recipient AdBlue 15,0 l
Lungime 4400 mm
Latime 1830 mm
Latime (inclusiv oglinzi exterioare) 2061 mm
Inaltime 1470 mm
Ampatament 2675 mm
Garda la sol maxim 189 mm
Volum portbagaj normal 430 l
Volumul portbagajulu cu bancheta din spate rabatat 1240 l
Greutate proprie (UE) 1.558 kg
Pret de la 30.800 euro TVA inclus
Am vazut masina live este intradevr superba , materiale de calitate , motorizarea ok . Problema majora este devalorizarea URIASA pe care o au modelele DS . Pierzi bani foarte multi la revanzare