In ciuda faptului ca pe retelele de socializare circula zicala ca noi romanii trebuie sa cumparam produse romanesti, cand vine vorba de achizitia de automobile noi romanii putem spune ca nu avem nici o sansa in fata produselor Made in Germany.
Si acest lucru este vizibil cand ne uitam ca in anul 2023 au fost importate in Romania peste 300.000 de masini SH din Europa de Vest, iarDacia a vandut doar 46.000 de masini noi pe aceeasi piata.
Astfel, ajungem la testul comparativ de fata dintre vechiul, insa actualul VW Touran cu 7 locuri, si noua insa putin vizibila masina Dacia Jogger cu 7 locuri si motorul 1.0 TCe de 110 CP.
DE CE ROMANII PREFERA UN VW SH IN LOCUL UNEI DACII NOI?
Pentru ca un VW Touran 1.5 TSI DSG cu 7 locuri cu dotari superioare orcarei Dacia se vinde in 2019-2020 cu un pret de 20.000 euro, in timp ce pitestenii cer pe un Jogger cu motor pe benzina cu 3 cilindri si dotari un pret de 22.600 euro TVA inclus.
In realitate pentru aceeasi suma gasesti la dealerii VW din Germania modele Touran cu carte service si cu mai putin de 80.000 km realizati, adica o masina aproape noua daca tinem cont ca a avut mentenanta la reprezentantele din Germania.
O alta problema a lui Jogger este aceea ca versiunea cu 7 locuri nu permite soferului sa-si rabateze in podea cele doua locuri de pe randul trei, in timp ce la Touran aceasta intra perfect pentru a da o suprafata de incarcare dreapta.
Cat despre spatiul interior, Jogger poate sa ofere doar 1670 litri in timp ce VW se mandreste cu 1820 litri, adica Jogger-ul cel promovat ca fiind super spatios de fapt este mai mica decat un Touran din 2018.
Despre calitatea de fabricatie nu o sa discutam pentru ca in nici un test comparativ un produs Dacia nu are sanse a concura un produs VW de ultima generatie.
SIGURANTA
Aici trebuie spus ca soferii de Jogger sau Touran sunt in general familisti, iar siguranta in caz de accident este unul dintre cele mai importante puncte, respectiv Dacia afiseaza DOAR 1 STEA in timp ce VW TOURAN are conform EuroNCAP 5 STELE.
La capitolul siguranta activa trebuie readus aminte faptul ca Dacia este o marca low-cost, adica are pe puntea spate un sistem de franare cu taburi, in timp ce un VW Touran de 150 CP vine echipat standard doar cu discuri de frana.
Luate in sarcina maxima ( 7 pasageri si bagajele aferente) Jogger sufera la capitolul franari consecutive, in timp de Touran ramane consecvent.
ROMANII NU VOR MOTOARE MICI CU 3 CILINDRI MARCA DACIA!
La acest capitol putem spune fara menajamente ca Jogger pierde decisiv, dorinta celor de la Renault de a scoate din oferta motoarele turbo cu 4 cilindri precum 1.33 TCe devine cea mai mare problema pentru cei care vor o masina cu un comportament decent in depasiri.
Sub capota lui Dacia Jogger TCe 110 Extreme se ascunde un micut 1.0 TCe de 999 cmc si 110 CP, motor cu injectie directa care dupa iesirea din garantie nici macar nu poate sa primeasca o instalatie de GPL ieftina.
De partea cealalta a baricadei se afla un VW Touran 1.5 TSI OPF ACT Highline DSG7, model cu 150 CP si cuti DSG7 mult mai facil de condus decat cea manuala cu 6 trepte a celor de la Dacia.
Conform testelor, Dacia consuma cu 0.5 litri mai putin decat un Touran, insa clientii din acest segment se gandesc la siguranta comportament rutier si rafinament in utilizare, zona unde masina celor de la VW castiga detasat.
Astfel, in ciuda faptului ca Jogger este o masina noua cu o imagine buna pe piata, romanii vor alege tot timpul modelul SH care este mai puternic si mai rafinat indiferent de ceea ce spun cei care te vor drept client de masina noua.
Un VW Touran 1.5 TSI OPF ACT Highline DSG din 2020 cu putini km reprezinta fara discutii o alegere mult mai smart decat cea a unui Jogger de 22.600 euro produs la Mioveni.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI
