Si cand vorbim de masinile electrice importante ne uitam la masinile electrice dorite, aici modele precum Dacia Spring sau Porsche Taycan neavand loc pentru ca fie sunt prea amarate fie sunt prea scumpe.
Asa ca, in top 4 cele mai dorite masini electrice din Romania raman masinile cu baterii de peste 70 kwh, masini electrice cu tractiune AWD si puteri maxime cat mai mari pentru a afisa performante cat mai bune.
In dreptul lui Ioniq 5 intra automat si Kia EV6 care este Masina Anului in Romania, insa ceilalti concurenti sunt de sine statatori in gama pentru ca sunt modele unice realizate de producatorii lor sa fie de succes, adica fara alte optiuni.
TESLA 3 LONG RANGE RAMANE CEA MAI BUNA!
Si cand spunem asta, ne uitam la gama Tesla Model 3 2023 care se vinde in Romania cu un pret de 59.990 euro fara Rabla Plus, pentru ca acesta este pretul real de vanzare.
Tesla Model 3 produsa in SUA, China sau Germania are un termen de livrare de maxim 4 luni, in timp ce toti ceilalti concurenti au termene de livrare chiar si de aproape 2 ani.
Si da, Tesla Model 3 ramane cea mai buna si cea mai ieftina masina de fata pentru ca are o baterie de 75 kwh ( putere utilizabila), o putere maxima de 498 CP, o viteza maxima de 233 km/h si singura masina capabila aici sa atinga 100 de km/h in doar 4.4 secunde.
In Romania pretul final al unui Model 3 Long Range cu RablaPlus ajunge la suma de 48.500 euro TVA inclus.
Autonomia WLTP a modelului LongRange este de 602km, insa daca mergi in oras si temperatura este medie atunci poti sa te astepti la o autonomie reala de peste 700 km!
HYUNDAI IONIQ 5 Long Range AWD
Vedeta celor de la Hyundai este indentica cu cea de la Kia, respectiv modelul EV6, adica ambele utilizeaza aceeasi platforma, acumulator si motoare electrice
Ioniq 5 are o baterie SK Innovation de 74 kwh, puterea celor doua motoare este de 306 CP! Masina este produsa in Coreea si ofera cel mai mare cuplu motor dintre cele de fata, respectiv 605 Nm fata de 492 Nm la Tesla Model 3 LR.
Conform normelor WLTP masina merge cu o singura alimentare 460 km, iar cand afara este vara si mergi doar in oras aceasta autonomie poate sa atinga si 560 km.
Pretul de achizitie al unui Ioniq 5 cu nivelul de echipare de top si cateva dotari la nivelul lui Tesla ajunge lejer la suma de 66.000 euro TVA inclus, iar daca scadem RablaPlus ajungem la un pret final in Romania de 54.500 euro.
Pur si simplu, masina celor de la Hyundai este mai scumpa cu 6.000 euro mai scumpa decat Model 3 Long Range.
FORD ARE UN CUVANT DE SPUS!
Unul dintre cel mai importante masini EV de clasa medie din Europa este fara discutii gama Ford Mustang Mach-E 98kWh AWD Premium.
Aceasta masina concureaza fara probleme cu Tesla, insa Ford are marea problema a pretului de achizitie care in versiunea de fata ajunge la o suma de peste 78.400 euro, adica cu Rabla platesti in final 66.900 euro.
Pentru cei 18.400 euro in plus fata de Tesla cei de la Ford ofera un Mustang Mach-E AWD Premium cu o baterie cu o capacitate de 91 kwh ( capacitate utilizabila) care permite masinii sa atinga o autonomie WLTP de 540 km, iar in conditii de oras cu temperaturi mici aceasta poate sa atinga o autonomie de 640 km, a doua cea mai buna performanta dupa Tesla.
Ambele motoare ofera Mustang-ului o putere maxima de 351 CP si 580 Nm, performante care permit masinii sa atinga 100 de km/h in doar 5.1 secunde.
TOYOTA ARE CEA MAI “PROASTA” MASINA ELECTRICA!
Fara alte comentarii trebuie spus ca Toyota bZ4X AWD in versiunea de echipare Luxury Style ramane cea mai slaba oferta comparata cu cei de fata.
In primul rand Toyota bZ4X are doua motoare electrice care ofera impreuna o putere maxima cumulata de 218 CP si 336 Nm, adica cele mai slabe performante reale pe sosea.
Insa, marea problema a lui Toyota bZ4X este bateria Panasonic care nu poate sa ofere decat 64 kwh, adica masina japonezilor poate merge WLTP doar 375 km.
In conditii de iarna un model Toyota bZ4X poate merge cu o singura alimentare doar 235 km, cifra de-a dreptul extrem de slaba.
Cat despre pretul de achizitie trebuie spus ca un model Toyota bZ4X in versiunea de top se vinde in Romania cu 62.24 euro, pretul real cu Rabla fiind de 50.700 euro, pret mult prea mare pentru ceea ce ofera.
Toyota bZ4X este singurul model dintre cele de fata care chiar are un termen de livrare extrem de mare, si care a avut probleme cu rotile care se desprindeau in mers!
Si pentru a intelege mai bine care este pretul real de vanzare al lui Toyota bZ4X AWD este sa te uiti la preturile din SUA unde Toyota bZ4X AWD trebuie sa faca volume:
FISA TEHNICA COMPARATIVA: