In urma cu mai bine de un deceniu Renault lansa pe piata din Europa primul model MPV de clasa compacta numit pe atunci Megane Scenic.
La prima vedere a sa in 1997 toata lumea a avut motive sa-l critice, insa germanii au luat aminte si au dezvoltat in urmatorii ani modele concurente precum Opel Zafira sau VW Touran.
Toate bune si frumoase insa pe cand germanii lansau prima lor generatie de masini MPV compacte francezii ajungeau la un Scenic II care avea sa fie un hit pe toate pietele europene.
Una dintre cele mai suprinzatoare versiuni ale modelului Megane Scenic II avea sa dea nastere la randul sau unei noi sub clase in acest segment. Numele sau era de Scenic Conquest si a fost testat de echipa Autolatest in anul 2008.
Masina aceea avea sub capota un diesel clasica 1.9 dCI de 130 CP, insa oferea clientilor prima masina MPV compacta cu reale capacitati off road. Garda la sol mai mare si trenul de rulare setat pentru accesul pe drumurile forestiereavea sa creeze un model de sine statator in gama celor de la Renault.
CE ESTE SCENIC X-MOD?
La aceasta intrebare se raspunde simplu si elegant, respectiv Renault a dorit sa dea nastere unei noi game de masini care poarta numele de X-MOD.
Acestea sunt de fapt aceeleasi masini cunoscute pe piata, insa care au fost modifcate pentru a face fata cu brio si in afara soselei.
Orice model X-MOD are standard un diferential fata blocabil in trei moduri si un nou tren de rulare setat pentru un comfort sporit pe drmurile forestiere clasice Romaniei.
Masina de fata este in mare parte la fel precum un Scenic de mare serie, insa dupa ce parcurgi peste 1.000 km cu un X-MOD realizezi ca Renault a modificat amplu suspensia masinii pentru a da un comfort cat mai mare cu putinta soferului si pasagerilor sai.
Masina de fata are un comportament rutiere clasic Espace, adica este moale insa cursa suspensiei setata in egala masura si pentru sosea ofera un dinamism masinii peste media segmentului din care face parte.
CEL MAI BUN MOTOR DIESEL DIN EUROPA!
Spunem aceasta si in 2014 chiar daca pe piata au aparut motorizari noi din segmentul de 1.6 litri.
Renault continua sa troneze pe prima pozitie cu acest 1.6dCI pentru simplu fapt ca motorizare aceasta este de departe cea mai buna, si spunem cea mai buna pentru ca indeplineste toate cerintele unui utilizator de masini diesel.
Prima componenta este cea a puterii maxime, unde cei 130 CP sunt realmente mai mult decat suficienti pentru un mers sportiv indiferent de plaja de turatie. Poti merge economic cu 100 km/h la mai putin de 2.000 rpm, insa si sportiv cu 180 km/h in treapta a 4-a a cutiei de viteze.
Evident masina nu este una comercializata drept sportiva, insa puterea motorului dCI de 320 Nm este la aceelasi nivel cu ceea ce ofera VW cu al sau 2.0 TDI sau Peugeot cu al sau 2.0 HDI.
Mai mult decat atat turatia maxima de 5.000 rpm a noului motor anunta pe langa o forta clasica sub 2.000 rpm si reprize de top in regim de autostrada.
DE CE SA ALEGEM UN SCENIC X-MOD?
-Pentru ca Renault este primul producator al unei masini din aceasta clasa
-Pentru ca modelele X-MOD au un diferential fata blocabil (nu doar un look crossover).
-Pentru ca Scenic III are cel mai bun interior din segment
-Pentru ca masina de fata este capabila sa mearga in soft off road
-Pentru ca aici platesti pentru o masina echipata full
PRO
Primul MPV crossover de pe piata
Diferential blocabil inteligent
Suspensie mai buna decat la un Scenic de serie
Cel mai bun interior din segment
Cea mai buna calitate din segment
Cel mai bun motor din clasa de 1.6 litri
5 scaune individuale
Bandouri laterale foarte bune in oras importriva zgarieturilor
CONTRA
Pret relativ mare de achizitie
Valoare mica de revanzare
Piata auto din Romania inca necizelata cand vorbim de masini MPV