Isoria lor a inceput in urma cu un secol cand nevoia de mobilitate americana a cerut aparitia unei motociclete extrem de rigide pentru drumurile de slaba calitate din SUA.
Anii au trecut si Harley a devenit un icon pentru intreaga industrie motor fie ca vorbim de SUA, Europa sau Asia.
De fapt aparitia marcii Harley a dat nastere unei concurente care dainuieste pana in ziua de astazi, marcile japoneze fiind un raspuns asiatic la imaginea vestica a celor de la Harley.
CE TESTAM ASTAZI?
In urma cu trei decenii marci precum Honda sau Suzuki au intrat in forta pe piata moto cu exemplare care aveau nu doar sa concureze Harley Davidson la ei acasa, ci chiar sa reprezinte numarul unu mondial la capitolul vanzari.
Si daca vorbim de vanzari de top nu putem sa omitem faptul ca si profitul era mult peste asteptarile asiaticilor.
In fata unei inveaziii asiatice greu de prezis in anii 70 Harley Davidson a inceput incet sa dea nastere unor modele care sa reprezinte un concurent pentru japonezi, motoare care au prins cu brio insa care nu au reusit sa faca volumele celor de la Honda sau Suzuki.
Ultimul raspuns al americanilor in fata asaltului asiatic este o motocicleta de oras, o motocicleta mica daca tinem cont de gabaritul standard al unui Harley Davidson de serie mare.
Numele sau este Har;ey Street 750 si reprezinta de fapt cel mai mic motor american, fiind echipat cu un V Twin de 749 cmc. Acesta dezvolta un moment motorde 59 Nm la o turatie de 4.000 rpm, cifre care reprezinta un lucru foarte bun cand mergem in orasele aglomerate.
Noua motorizare face parte din seria noua X Revolution, adica acesta este primul motor Harley din ultimul deceniu care este echipat cu un sistem de racire modern pe baza de antigel.
COMPORTAMENT RUTIER
In comparatie cu fratiorii sau noul, Street 750 este o motocicleta care se adreseaza unei noi clientele care este mai tanara si care ruleaza aproape 100% din timp in mediul urban. Noul motor racit cu lichid ofera un cuplu optim pentru marile orase, iar dimensiunile mici ale motocicletei permit proprietarului sa se strecoare fara probleme chiar si intr-un trafic aglomerat.
Noul feeling Street 750 difera mult fata de cel al unui Dyna sau Sportster si aduce in 2014 exact lucrul care lipsea marcii americane, respectic o motocicleta care poate sa concureze cu un model echivalent Honda sau Suzuki.
CONSUM REAL DE BENZINA IN BUCURESTI
Harley spune ca noua motorizarea construita in India este extrem de economica insa dupa ce am parcurs peste 500 de km in Bucuresti putem relata un consum mediu de 8 litri benzina 95. Acest se integreaza perfect in segmentul 750, unde si concurentii sau consuma in medie 8-9 litri intr-un mediul urban.
Cand iesim in afara orasului consumul scade considerabil pana undeva in zona de 5.5 litri/100 de km, valoare pretata unei vacante ideale in doi.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Noul Harley Street 750 este o motocicleta revolutionara pentru Harley pentru ca acum a venit timpul ca americanii sa se “razbune” pe marcile asiatice prin dezvoltarea unui produs modern si extrem de bine plasat ca pret de achizitie ( aproximativ 8.000 euro).
Noul motor X Revolution trage bine, iar linia optica a lui Street 750 permite aprope orcui sa recunosa faptul ca avem o motocicleta Harley.
Tinand cont de aceste detalii nu trebuie sa uitam faptul ca avem de fata un Harley Davidson, un brand moto care nu mai necesita nici un fel de prezentare prealabila, detaliu care nu poate sa reprezinte decat decizia finala in achizitia unui asemenea model.
Un Harley ramane un Harley indiferent ca este construit in SUA sau un India, iar imaginea ramane si in ziua de astazi cel mai important element in achizitia unui produs modern.
PRO
Motor din generatie noua racit cu lichid ,(mai rar aproape deloc la harley)
Cuplu mare inca de la turatii joase (ideal oras)
Sistemul de injectie fara lag
Pozitie comoda la condus, sea confortabila
Este ideala de zi cu zi prin oras insa si pentru iesiri in afara
Cutia de viteze bine etajata
Transmie pe curea foarte siletioasa (comparativ cu lant sau cardan)
Se apleaca foarte mult pe curbe fara sa atingi cu cricul
Consum medie 8 l /100 km
Ingusta si permite sa te strecori printre masini (gen maxiscuter sau moto pana in 600 cmc)
Farul lumineaza bine noaptea atat pe faza lunga cat si scurta
Vitezometru vizibil in orice conditii (soare puternic ,noaptea)
CONTRA
Lipsa indicatorului de benzina (are doar martor cand intra pe rezerva)
Lipsa turometru pentru a vedea turatia optima pentru un condus economic
Lipsa comutator faza scurta consecutiva
Oglinzile standard inguste pentru o persoana peste 180 cm
Sunet evacuarea stock care nu are nici o legatura cu un V-Twin clasic Harley
Echuipat doar cu singur disc de frana pe fata
Anvelope prea inguste
Fabricat in India