Toti fanii Renault stiu ca francezii au lansat de ceva vreme noul lor model Megane, o masina care trebuie sa reprezinta nu doar un concurent de seama pentru Peugeot 308 cat si pentru modelul german VW Golf 7.
Acum suntem in masura sa prezentam primul test drive cu noul Megane, insa versiunea de fata nu este una banala, ci chiar modelul de top al lui Renault in acest segment.
TEST DRIVE CU NOUL RENAULT MEGANE GT
Fanii francezilor stiu ca in urma cu ceva ani Renault a oferit spre comercializare si un model GT Line pentru gama Megane, insa masina de fata nu are nici o legatura cu acesta pentru ca acum testam modelul veritabil GT.
Schimbarile fata de un Megane normal echipat cu o motorizare diesel de volum nu se vad la prima vedere pentru ca Renault a dorit sa pastreze masinii o imagine relativ normala.
Ei bine cand vorbim de Megane GT vorbim de fapt de un viitor RS care are o motorizare pe benzina mai slaba ca putere.
CUM SE COMPORTA MEGANE GT 2016?
Asemenea modelului mai vechi RS si acest Megane GT este o masina cu reale pretentii de masina sport, iar elementele care intregesc acest deziderat sunt trenul de rulare setat sportiv, trenul de rulare echipat cu noua punte spate directionala si motorizarea pe benzina realizata de specialistul Nissan Nismo.
Asadar, la prima vedere nu pare insa masina de fata este una care este conceputa a concura noile 308 GTI si VW Golf GTI, masini care sunt considerate in prezent cele mai sportive din clasa compacta hot-hacth.
Francezii au ales sa lanseze acest GT inaintea lui RS pentru ca volumele de vanzari sunt cele ale masinii de fata care are si un pret de achizitie mai mic decat al viitorului RS, si o suspensie setata usor spre comfort.
Motorizarea de 1.6 litri dezvolta o putere maxima de 205 CP la o turatie de 6.000 rpm, iar momentul motor de 280 Nm este afisat la o turatie de 2.400 rpm.
Fanii motoarelor turbo vor spune ca momentul motor nu este oferit la o turatie joasa, insa specialistii de la Renault Sport au setat acest motor pentru a da totul nu doar in partea de jos a turometrului, ci chiar si in zona rosie a sa.
Pe scurt, comportamentul motorizarii Nissan Nismo este de-a dreptul sportiv pentru ca motorul acesta trage fara probleme chiar si cand viteza depaseste 130 km/h, detaliu care permite masinii sa “atace” pe sosea si modelele concurente care au puteri maxime mai mari de 250 CP.
CUTIA SECVENTIALA EDC A FOST MODIFICATA DE GETRAG
Singura cutie de viteze oferit pentru acest model Megane GT este una secventiala cu 7 trepte semnata de germanii de la Getrag.
Aceasta este amplu modificata in comparatie cu vechea EDC6 care echipeaza gama Clio pentru a permite montarea sa si pe motorele cu puteri maxime mai mari de 300 CP, insa si pentru a avea un raspuns mult mai rapid al schimbarii vitezelor.
In viata de zi cu zi noua cutie EDC7 schimba rapoartele eficient si fara socuri, insa cand soferul actioneaza modul RS aceasta este mai brutala si ofera senzatii de top cand se merge realmente sportiv.
O depasire in trafic de la 80 la 130 km/h se realizeaza in modul RS foarte rapid, de unde si gradul crescut al sigurantei pe sosele a unei masini pe benzina de peste 200 CP.
CAT CONSUMA UN MEGANE GT?
Ei bine la acest capitol fanii dCI urmeaza sa fie dezamagiti, insa daca ne gandim mai bine aceasta masina nu se adreseaza celor care vor eficienta energetica.
Motorizarea Nissan Nismo a primit un nou sistem de injectie fata de cel al lui Juke 190 CP, si permite masinii sa afieze un consum intr-un Bucuresti relativ aglomerat de 11 litri de benzina.
Daca iesim in mediul extraurban acest model consuma in modul ECO chiar si 5.5 litri de benzina, record pentru o motorizare de peste 200 CP pe benzina.
Singura problema a masinii este ca atunci cand inginerii au montat puntea spate cinematica 4Control rezervorul de benzina are acum o capacitate mai mica de 50 litri, in timp ce generatia precedenta avea o capacitate de 60 litri.
DINAMICA 4CONTROL
Asemenea fratiorului sau mai mare Talisman si acest Megane are o punte spate directionala care atunci cand este setata sportiv prin modul RS masina afiseaza un comportament de-a dreptul socant.
Pur si simplu acum este extrem de simplu sa eviti un obiect in trafic la o viteza de peste 90 km/h fara ca masina sa afiseze un comportament supravirator sau subvirator. Esenta sistemului 4Control este sa ofere celui din spatele volanului capacitatea de a merge sportiv fara ca limitele trenului de rulare sa fie atinse pe sosea.
PRO
Imagine de marca
Calitate de fabricatie best in class
Motor Nissan Nismo de 205 CP rafinat si puternic
Consum relativ mic de benzina
Cutie Getrag EDC7 care este la nivelului celei DSG de la VW
Cea mai dinamica suspensie din clasa datorita 4Control
CONTRA
Rezervor mic de benzina = autonomie micsorata
Imagine de marca pentru gama GT
Valoare mica de revanzare