“Masina din Imagine este cu titlu de prezentare!”
La prima vedere totul este ok pentru ca acum clientii au o larga lista de optionale pentru fiecare masina in parte chiar daca vorbim de un model care nu face parte din segmntul premium.
Ei bine viata reala nu este chiar asa, pentru ca toti vrem cu siguranta MASINA DIN IMAGINE si cand ajunge la dealer vedem de fapt ca modelul din imagine are toate dotarile posibile, insa si un pret de achzitie in medie cu pana la 40% mai mult decat cel al versiunii de baza.
Automobilul modern este precum un PC Desktop din generatie mai veche unde plecam in configurare cu o placa de baza pe care puneam toate elemente dorite, elemente care impreuna cresteau valoarea calculatorului cu pana la 400% in anumite cazuri.
Si in industria foto este cam la fel pentru ca la baza cumperi un Nikon ( body) dupa care achizitionezi o gama larga de dotari care fac din bietul aparat de 2.500 lei intr-un montru de peste 5.000 euro.
Industria auto a inteles ca traim intr-o societate de consum si promoveaza produse noi pe banda pentru a acum o masina se naste in maxim 2 ani in timp ce in anii 80 si 90 o masina se construia in 10 ani pentru a tine pe piata cel putin 10 ani.
Exact pentru acest lucru se investeau mai multi bani in RD si produsele erau mai de calitate.
Multi o sa vina sa ne spuna ca masinile din anii 90 nu au cum sa concureze cu un produs nou pentru ca nu aveau acele optionale care acum sunt la mare cautare.
Pentru exact acest lucru prezentam cateva modele precum Opel Vectra B, VW Passat si de ce nu Mercedes Clasa C din anii 90 pentru a arata tuturor ca dotarile acelea mult ravnite erau si atunci optionale si daca nu ne inselam eram mai bine construite tehnologic si costau mult mai putin!
OPEL VECTRA B
-4 geamuri electrice automate
-aer conditionat automat
-telefin GSM integrat
-tapiterie de piele ( nu musama!).
-scaune electrice si incalzite
-sistem de navigatie
-cutie automata
-sistem antiderapaj ASR plus ESP
-4 airbag-uri
-comenzi pe volan
-oglinda centrala electrocrom
-sisem audi hi-fi
Acelasi lucru se poate spune si despre modelul Passat lansat in anul 1996, sau despre Clasa C din 1993 cu mentiunea ca pe gama Vectra motorul de top era un V6 de 170 CP si transmisie automata de Cadillac, pe Passat un W8 de aproape 300 CP si pe gama Mercedes un motor V8 AMG de peste 300 CP.
Aceste detalii din urma nu prea se mai gasesc pe masinile moderne din clasele medii pentru ca pur si simplu regula de downsizing ne arata cea mai mare motorizare cea cu o cilindree de maxim 1.6 litri si o putere maxima de 200 CP pentru ca este SUFICIENT.
Cat despre dotari si fiabilitatea elementelor tehnice nu mai vorbim, traim intr-o societate de consum care ne promite un model nou la fiecare 2 ani pentru ca cel vechi este prea vechim, iar versiunile de baza bine ca au servodirectie de aer conditionat manual.