Era vorba de vechea generatie de compacte Hyundai i30, care avea o caroserie mult mai bine gandita decat cea a lui VW Golf 6, si avea in plus si o calitate de fabricatie mult superioara.
Acum, in anul 2017, grupul Hyundai-KIA ofera in premiera pe piata din Europa o noua generatie de modele i30, o masina cu un design traditional, insa si cu multe calitati care nu se vad la prima vedere.
DESIGN i30 2017
Inca din primele momente, nu putem sa nu observam faptul ca, noul i3o este o masina care nu mai incearca la capitolul optica sa iasa in evidenta, aceeasi linie fiind aplicata de catre Peugeot cu modelul 308 si de catre VW cu gama Golf.
Un design traditional fara a avea o agresivitate vizibila, inseamna din start castigarea unei clientele obisnuita cu o masina care sa nu sara in evidenta, clientela care pana in prezent achizitiona gama VW Golf.
La interior, noul i30 vine si ofera din start o plansa de bord conventionala, cu un display central de mari dimensiuni, inca dintr-o echipare standard.
Optional, clientii de Hyundai pot sa-si configureze noul i30 aproape la nivelul unui BMW Seria 1 sau Audi A3, adica cu multe elemente premium.
Calitativ, noua masina ridica din nou stacheta prin utilizarea unor materiale de cea mai buna calitate, iar asamblarea generala este de asemenea extrem de bine realizata.
Aceste detalii permit celor de la Hyundai sa ofere o masina care va avea o perioada de viata foarte mare, lucru cautat de cei care doresc o masina realizata de catre o companie din afara Europei.
MOTORIZARE PE BENZINA RAFINATA SI ECONOMICA
Una dintre cele mai mari surprize la aceasta noua generatie de i30, este motorul pe benzina de 1.4 litri de factura noua care are acum injectie directa si o supraalimentare turbo.
Pe scurt, vorbim de un motor extrem de rafinat in utilizare, care ofera o putere maxima de 140 CP la o turatie de 6.000 rpm si care ofera un moment motor de 242 Nm incepand cu o turatie de 1.500 rpm.
In viata de zi cu zi, acest motor demonstreaza un rafinament demn de o motorizare de top, adica este extrem de silentios la turatii joase si cu performante foarte bune atunci cand dorim sa mergem sportiv.
Momentul motor de peste 240 Nm, este oferit la o turatie atat de joasa incat, noua transmisie cu dublu ambreiaj DCT7 are o viata extrem de usoara in a da atat reprizele scontate cat si un consum mic de benzina.
Despre aceasta cutie nu putem spune decat ca este foarte bine sincronizata cu plaja de putere a motorizarii T-GDI, insa ultima treapta este sincronizata relativ scurt cand se merge pe autostrada.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Aceasta masina este in prezent una dintre cele mai bune din segmentul sau, pentru ca are un tren de rulare setat aproape la nivelul lui VW Golf 7, are una dintre cele mai bune calitati de asamblare din Europa si ofera o motorizare care exceleaza la toate capitolele.
Consumul mic de benzina este un alt punct forte al masinii, datorita noii cutii DCT cu 7 rapoarte ideal sincronizate pentru un parcurs elegant in marile aglomeratii urbane.
Versiunea de fata se numeste Hyundai i30, 1.4 T-GDi Launch Edition Exclusive si ofera de asemenea multe dotari inca de la un nivel de echipare standard, detaliu greu de combatut de catre concurenta din Europa.
Pur si simplu, Hyundai face acum un statement in segmentul compact, respectiv ofera atat de mult pentru un pret atat de mic, incat si cei de la VW sau Renault se vad nevoiti a dezvolta noi modele pentru a concura cu acest i30 2017.
Garantia reala este de 5 ani fara limita de km, garantie bara-la-bara, adica totul se schimba in garantie in acest interval daca apar probleme!
PRO
Singura cutie secventiala garantata 5 ani fara limita de km
Calitate de fabricatie buna
Motorizare pe benzina puternica si eficienta
Valoare mare de revanzare
Tren de rulare la nivelul unui VW Golf 7
Pret relativ mic de achizitie
Volan incalzit
CONTRA
Imagine de marca cand este comparat cu VW Golf
Sistem de navigatie inca optional