Oferta este mai mult decat generoasa, clientii romani intrand usor in randul europenilor din vest, respectiv acestia reusind sa treaca peste mentalitate ca automobilul reprezinta doar un mijloc de transport acesta incepand sa conteze din ce in ce mai mult la capitolele designul, performantele si pretul de achizitie.
Pretul de achizitie reprezinta de prea multe ori caracteristica de baza pentru majoritatea clientilor din Bucuresti, teritoriu unde costul de achizitie si de ce nu costurile de intretinere cat mai mari conteaza cel mai mult cand se decide achizitionarea a unui automobil nou.
Pentru aceastia am testat in premiera nationala un Volvo cu un pret de achizitie surprinzator de „mic”: atractiv. Deci, daca doriti o masina exclusivista care sa se preteze foarte bine soselelor din Bucuresti, atunci optati pentru un XC60. Masina aceasta arata bine, se comporta si mai bine.
Transmisie
Noul XC60 nu se doreste sa fie un SUV extrem de capabil pe drumurile serios accidentate ale muntilor Carpati, ci un crossover extrem de confortabil indiferent de suprafata de rulare.
Test Drive in premiera cu noul Volvo XC60 Facelift Inscription B5 (Diesel) Mild Hybrid AT8 AWD 2020
Transmisia integrala permanenta este eficienta pe zapada, noroi, apa dar si pe o sosea de foarte buna calitate, singura sa problema fiind garda la sol destul de mica pentru aventurarile serioase in mediu off-road.
Motorizare
Sub capota mare a suedezului s-a ascuns un la fel de mare cinci in linie de 2.4 litri care functioneaza pe motorina. Acest motor a aparut pentru prima data la fratiorul mai mare XC90 si dezvolta o putere maxima de 185 CP.
Aceasta performanta nu este nici de cum foarte buna, insa permite masinii sa se miste elegant atat pe autostrada cat si pe soselele noastre judetene.
Propulsorul este echipat cu un sistem common-rail de ultima generatie si permite un moment motor de 400 Nm incepand cu o turatie de 1.900 rpm. Cheia succesului a fost in schimb transmisia automata cu 6 rapoarte care a facilitat in principal o rulare calma, poate prea calma pe sosea.
Consumul de motorina se afla intr-o medie a segmentului SUV, ceea ce insamana ca nu pot aparea surprize.
Comportament rutier
Pur si simplu la volanul unui XC60 lumea de afara ( participantii la trafic) par ca sunt intr-o alta dimensiune, una mai rapida si periculoasa, iar fericitul posesor de Volvo conduce de parca se afla in concediu. Inca din primul moment am constatat ca din punct de vedere al calitatii percepute inginerii suedezi nu au facut nici un rabat la materialele plansei de bord si celelalte componete care pot sa fie atinse de ocupanti.
Totul este premium, iar calitatea foarte mare a tapiteriri de piele face ca multe marci germane sa para realizate de manuta iscusita a muncitorului chinez. Totul la interior este asamblat perfect si cu adevarat am descoperit ca acest XC60 isi merita pe deplin banii dati la achizitinare.
City Safety
Acest sistem vine pentru prima data in lume sa ofere o sigurata activa orcarui posesor de XC60. Pentru a arata ca siguranta nu trebuie sa coste in plus Volvo ofera acest sistem inca de la un nivel de echipare standard. Pe scurt sistemul franeaza pana la 0 km/h masina incepand cu viteze de pana in 15 km/h in special in traficul urban.
Daca nu este atent atunci are grija de tine si de banii tai noul XC60. Mai mult daca viteza este de maxim 30 km/h sistemul incetineste masina la limita pentru a evita un accident.
Concurenta
Aceasta masina costa incredibil de putin pentru acest segment premium insa trebuie sa spunem ca nu se adreseaza gamei de clienti care achizitioneaza in prostie modele precum BMW X3 sau Mercedes GLK, acesta fiind croit pentru cei care au bun gust atat la capitolul mancare, imbracaminte si de ce nu locuinta.
Clientul de XC60 este unul rafinat si nu doreste sa expuna foarte mult statutul sau social precum ceilalti cu BMW-uri si Mercedes-uri.
Volvo lanseaza in Romania noile XC60, S60 si V60 facelift 2013
Si pentru a incheia putem sa spunem de asemenea ca in spatele unui XC60 poate sa fie tractata fara probleme o barca cu motor insa una care sa coste la randul sau peste 40.000 euro.