Vezi test complet AICI.
Anii au trecut insa Citroen nu a comercializat acest best seller in aceeasi forma. Noul C4 Picasso este de fapt aceeasi masina care a trecut prin cateva schimbari de detaliu.
Cele mai importante modificari ale unui C4 Picasso 2010 sunt greu sesizabile la prima vedere, insa daca ne uitam putin mai atent putem sa observam ca aceasta masina a fost imbunatatita pentru a da pasagerilor un confort superior.
Schimbari C4 Picasso 2010
Noul C4 Picasso a beneficiat cateva schimbari importante, schimbari care nu sunt evidente la primul contact. Noutatea de top este echiparea masinii cu o noua motorizare de origine PSA-BMW.
Acest propulsor vine sa inlocuiasca in gama vechile motoare aspirate de 1.6 litri si 1.8 litri, propulsoare care au fost dezvoltate la inceputul anilor 90.
De atunci si pana in prezent modelele Picasso au debenit mult mai grele la gol, drept urmare aceste motoare fiind usor anemice in comparatie cu ceea ce ofera concurenta. Pentru a remedia aceasta problema Citroen a dezvoltat impreunca cu germanii de la BMW un nou motor pe benzina de 1.6 litri.
Acesta poarta numele de THP la masinile frantuzesti si ofera o putere maxima de 150 CP. De partea germana acest motor se regaseste pe toate modele Mini II.
Gadget
Noul C4 Picasso este atat de diferit fata de modelul lansat in anul 2007 incat putem spune ca aceasta masina merita sa fie comercializat si peste 5 ani.
De vina pentru acesta afirmate este nivelul tehnologic de top. Aici putem sa amintim sistemul de navigatie cu harta Romanieie, unei parbriz panoramic si nu in ultimul rand al unui sistem multimedia cu diplay-uri mascate in scaunele din fata de ultima generatie.
Pentru confortul pasagerilor nu putem sa uitam faptul ca C4 Picasso este singura masina din segmentul MPV compact echipat cu o instalatie de aer conditionat pentru toti pasagerii, fie ca acestia sunt in fata sau in spate.
Comportament Rutier
Noul C4 Picasso THP este o masina moderna care ajunge sa aibe un comportament rutier corect datorita noului motor supraalimentat.
Acesta dezvolta un moment motor de 240 Nm incepand cu o turatie de 1.400 rpm. Cu un asemenea cuplu motorul se descurca aproape sportiv cu cele 1.600 de kg ale masinii.
Transmisie
Primul contact cu noul C4 Picasso de acum doi ani a reprezentat pentru echipa Autolatest si primul contact cu noua pe atunci a cutiei de viteze semi-automata cu 6 rapoarte. Legata la un diesel HDI de 110 CP cutia de viteze a demonstrat clar neajunsuri la capitolul rafinament rutier.
Delay-ul mare intre rapoarte a coincis cu o plaja mica de cuplu a motorului diesel, situatie cand masina a afisat un comportament destul de stangaci.
Pe atunci Autolatest a recomandat fara menajamente achizitionarea masinii cu o transmisie clasica manuala.
Noul motor THP pe modelul de fata se comporta complet diferit fata de versiunea diesel, plaja larga de putere si rafinamentul motorului fac casa buna cu aceasta cutie. In ciuda unei evolutii clare la capitolul schimbare de viteze, aceasta transmisie continua sa fie greu de acceptat.
Pentru a multumii si fanii transmisiilor automate clasice Citroen ofera pe acest model si o versiunea echipata cu o transmisie automata cu 4 rapoarte de origine ZF.
Performante
Dupa parcurgerea a mai bine de 400 km am constatat ca exista si cateva lucruri care sunt demne de mentionat in favoarea unei transmisii semi-automate .
Unul dintre ele este evindent consumul de combustibil realizat in mediul urban si mai important la consumul de benzina in regim de croaziera. In Bucuresti Citroen C4 Picass THP a reusit sa consume in medie 12.5 litri de benzina, cifra care nu este deloc mare daca tinem cont de faptul ca masina este grea si motorul supraalimentat.
Surpriza cea mai mare a fost consumul pe autostrada al o viteza constanta de 130 km/h. Un C4 Picasso consuma in medie 6 litri pentru fiecare 100 de km parcursi, performanta datorata unui raport 6 foarte bine sincronizat.
In incheiere putem spune ca C4 Picasso 2010 a primit un passepartout parca ales chiar de marele artist Pablo Picasso.