In ultima perioada au aparut campanii in presa auto in care sunt scoase in evidenta marile avantaje ale celei mai noi masini Honda din segmentul crossover, noua Honda HR-V 1.5 Hybrid Advance Style 2022.
Toate bune si frumoase pana in momentul in care fanii Honda incep sa compare acest crossover cu un full size SUV precum KIA Sportage, moment in care suntem obligati sa aratam de fapt ca Honda nu este un concurent pentru Sportage din nici un punct de vedere chiar daca are un pret de vanzare apropiat.
TEHNICA HONDA ESTE O SOLUTIE LOW-COST!
Si cand spunem asta ne uitam putin la faptul ca sub capota lui HR-V 1.5 e:HEV se ascunde un motor cu 4 cilindri fara turbo care functioneaza conform principiului Atkinson si care afiseaza o putere maxima mediocra de 107 CP si 131 de Nm.
Adica, performantele reale ale lui 1.5 eHEV sunt la nivelul unui motor Dacia 1.6 MPI de 90 CP din anul 2004 cand si Dacia oferea un cuplu de 128 de Nm la 2.800 rpm, in timp ce “NOUL” 1.5 Honda se mandreste cu doar 131 de Nm la 4.500 rpm, adica are un cuplu asemantor insa pe o caroserie cu 400 kg mai grea si la o turatie mai mare cu 1.700 rpm fata de vechiul motor Dacia din anii 2000!
Acest motor este ajutat de unul electric de 131 CP si 253 Nm, motor care este penalizat pentru ca este integrat intr-o cutie CVT produsa de Honda care nu poate sa ofere in nici un caz performante si rafinament in comparatie cu o transmisie clasica cu convertizor de cuplu.
Si cand spune low-cost ne referim la faptul ca motorul pe benzina este prea slab, iar echiparea masinii cu o cutie CVT este un compromis tipic masinilor japoneze care sunt gandite sa fie eficiente, insa fara nici o urma de rafinament sau sportivitate in utilizare!
DE CE SPORTAGE HEV ESTE SUPERIOR UNUI HR-V eHEV?
In primul rand trebuie spus ca cei de la Kia au o caroserie mai mare si mai spatioasa, adica ofera un habitaclu mult mai bun calitativ si un portbagaj mult mai mare! ( Kia afiseaza 1770 litri in timp ce HR-V are doar 1290 litri!).
Trecand la componenta tehnica vedem ca acest Sportage are sub capota un motor L4 Turbo de 1.6 litri si 180 CP, motor care dispune din start un cuplu de 265 Nm la o turatie de 1.500 rpm, cuplu transmis rotilor prin intermdiul unei transmisii clasice automate AT6 cu convertizor de cuplu traditional.
Motorul electric al lui Sportage HEV este integrat in cutia AT6 si ofera 60.1 CP plus un cuplu de 264 Nm direct in convertizolul transmisiei.
Eficienta cutiei electrificate 6AT de la Kia se vede cel mai bine pe autostrada, unde Sportage merge chiar si cu 130 de km/h in modul EV, pentru perioade lungi, in timpe ce HR-V merge aproape 100% pe benzina in acest regim de utilizare.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Achiztia unei masini Honda nu poate decat sa fie una cerebrala si in Romania, insa cand ne uitam la pretul unui Honda HR-V 1.5 e:HEV Advance Style care este de 34.545 euro TVA inclus, si un Sportage MY23 HEV Style are un pret de 33.400 euro te face sa te gandesti de doua ori daca vrei un crossover cu un pret de SUV!
Un Sportage echipat similar are un pret de vanzare de in versiunea BUSINESS LINE 2022 de 36.000 euro, pret pentru care clientii primesc din start 100 de CP in plus, 100 de Nm in plus, o caroserie mult mai mare si performante pe sosea clar superioara unui mode Honda HR-V!
Plus ca orice masina KIA are si in Romania celebra garantie de 7 ani sau 150.000 de km in timp ce Honda nu ofera decat 5 ani sau 100.000 de km!
Mai jos vezi fisa tehnica comparatiba sa intelegi de ce KIA Sportage este o alegere mai buna din toate punctele de vedere:
DATE TEHNICE | Kia Sportage | Honda HR-V eHEV |
---|---|---|
Model | 1.6 T-GDI HEV | 1.5 HEV |
Motor/nr. cilindri | L4, turbo | L4, aspirat |
Cilindree (cm3) | 1598 | 2487 |
Putere maximă/turaţie (CP/rpm) | 230/1500 | 131/6000 |
Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm) | 350/0–2750 | 253/3200 |
Tracțiune | Fata | Fata |
Cutie de viteze | automată, 6 trepte | CVT |
L × l × h (mm) | 4515 × 1865× 1650 | 4340 × 1790 × 1582 |
Ampatament (mm) | 2680 | 2610 |
Volum portbagaj (l) | 587-1776 | 320-1290 |
Masă la gol (kg) | 1549 | 1440 |
Acceleraţie 0–100 km/h (s) | 8.0 | 10.6 |
Viteză maximă (km/h) | 195 | 170 |
Consum mixt (l/100 km) | 5.6 | 5.4 |
Emisii CO2 (g/km) | 126 | 122 |
Preț de bază (euro, cu TVA) | 33.400 | 34.540 |